Mitsubishi L200 – cea de-a 5-a generatie. Sport Utility Truck

Dupa 9 ani si 1,300,000 de unitati produse, pana in decembrie 2014, actualul model pick-up Mitsubishi L200 este pe punctul de a fi retras, o data cu lansarea in premiera europeana, a succesorului sau, la cea de-a 85a editie a Salonului International de la Geneva – noul model reprezentand viitoarea generatie de pick-up ce cantareste o tona.
 
Peste 4 milioane de unitati L200
In timp ce folosirea civila a camionetelor este destul de recenta in Europa, clientii de L200 beneficiaza de 6 decenii de expertiza si cercetare de piata, pe care Mitsubishi Motors le-a folosit cand a inceput procesul de dezvoltare al noii sale camionete, pornind de la succesul obtinut cu modelele simple precum Mizushima in 1946 – un model de camioneta rudimentar cu trei roti, usor de 400 kg, produs la fabrica Mitsubishi Mizushima Motor Vehicle Works – pana la cele 4 generatii succesive de L200, ce au acumulat impreuna un volum de productie de 4,077,000 unitati intre 1978 si toamna anului 2014. Aproximativ 440,000 unitati sunt inca functionale in Europa.
 
Strategic
Un model de baza, strategic pentru Mitsubishi Motors Corporation, L200 (“Triton” sau “Strada” cum mai este denumit in afara Europei), sustine un vast eco-sistem industrial in Thailanda, unde productia a fost concentrata incepand cu cea de-a 3a generatie.
Fabricat in cea de-a 2a uzina Mitsubishi Motors din Thailanda, uzina Laem Chabang, noul L200 are un target de vanzari de 200,000 unitati/an (vs.130,000 unitati pentru actualul L200), ce urmeaza a fi comercializate pe toate pietele globale (exceptand Japonia, SUA si Canada), Europa fiind cea de-a 2-a sa piata de desfacere (12%), dupa grupul tarilor ASEAN. In Europa, unde volumul total al vanzarilor, actualului model L200, va ajunge la peste 220,000 unitati pana la finalul productiei, modelul L200 aduce cel mai mare profit regiunii. In 2014 – ultimul an de productie complet – au fost vandute 18,371 unitati (excluzand Rusia si Ukraina), reprezentand 13% din piata europeana a producatorului japonez (34 de tari), acest volum de vanzari impresionant fiind realizat in mare parte de Anglia, Turcia, Franta, Germania si Austria.
O noua generatie
Cea de-a 5-a generatie de L200, ce a fost dezvoltata 100% de catre MMC timp de 28 de luni, si care reprezinta cea mai recenta expresie a conceptului de camioneta Sport Utility Truck, este menita sa satisfaca nevoile tot mai diversificate ale clientilor de pick-up-uri, la nivel global, oferind mai mult stil, confort, manevrabilitate si rezistenta. Noul L200 a fost proiectat astfel incat impactul asupra mediului sa fie cat mai redus - in acest caz este vorba de scaderea emisiilor de CO2 de la 199 g/km minim*, valoarea modelului L200 actual, pana la 169 g/km minim** pentru noul L200 (vs. 180 - 265 g/km valorile competitiei).
* 199 pana la 234 g/km
** 169 pana la 193 g/km
 
Mitsubishi Motors Corporation are o abordare ampla in ceea ce priveste responsabilitatea corporativa, modelul L200 fiind un foarte bun exemplu al acestei abordari de inginerie sustenabila: aspectul cel mai important pentru MMC este posibilitatea de a oferi clientilor sai, autovehicule cu impact redus asupra mediului inconjurator, indiferent de segment, categorie sau de posibilele beneficii fiscale.
 
