- Ford creioneaza strategia de electrificare a gamei europene sub egida Ford Hybrid si dezvaluie o intreaga varietate de modele in cadrul evenimentului special “Go Electric”, care a avut loc la Amsterdam.
- Noua generatie a SUV-ului Kuga este primul model Ford care ofera sisteme de propulsie mild-hybrid, full-hybrid si plug-in hybrid. Kuga Plug-In Hybrid isi face debutul absolut cu o autonomie electrica de peste 50 de kilometri.
- A fost dezvaluit noul SUV cu sapte locuri Ford Explorer Plug-In Hybrid. Acesta ofera 450 de cai putere, un cuplu de 840 Nm si o autonomie electrica de 40 de kilometri.
- Noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid ofera opt locuri si are ca obiectiv o autonomie cu emisii zero de pana la 50 de kilometri, contribuind la orase cu aer mai curat.
- Noile Fiesta EcoBoost Hybrid si Focus EcoBoost Hybrid utilizeaza avansata tehnologie mild-hybrid, oferind un nivel superior de putere, un raspuns imbunatatit si un consum optimizat pe cele doua modele populare de familie.
- Un SUV complet electric inspirat din designul lui Mustang va fi lansat in 2020 si va avea o autonomie de 600 de kilometri in ciclul WLTP. Noua versiune complet electrica a lui Transit este anuntata pentru lansare in 2021.
- Conceptul inovator Transit Smart Energy ajuta Ford sa gaseasca noi moduri de a prelungi autonomia electrica a vehiculelor electrificate.
Ford a anuntat astazi, in cadrul evenimentului special “Go Electric” de la Amsterdam, o gama avansata de vehicule electrificate care marcheaza o noua era pentru companie si pentru clientii sai.
O noua linie de modele prezentate sub egida Ford Hybrid ofera sisteme de propulsie sofisticate mild-hybrid, full-hybrid si plug-in hybrid, imbunatatind consumul si experienta de sofat pentru clientii din Europa si aducand valorile traditionale Ford – incredere, accesibilitate si dinamism – in zona vehiculelor electrificate.
Ford a dezvaluit la “Go Electric” versiunea Plug-In Hybrid a noii generatii a SUV-ului Kuga. De altfel, Kuga devine cel mai electrificat vehicul Ford din istorie, fiind primul model al companiei care ofera versiuni mild-hybrid, full-hybrid si plug-in hybrid.
Noul SUV cu sapte locuri Explorer Plug-In Hybrid si noul transportor de persoane cu opt locuri Tourneo Custom Plug-In Hybrid au debutat la randul lor astazi in premiera mondiala. Ambele ofera atat posibilitatea de rulare in modul 100% electric, cat si autonomia si libertatea oferite de un motor traditional cu combustie interna.
Alte noutati prezentate sunt noile Fiesta EcoBoost Hybrid si Focus EcoBoost Hybrid, care pun la dispozitia clientilor sofisticata tehnologie mild-hybrid. Aceasta reduce emisiile de CO2, optimizeaza consumul si ofera o experienta dinamica plina de satisfactie.
In plus, Ford a anuntat faptul ca o versiune complet electrica a utilitarei Transit se va alatura gamei electrificate de vehicule comerciale in 2021. Conceputa pentru a oferi propulsie cu emisii zero, noua furgoneta va contribui la un aer mai curat si la orase mai linistite, reducand in acelasi timp costurile de utilizare pentru companii si operatori.
“Noile noastre vehicule din familia Ford Hybrid sunt orientate spre viitor, avansate din punct de vedere tehnologic si utilizeaza o gama larga de solutii de electrificare pentru a acoperi diferitele nevoi ale clientilor nostri, facand ca electrificarea sa fie relevanta si tangibila pentru mai multi soferi decat a fost vreodata”, spune Stuart Rowley, presedinte Ford Europa. “Modelele anuntate astazi reprezinta doar inceputul planurilor noastre de a dezvalui o gama complexa de vehicule inteligente dedicate unei lumi inteligente. De la Fiesta la Transit, fiecare nou model pe care il vom lansa pe piata va beneficia de cel putin o versiune electrificata care se potriveste nevoilor si buzunarelor clientilor nostri din Europa”.
Lista de modele Ford Hybrid deja disponibile sau confirmate pentru lansare in Europa include:
- Mondeo Hybrid cu patru usi si wagon – care beneficiaza de un sistem de propulsie full-hibrid benzina-electric cu auto-incarcare si reprezinta o alternativa convingatoare la versiunile diesel. Mondeo Hybrid wagon a fost dezvaluit astazi in premiera in noua varianta sportiva ST-Line.