Caracteristici principale:
  • Noul stil sportiv, pastreaza expresiva linie laterala caracteristica de tip “J-Line”, element marcant al caroseriei modelului L200 precedent (la varianta Double Cab), realizand in acelasi timp un nivel scazut al coeficientului aerodinamic in valoare de 0.40 Cx si mentinand greutatea in limite rezonabile pentru a obtine un excelent raport putere/greutate.
  • Cresterea spatiozitatii in raport cu dimensiunile totale compacte (pastrand totodata cea mai stransa raza de bracaj din segment de 5.9 m) si lungimea eficienta a benei.
  • Sporirea calitatii percepute la interior multumita scaunelor confortabile, pozitiei excelente la volan, confortului sporit pe parcursul calatoriei, si altele.
  • Un plus de confort oferit de usile duble (adica 4 usi) pe versiunea Club Cab.
  • Noul motor diesel MIVEC 2.4L 154 cp / 181 cp este versiunea mai mare a motoarelor 4N13 (ce echipeaza ASX si Lancer) si 4N14 (ce echipeaza Outlander). Noul motor ce echipeaza modelul L200 face ca emisiile de CO2 sa scada de la 199g/km (vechiul model) la 169g/km. (vs. competitori intre 180 si 265 g/km).
  • Folosirea unei noi cutii manuale in 6 trepte si a noii cutii automate in 5 trepte, pentru o performanta imbunatatita, emisii de CO2 scazute si reducerea costurilor de mentenanta.
  • Fiabilitate crescuta datorita designului – de la o structura si un sasiu puternice pana la intretinerea grupului moto-propulsor (intervalul de schimb de ulei al motorului marit de la 15.000 km la 20.000 km pentru noul L200, de la intervalul de schimb de ulei al transmisiei automate de la 80.000km la “utilizare pe viata” pentru noul L200, pana la tratamentul anticoroziune al caroseriei mult imbunatatit fata de precedentul model).
  • Siguranta pro-activa imbunatatita:
  1. SS4-II: Sistemul Super Select 4WD Permanent II – care acum ofera o stabilitate mai buna in curbe chiar si pe drumuri pavate, cu posibilitatea selectarii celor 4 moduri de rulare prin rotirea butonului de selectare a modului de transmisie;
  2. Noul sasiu este cu 7% mai rigid fata de precedentul model;
  3. Sistem de suspensie imbunatatit;
  4. Adaugarea sistemelor: de avertizare la schimbarea benzii de rulare pe sensul de mers (LDW), stabilitate asistata la tractarea unei remorci (TSA), asistenta la pornirea din rampa (HSA);
  5. Faruri HiD, cu lumini de zi cu LED si proiectoare bi-xenon, pentru o vizibilitate mai buna pe timp de noapte sau in conditii de vizibilitate redusa.
  6. Siguranta pasiva imbunatatita prin dezvoltarea noii caroserii RISE, patentata de catre MMC, si adaugarea airbag-ului pentru genunchii soferului.
Noi dotari disponibile:
  • Camera video pentru mers in marsalier;
  • Sistem de operare fara cheie cu buton de pornire / oprire motor;
  • Pilot automat cu limitator de viteza adaptiv;
  • Aer conditionat automat dual;
  • Padele pentru schimbarea treptelor de viteza montate pe volan;
  • Posibilitatea ajustarii volanului pe inaltime si adancime;
  • Un nou sistem audio digital;
  • Port USB, etc
Alura sportiva
Atunci cand Mitsubishi Motors a prezentat cea de-a 4 serie a modelului L200, in 2005, pe piata, a fost remarcat ca un pick-up robust, rezistent si practic, avand totodata un design exterior sportiv, ce se apropia mai mult de aspectul unui SUV. Linia de stilizare a fost intr-adevar primul element al conceptului “Sport Utility Truck” pe care acest autovehicul l-a adus pe piata, cabina sa fiind inspirata de la consacratul model Pajero, integrarea benei in forma de ansamblu si acea linie simbol “J-Line” ce separa cabina de bena la versiunea Double Cab.
De atunci, cerintele pietei s-au schimbat, axandu-se din ce in ce mai mult pe schimbarea substantiala a aspectului. In paralel, divizia de ingineri a MMC a trebuit sa lucreze si la aerodinamica – reducand cu succes coeficientul de aerodinamica de Cd 0.40 (comparativ cu 0.46 de la modelul L200 anterior) pastrand in acelasi timp greutatea in limite rezonabile pentru un raport excelent putere/greutate (10.36 kg/ps*) si spatiul optimizat, toate acestea venind sa sprijine preocuparea producatorului japonez pentru economia de combustibil si reducerea emisiilor de CO2.
*Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T
 
 
In timp ce isi pastreaza stilul unificat cabina-spatiu bagaje, cel de-al 5-lea model L200 renunta la formele rotunjite ale predecesorului pentru un aspect mai sofisticat: un stil foarte puternic si dinamic, anuntat deja prin intermediul conceptului GR-HEV, in 2013, ne duce cu gandul la formele unui “atlet bine proportionat” creand astfel o imagine vizuala foarte interesanta, ce da sens miscarii.
 