- Transit EcoBlue Hybrid si Transit Custom EcoBlue Hybrid – care utilizeaza tehnologia mild-hybrid cu scopul de a reduce costurile de utilizare pentru detinatorii de furgonete si pentru operatori.
- Tourneo Custom EcoBlue Hybrid – care ofera tehnologie mild-hybrid pentru imbunatatirea consumului utilitarei de persoane.
- Transit Custom Plug-In Hybrid – echipat cu un sistem de propulsie avansat care utilizeaza motorul 1.0 EcoBoost ca prelungitor de autonomie (range extender). Vehiculul se afla in teste experimentale in Londra pentru analiza beneficiilor pentru mediu si clienti. Teste suplimentare vor incepe in curand in Valencia (Spania) si Köln (Germania).
Un SUV de performanta complet electric inspirat din designul lui Mustang va sosi in gama in 2020, acesta urmand sa permita o autonomie pur electrica de 600 de kilometri calculata conform procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) si posibilitatea incarcarii rapide a pachetului de baterii.
Prototipul-unicat Ford Transit Smart Electric Concept este un minibus cu 10 locuri care ajuta compania sa exploreze solutii pentru optimizarea suplimentara a eficientei si a autonomiei vehiculelor electrificate.
Electrificarea viitorului
Ford se angajeaza sa devina un lider al ofertelor dedicate clientilor care-si doresc o gama larga de vehicule electrificate cu acces usor la punctele de incarcare si ii va sprijini pe acestia prin servicii imbunatatite la nivel de conectivitate si de mobilitate conexa.
La inceputul acestui an, Ford si-a luat angajamentul de a dezvolta cel putin o versiune electrificata pentru fiecare model nou lansat pe piata, indiferent daca vorbim despre nume complet noi sau despre variante noi ale modelelor deja existente. Vor fi oferite o versiune sau o combinatie de versiuni mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric cu baterii, Ford prezentand astfel una dintre cele mai complexe game de optiuni electrificate prezentate in Europa de un constructor auto.
Modelele Ford Hybrid si cele full-electrice utilizeaza o gama de tehnologii de propulsie si de solutii tehnice care ofera performante si capabilitati ce depasesc asteptarile clientilor si reflecta diversele scenarii de operare ale fiecarui vehicul.
De exemplu, asistenta cuplului generat electric oferita de un starter/generator antrenat prin curea (BISG) va imbunatati experienta dinamica a motorului pe benzina de pe Fiesta si Focus EcoBoost Hybrid prin mai multa putere, un raspuns mai rapid al motorului si un consum imbunatatit. Pe modelele EcoBlue Hybrid – gama care include Transit Custom si Tourneo Custom – tehnologia este utilizata exclusiv pentru a imbunatati si mai mult consumul motoarelor diesel.
Atat Kuga Plug-In Hybrid, cat si Explorer Plug-In Hybrid combina un motor pe benzina, o baterie care poate fi incarcata extern si un motor electric pentru a genera un nivel mai bun de eficienta la nivelul consumului si posibilitatea de a conduce masina in modul electric cu emisii zero. Kuga ofera o transmisie hibrida de tip power-split care imbina cele doua surse de putere pentru a optimiza economia de carburant, in timp ce Explorer utilizeaza o arhitectura de tip hibrid paralel care poate sa combine intreaga putere a motorului termic cu cea a motorului electric pentru o capacitate maxima de tractare.
Configuratia de tip hibrid in serie de pe Transit Custom Plug-in Hybrid si de pe Tourneo Custom Plug-In Hybrid adapteaza si mai mult configuratia cu baterie reincarcabila extern si motor electric pentru a se potrivi cu scopul utilizarii – motorul eficient pe benzina are un singur rol: cel de prelungitor de autonomie (range extender), incarcand astfel bateriile fara o conexiune fizica la roti.
Tehnologia full-hybrid auto-incarcabila utilizata de Mondeo Hybrid este capabila de rulare pur electrica pentru un plus de rafinament in special in oras si in scenariile in care opririle si repornirile sunt dese. Sistemul de propulsie elimina atat problemele de autonomie, cat si nevoia clientilor de a utiliza o sursa externa de energie pentru incarcarea bateriilor.
Viitoarele modele complet electrice Ford vor beneficia de urmatoarea generatie a sistemelor de conectivitate, acest lucru oferindu-le acces la actualizari over-the-air. Compania se afla, de asemenea, intr-o etapa avansata in procesul de punere la punct a unor solutii pentru clientii care vor alege masini electrice. Ford este membru fondator al consortiului IONITY, care are ca obiectiv instalarea a 400 de statii de incarcare in zone-cheie ale Europei pana in 2020, cu o putere de incarcare de 350 kW. Acest lucru permite o reducere semnificativa a timpului de incarcare in comparatie cu sistemele disponibile la ora actuala.