Frontal, modelul pastreaza aceeasi expresivitate, folosind o compozitie curbata cu linii bine modulate pentru a crea un impact puternic (de latime si substanta), oferit de liniile stilizate ale grilei ce incadreaza elegant logo-ul Mitsubishi, de catre farurile HID puternice (cu lumini de zi LED integrate si proiectoare Bi-Xenon) si de barele de protectie masive.
Bena este la fel de bine proportionata – fara insa a sacrifica capacitatea de sarcina utila – consolidata de ansamblul stopuri spate sau optional de bara de protectie, fiind proiectata ca si cum ar fi fost realizata din metal solid.
Reflectat prin intermediul Conceptului GR-HEV, prezentat in 2013, ce a oferit indicii reale in privinta noului L200, un hard top stilizat “full box”, va fi oferit de catre MMC ca accesoriu original.
 
Utilitate eficienta
In comparatie cu modelul precedent, toate variantele noului L200 dispun de un ampatament minimizat pentru a oferi, la interior, una dintre cele mai mari lungimi din clasa sa, fara a sacrifica capacitatea de sarcina utila a benei. Acest aspect este cu atat mai evident la versiunea Double Cab, in cazul careia utilizarea liniei distinctive in forma literei J, ce leaga cabina si bena, ofera mai mult spatiu la interior dar si un volum de incarcare amplu, cu o crestere de 2 cm in lungimea totala.
 
 
Noul L200 se situeaza tot in cadrul clasei modelelor cu lungimea de 5 m (5,205 mm pentru varianta Double Cab), fiind foarte manevrabil si usor de parcat (cu cea mai mica raza de bracaj din clasa sa – 5.9 m) greutatea sa constituind factorul cheie pentru economia de combustibil si prin urmare emisii CO2 reduse, toate acestea generand costuri de intretinere reduse pentru orice tip de clientela.
 
Cu toate acestea, incadrandu-se in aceste dimensiuni, inginerii MMC s-au descurcat destul de bine cu lungimea benei (1,520 mm) echivaland cu 29.2% din lungimea totala, valori similare cu ale competitorilor (28.5% to 29.6%), valabile pentru toate autovehiculele lungi.
 
Bena are acum o adancime mai mare (de pana la 475 mm pentru noul L200 vs. 460 mm la modelul anterior).
 
Proiectarea atenta a designului caroseriei (utilizarea pe scara larga a placilor de otel de inalta rezistenta*, sasiu puternic etc,...) a contribuit la mentinerea greutatii in limite rezonabile (doar 1,875 kg pentru versiunea Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T) imbunatatind in acelasi timp capacitatea de remorcare la maxim 3,100 kg, rigiditatea totala, siguranta pasiva si NVH.
 
 
*21 % din placile de otel folosite la constructia sasiului sunt confectionate din otel de inalta rezistenta 440Mpa, cu 9 % mai mult decat la modelul precedent.
 
Un aspect foarte important pentru toti utilizatorii noului L200, este faptul ca utilizarea placilor de otel rezistente la coroziune* in structura cabinei si a benei impreuna cu utilizarea unui etansant de calitate va reduce deteriorarea in timp, in plus fata de procesul anti-coroziune obisnuit (standard de 12 ani garantie in Europa).
*62 % din componentele masinii sunt tratate impotriva coroziunii, mai mult cu 12% fata de modelul precedent.
 
Habitaclu surprinzator
Maiestria si eficienta inginereasca a MMC sunt reflectate si in interiorul noului L200, ce se dovedeste a fi extrem de confortabil si spatios, aspectul habitaclului fiind intregit de detalii practice si finisaje atent executate. Disponibil in Europa in variantele Double Cab si Club Cab, noul L200 isi intampina pasagerii cu un nou sistem de deschidere a portierelor pentru versiunea Club Cab, prin introducerea usilor duble, 4 usi separate mai exact. Portierele principale, pe partea din fata, sunt completate de unele similare pe partea din spate (mai mici insa si articulate catre partea din spate), acestea avand rolul de a facilita accesul persoanelor (cu tot cu bagaje) in habitaclu, lipsa stalpului central permitand accesul in cabina mult mai usor.
Odata patrunsi in habitaclu, clientii, vor observa spatiozitatea cabinei, ce ofera mai mult spatiu la nivelul capului si umerilor in partea din fata si mai mult spatiu pentru picioare in partea din spate.
 
 
Clientii de L200 vor observa de asemenea o schimbare semnificativa a pozitiei de condus comparativ cu predecesorul sau – ce presupune o serie de imbunatatiri ergonomice, incluzand:
  • Perne si spatare mai late si mai lungi
  • Partile laterale ale scaunelor sunt acum mai late, confortabile
  • Tapiteria ce imbraca scaunele este foarte moale si elastica
  • Reglarea volanului pe inaltime si adancime
  • Capatul capotei este acum clar vizibil
  • Designul stalpilor laterali are menirea de a mari unghiul de vizibilitate
  • Lamele stergatoarelor sunt mai subtiri oferind o vizibilitate crescuta, in timpul utilizarii lor, fata de cele standard.
Imbinarea tuturor acestor elemente, impreuna cu raza de bracaj foarte stransa, ce ii ofera pozitia de lider in clasa sa, extrem de eficienta in traficul urban, precum si optimizarea raportului de directie, vin sa imbunatateasca in mod evident deplasarea de zi cu zi a oricarui posesor al noului model L200. Proiectat in mod eficient, obiectivul principal a fost acela de a sprijini si scoate in evidenta cat mai mult conceptul de “Autoutilitara Sport” punandu-se insa accent pe imbunatatirea calitatii, a confortului si sigurantei, fiind introduse in acelasi timp noi caracteristici.
 
 
Luand ca punct de referinta panoul central, forma simetrica a noului bord, ofera o senzatie de relaxare intregita de catre panourile ornamentale ale usilor si de consola centrala, acestea fiind scoase in evidenta prin intermediul imbinarii nuantelor de negru si gri a materialelor.
 
Fiind supus unui upgrade calitativ general, habitaclul noului L200 beneficiaza de un aspect rafinat si reconfortant, dispunand de materiale puternic accentuate prin nuante de negru “piano-black” pe panourile decorative si ornamentele cromate ale consolei centrale, ale panoului central si de jur imprejurul butoanelor ce actioneaza geamurile electrice. Pe versiunile 4WD, selectorul modului de conducere – ce de asemenea dispune de finisaj in nuanta “piano-black” – adauga un plus de ingeniozitate designului proiectat de catre Mitsubishi Motors noului sau model de pick-up.
 
Experienta confortabila de condus, la volanul unui L200, este oferita in prezent, in urma unui studiu detaliat realizat de divizia de ingineri a MMC, asupra designului structural, ceea ce a dus, printre altele, si la cresterea cu 7% a rigiditatii la torsiune, in beneficiul manevrabilitatii si stabilitatii, astfel incat vibratiile, pe timpul deplasarii, au fost reduse, pentru un plus de silentiozitate in cabina.
 
Confortul si silentiozitatea cabinei au fost imbunatatite prin cresterea rigiditatii sasiului, a cabinei si a benei, plasarea strategica a izolarii acustice, precum si prin absorbtia si vibratia materialelor de amortizare.
 
Siguranta activa
La constructia caroseriei noului L200, se utilizeaza, ca si in cazul predecesorului sau, solutia constructiva, mult imbunatatita: structura pe sasiu. Acest tip de caroserie este indispensabil pick-up-urilor utilizate la tractarea si transportul de greutati mari.
 