Ford va semna, de asemenea, un parteneriat cu NewMotion pentru a facilita accesul clientilor la cele peste 100.000 de puncte de incarcare pe care NewMotion le ofera in 28 de tari la nivel european. In plus, Ford pregateste o solutie proprie inteligenta de tip wall-box si va semna parteneriate cu cele mai mari companii de energie pentru a le oferi clientilor planuri tarifare dedicate si servicii de instalare.
“Nu exista o solutie universal valabila cand vine vorba de electrificare – situatia fiecarui client este diferita”, spune Joerg Beyer, director executiv al biroului de Inginerie in cadrul Ford Europa. “Strategia nuantata pe care o are Ford la nivel de sisteme de propulsie este conceputa cu scopul de a-i ajuta pe clienti sa gaseasca solutia perfecta pentru a transforma experienta proprie cu o masina electrificata intr-una mai placuta”.
Cuprinzatoarea gama hibrida Kuga
Kuga este cel mai avansat model Ford din istorie din punctul de vedere al electrificarii, fiind primul vehicul al gamei care ofera sisteme de propulsie mild-hybrid, full-hybrid si plug-in hybrid.
Disponibil inca din momentul lansarii pe piata a noii generatii Kuga, noul Kuga Plug-In Hybrid ofera autonomia si libertatea permise de un motor traditional cu combustie interna, alaturi de eficienta si rafinamentul unui motor electric.
Arhitectura power-split combina un motor pe benzina de 2.5 litri cu patru cilindri, un motor electric/generator si o baterie Litiu-Ion de 14.4 kWh pentru a produce 225 de cai putere. Kuga Plug-In Hybrid va putea oferi o autonomie de peste 50 de kilometri in modul de rulare pur electric. Consumul anticipat este de 1.2 litri/100 km, iar emisiile de 29 de grame CO2/km.
Gama Kuga este reprezentata de sofisticatul si distinctul Kuga Titanium, de sportivul Kuga ST-Line si de elevatul Kuga Vignale. Noua generatie a SUV-ului Ford introduce o silueta mai dinamica, un spatiu interior mai generos si un nivel superior al tehnologiilor disponibile la bord. A doua generatie a sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2) usureaza si mai mult manevrele, permitand parcari complet automate in spatiile paralele si perpendiculare prin simpla apasare a unui buton.
Electrificat si luxos: Explorer Plug-In Hybrid
Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi oferit in doua variante distincte foarte bine echipate: sportivul Explorer ST-Line, inspirat de gama Ford Performance, si luxosul Explorer Platinum. Animat de combinatia dintre motorul V6 EcoBoost de 3.0 litri si un motor electric/generator, Explorer Plug-In Hybrid ofera 450 CP si un cuplu de 840 Nm. SUV-ul va oferi o autonomie de 40 de kilometri de rulare urbana in regim pur electric cu emisii zero. Consumul anticipat este de 3.4 litri/100 km, iar emisiile ating 78 de grame CO2/km.
Explorer Plug-In Hybrid este exceptional de spatios, luxos si confortabil si ofera elemente avansate precum ecranul tactil central de 10.1 inch pozitionat vertical, instrumentarul de bord digital de 12.3 inch si o configuratie a scaunelor versatila si potrivita pentru orice familie, SUV-ul poate gazdui pana la 7 persoane in habitaclu.
Sistemele standard Ford Intelligent All-Wheel Drive, Drive Modes si transmisia automata cu 10 trepte optimizeaza performantele in scenarii care variaza intre rularea urbana si sofatul in off-road.
Tourneo Custom Plug-In Hybrid ajuta aerul din orase sa devina mai curat
Transportorul de persoane Tourneo Custom Plug-In Hybrid ofera opt locuri, a fost gandit pentru a reduce emisiile din orase si poate patrunde in zonele urbane in care au acces doar vehiculele cu emisii foarte reduse. Modelul va fi disponibil in Europa la finalul anului 2019.
Puntea fata a lui Tourneo Custom Plug-In Hybrid este antrenata exclusiv de un motor electric/generator alimentat de un pachet de baterii Litiu-Ion cu capacitatea de 13.6 kWh. Multi-premiatul motorul Ford 1.0 EcoBoost joaca rol de prelungitor de autonomie (range extender) si lucreaza in paralel cu sistemul de recuperare a energiei la franare pentru a reincarca bateria in mers. Sistemul de propulsie hibrid foarte avansat permite o autonomie cu emisii zero de pana la 50 de kilometri si o autonomie totala de 500 de kilometri cu ajutorul prelungitorului de autonomie. Consumul anticipat este de 3.3 litri/100 km, in timp ce emisiile anticipate sunt de 75 de grame CO2/km.