 
Extrem de rezistenta, caroseria robusta a fost proiectata tinandu-se cont in primul rand de siguranta – astfel structura frontala este mult mai rezistenta in cazul impactului frontal, ceea ce dovedeste evolutia perpetua a sistemului de siguranta RISE*, patentat de catre MMC, datorata habitaclului greu deformabil in cazul unui impact, cu longeroane frontale mai bine ranforsate si ranforsari transversale mai puternice, pentru a creste siguranta in cazul unui impact.
 
Siguranta activa a modelului L200 este sporita de catre introducerea unor noi caracteristici:
  • Airbag pentru genunchii soferului
  • Sistem de schimbare a benzii de rulare pe sensul de mers (LDW),
  • Stabilitate asistata la tractarea unei remorci (TSA):
*“Reinforced Impact Safety Evolution”: este un sistem de protectie la impact dezvoltat de Mitsubishi, ce disperseaza energia
acumulata in timpul unui impact, din spate sau lateral, controland deformarea sasiului si astfel crescand protectia pasagerilor.
 
 
  1. Asistenta la pornirea din rampa (HSA),
  2. Faruri HiD, cu lumini de zi cu LED si proiectoare bi-xenon
Aceste noi elemente de siguranta vin sa suplimenteze functiile de stabilitate activa si control al tractiunii, asistenta la franare, sistemul Brake Over-Ride, ABS si functia de semnalizare a opririi de urgenta (Emergency Stop Signal).
 
On & Off-road
Dinamic, confortabil si sigur, noul L200 a fost proiectat pentru a parcurge orice tip de teren. Noul cadru al sasiului este piesa de baza, care printr-o rigiditate crescuta, cu 7%, permite suspensiei sa functioneze la intreaga capacitate, fara perturbatii asupra structurii de baza a masinii.
 
Oferind stabilitate si fiabilitate, noul L200 pastreaza aspectul general al predecesorului sau, constand in suspensie cu brate paralele & arc elicoidal pe fata, punte fixa cu arcuri lamelare pe pentru puntea spate, cea din urma fiind necesara datorita conditiilor extreme in care autoutilitara poate fi utilizata.
 
Pe variantele 2WD si 4WD, noile arcuri lamelare proiectate, au fost repozitionate in timp ce lungimea lor a crescut. In ceea ce priveste suspensia fata, stabilitatea pe puntea fata a fost imbunatatita o data cu optimizarea suspensiei. Aceste modificari vor oferi un confort sporit pe sosele precum si o stabilitate imbunatatita in teren accidentat.
 
In concordanta cu aceste modificari sunt si urmatoarele aspecte:
  • Imbunatatiri ale suspensiei fata,
  • A fost optimizata caracteristica de amortizare a arcurilor (fata si spate) si de asemenea caracteristica de atenuare a oscilatiei amortizoarelor,
  • Un efort mai mic depus de utilizator la rotirea volanului datorita raportului de transmitere mai mic;
  • A fost imbunatatit si sistemul de asistare al directiei, in special pentru a spori confortul utilizatorului dar si pentru o mai buna manevrabilitate si stabilitate a vehiculului,
  • Sistemul de franare a fost imbunatatit prin micsorarea cursei pedalei de frana si prin reducerea fortei de apasare a pedalei de frana in timpul franarii.
Toate aceste imbunatatiri isi exercita efectul atat on road cat si off road unde noul L200 detine acelasi atu ca al predecesorului sau: sistemul Super Select 4WD II - sitemul 4WD permanent cu reductor produs de MMC, care acum este actionat elegant printr-un buton rotativ, usor de manevrat, pozitionat pe consola centrala. In plus, pentru imbunatatirea manevrabilitatii, s-a realizat o distributie a cuplului intre punti de 40:60.
 
 
Dezvoltat initial pentru modelul Pajero, sistemul Super Select (ce in prezent este “Super Select 4WD-II”) permite soferului sa aleaga cea mai adecvata setare a cutiei de transfer, in functie de teren si de conditiile de trafic. Sistemul poate muta din modul 2WD in 4WD fara sa fie necesara oprirea masinii (posibil sub 100 km/h), indiferent de suprafata de rulare.
 
In cazul pickup-ului L200, sistemul Super Select 4WD II adauga un surplus de aderenta la sol chiar si atunci cand masina este condusa cu bena goala. Acesta dispune de un sistem de blocare diferential central, ce ofera o performanta remarcabila in off-road, dar de asemnenea controleaza distributia cuplului, pe fata si spate in modul 4H, pentru o manevrabilitate superioara si operarea usoara pe o gama diversificata de suprafete, de la drumuri asfaltate la trasee alunecoase.
 
 
Spre deosebire de unii dintre competitorii sai, sistemul Super Select este de asemenea echipat cu reductor, in timp ce sistemul diferentialului blocat spate este de asemenea disponibil, pentru tractare maxima, pe suprafete intinse (disponibil in functie de piata & model), adaugand per ansamblu, autovehiculului, capacitati off-road suplimentare - incluzand aici si posibilitatea de traversare a unui vad de apa adanc de 600 mm.
 
 
Motorizare MIVEC Diesel
Mitsubishi Motors Corporation considera ca este responsabilitatea sa corporativa de a oferi o gama de vehicule cu cel mai mic impact posibil asupra mediului, indiferent de model sau segment.
Acestei responsabilitati i se datoreaza dezvoltarea autovehiculelor electrice si cu sistem PHEV (plug-in hybrid electric) precum si realizarile considerabile in domeniul aerodinamicii si al reducerii greutatii.
Astfel a rezultat dezvoltarea unei noi familii de motoare MIVEC Diesel, cea mai recenta varianta a acestui tip de motorizare, “4N15” de 2.4 litri, regasindu-se pe cel mai recent model de pick-up, L200.
 
Introduse pentru prima data, in 2010 si disponibile acum si in Europa, pe modelele ASX, Lancer si Outlander, motoarele “4N1” – reprezinta o realizare a companiilor Mitsubishi Motors Corporation si Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. - o familie de motoare ultra eficiente din aluminiu, cu doua axe cu came, rampa comuna, injectie directa, cu impact redus asupra mediului, beneficiind de cel mai mic raport de compresie dintre toate motoarele diesel utilizate in industria auto (15.5:1 pentru motorul 2.4L de pe L200).
 
La randul sau, o rata de compresie atat de mica a facut posibila dezvoltarea unui bloc motor din aluminiu si folosirea altor materiale usoare ce duc la scaderea substantiala a greutatii, NVH scazut si eficienta, amplificate de catre adoptarea de noi tehnologii dezvoltate de MMC cum ar fi: MIVEC - sistem de distributie variabila, turbine cu geometrie variabila cat si sistemul AS&G. (disponibil in functie de piata si model)
 
Pentru functionarea cat mai eficienta a acestui nou motor performant MIVEC Diesel, MMC a proiectat 2 noi cutii de viteze pentru cea de-a 5-a generatie de L200:
  • Manuala cu 6 viteze: o unitate complet noua, ce a fost dezvoltata pentru a spori performanta economiei de combustibil/emisiilor CO2, avand o cursa a levierului de schimbare a treptelor foarte mica si o actionare usoara, de reducere a zgomotului si vibratiilor.
  • Automata cu 5 viteze w/”Sport” mod secvential: acest tip de cutie de viteze reprezinta un echilibru just intre performanta, greutate si cost, fiind varianta imbunatatita a cutiei automate, folosita pe modelul Pajero, avand ca scop reducerea costurilor de intretinere si imbunatatirea manevrabilitatii (noul lubrefiant cu vascozitate redusa utilizat in cutia de viteze imbunatateste pornirea la rece, reduce fortele de frecare din transmisie imbunatatind economicitatea si marind durabilitatea).
Puternic si eficient, motorul 4N15 indeplineste atat cerintele MMC cat si cerintele normelor euro, cantitatea de emisii CO2 scazand de la 199 g/km, modelul vechi, la 169 g/km pentru noul L200 (vs. competitie 180 - 265g/km).
* de la 199 la 234 g/km
 
 
Aceste rezultate in materie de reducere a emisiilor CO2 si economie de combustibil sunt cu atat mai remarcabile, atunci cand se tine cont de pachetul generos oferit de noul L200, fata de predecesorul sau, in scopul satisfacerii cererii tot mai crescute si variate de calitati, pe care modelul trebuie sa le indeplineasca, venite fie din partea clientilor sau diverselor reglementari, precum si de performanta imbunatatita a capacitatii de transportare a materialelor foarte grele (capacitatea maxima de remorcare este evaluata acum la 3,100 kg,...)...
 