Nivelul de confort este imbunatatit de abilitatea unica in segment de a aranja cele doua randuri de scaune fata in fata in format conferinta, detaliu care permite un acces facil si un nivel superior de interactiune intre pasageri. Ramane disponibila, de asemenea, si o asezare pe doua randuri a cate trei scaune orientate spre inainte.
Transit mizeaza pe electricitate
Asteptata in versiune de serie in 2021, varianta complet electrica a lui Transit este conceputa pentru oferi o autonomie practica zilnica cu emisii zero pentru business-urile care-si desfasoara activitatea in mediul urban. Transit electric va fi disponibil in mai multe versiuni de caroserie si va oferi o sarcina utila competitiva si conectivitate integrata, ridicandu-se la nivelul capacitatilor si durabilitatii caracteristice gamei Transit.
Fiesta si Focus EcoBoost Hybrid: emisii mai mici, putere mai mare
Fiesta EcoBoost Hybrid si Focus EcoBoost Hybrid vor beneficia de o arhitectura mild-hybrid sofisticata construita special pentru a imbunatati consumul, completand in acelasi timp experienta placerii de a conduce un Ford printr-un nivel superior al performantelor si printr-un raspuns mai rapid al motorului.
Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) inlocuieste clasicul alternator, permitand recuperarea si stocarea energiei care de obicei se pierde in timpul franarii si rularii libere (coasting). Astfel, sistemul incarca un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volti racit cu aer.
BISG se comporta si ca un motor electric, completandu-se impecabil cu motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. In momentul rularii normale si al accelerarii, BISG utilizeaza energia stocata pentru a oferi un plus de cuplu, alimentand totodata si sistemele electrice auxiliare ale masinii.
Sistemul mild hybrid inteligent auto-adaptiv monitorizeaza constant modul in care vehicului este utilizat, determinand cand trebuie sa incarce intensiv bateria pentru beneficii optime si cand sa foloseasca energia stocata in baterie bazandu-se pe doua strategii:
- Substitutie de cuplu – foloseste functia de motor electric al BISG pentru a produce un cuplu de pana la 50 Nm, reducand sarcina care apasa asupra motorului pe benzina pentru a favoriza economia de carburant. Aceasta tehnologie contribuie la un consum vizat de 4.9 litri/100 km si la emisii de 112 grame CO2/km in cazul lui Fiesta si la un consum vizat de 4.7 litri/100 km si la emisii de 106 grame CO2/km in cazul lui Focus.
- Suplimentare de cuplu – utilizeaza functia de motor electric al BISG pentru a creste cantitatea de cuplu generata de sistemul de propulsie cu pana la 20 Nm peste nivelul de cuplu maxim oferit de motorul pe benzina la sarcina. Acest mod optimizeaza performanta.
Suplimentul de cuplu permite dezvoltarea unui raspuns mai energic in special la turatii joase, rezultatul fiind o experienta de sofat mai flexibila si mai conectata. BISG le-a oferit in acelasi timp inginerilor Ford posibilitatea de a diminua raportul de compresie al motorului 1.0 EcoBoost si de a adauga un turbocompresor mai mare pentru o putere mai ridicata. Fenomenul turbo-lag este diminuat si el cu ajutorul suplimentarii de cuplu, care imprima rotatii mai rapide ale motorului si pastreaza ridicat astfel mai mult timp raspunsul turbocompresorului.
“Motorul nostru 1.0 EcoBoost a dovedit deja ca un nivel bun de consum si un nivel ridicat al performantelor pot coexista. Tehnologia EcoBoost Hybrid duce totul la nivelul urmator”, spune Roelant de Waard, vicepresedinte Marketing, Vanzari si Service in cadrul Ford Europa. “Clientii vor iubi livrarea rapida si fluida a puterii pe noul EcoBoost Hybrid, urmand sa se bucure in acelasi timp de vizite mai rare la statiile de alimentare”.
Capabil sa reporneasca motorul in aproximativ 300 de milisecunde – timp asemanator cu cel de care are nevoie un om pentru a clipi – BISG ii permite tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta si Focus EcoBoost Hybrid sa opereze pe o plaja mai larga de scenarii, economisind si mai mult combustibil. Situatiile includ momentele in care masina se apropie pe liber (coasting) de un semafor la viteze de sub 15 km/h, chiar si in conditiile in care transmisia se afla in treapta, cu pedala de ambreiaj libera.
Tehnologia Ford EcoBlue Hybrid combina in mod similar asistenta cuplului de origine electrica cu motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri pentru a genera emisii anticipate de 132 de grame CO2