In timp ce conceptul de ansamblu, al pick-up-ului L200, este recunoscut in intreaga industrie, eficienta inginereasca a MMC in domeniile sistemelor de propulsie, al aerodinamicii, materialelor usoare si foarte rezistente, reducerii greutatii* si cel al dotarilor, a dat rezultate spectaculoase, deschizand un nou capitol pentru acest segment.
*1,875 kg greutate maxima pentru Noul L200 vs. 1,950 - 2,400 kg greutate maxima pentru competitie.
 
Costuri de intretinere
Pentru utilizatorii de pick-up-uri, care de cele mai multe ori detin mici afaceri, costurile de intretinere sunt foarte importante.
 
Prin urmare au fost luate o serie de masuri, ce au fost incorporate, pe noul model L200, inca din fazele incipiente ale procesului sau de dezvoltare, precum:
  • Economisirea consumului de carburant si reducerea emisiilor CO2
  • Modificarea intervalului de schimb al uleiului de motor de la 15.000 km, pentru modelul L200 actual, la 20.000 km pentru noul L200,
  • Modificarea intervalului de verificare al jocului termic al supapelor de la 30,000 km la 60,000 km,
  • Modificarea intervalului de schimbare a lichidului de racire a motorului de la 60,000 km la 180,000 km,
  • Lantul de distributie nu necesita costuri de intretinere,
  • Versiunea AT a noului L200 nu necesita costuri de intretinere fata de modelul actual a carui revizie se face la 80,000 km,
  • 62% din structura masinii este tratata anti-coroziv, acest procent reprezentand o crestere de 12% fata de modelul actual,
  • Utilizarea extinsa a materialului de etansare.
Toate articolele

Articole recomandate

Compara

Logheaza-te

Am uitat parola

trimitere date

Sau logheaza-te cu

Facebook Linkedin Google+

Inregistreaza-te

trimitere date

Aplicatia este momentan disponibila doar pentru platformele iOS si Android.

Trimite-ti aplicatia pe smartphone

Date de contact

trimitere date

Important

Începând cu data de 1 noiembrie 2015, serviciile oferite în locaţia Ţiriac Auto din Otopeni, pot fi accesate în cadrul atelierelor din reţeaua de service București:

Ţiriac Auto - Service Ford

Șos. București-Ploiești 42-44,
sector 1

Ţiriac Auto - Service Jaguar

Șos. București-Ploiești 107A,
sector 1

Ţiriac Auto - Service Mercedes-Benz

Bd. Expoziţiei nr. 2,
sector 1

Ţiriac Auto - Service Hyundai

Str. Parcului 55-57,
sector 1

Ţiriac Auto - Service Land Rover

Șos. București-Ploiești 107A,
sector 1

Ţiriac Auto - Service Mitsubishi

Bd. Expoziţiei nr. 2, sector 1
Bd. Metalurgiei nr. 70, sector 4

Ţiriac Auto - Service Multibrand

Bd. Expoziţiei nr. 2, sector 1
Șos. Pipera nr. 41, sector 2
Bd. Metalurgiei nr. 70, sector 4

Vezi toate service-urile

Date de contact

Toate locatiile
    Toate marcile
      Toate modelele

        trimitere date

        Newsletter

        Marca
        • FORD
        • HYUNDAI
        • JAGUAR
        • LAND ROVER
        • MERCEDES-BENZ
        • MITSUBISHI

        Notă de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal

        Am citit "Nota de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal" și sunt de acord cu prelucrarea datelor în condițiile și în scopurile menționate în aceasta.

        În cazul selectării butonului "Nu", datele furnizate prin completarea cererii mele vor fi utilizate de Țiriac Auto S.R.L. exclusiv în scopul prelucrării solicitării mele din acest formular.

        trimitere date

        Date de contact

        Inainte de trimiterea cererii va rugam sa completati formularul de mai jos: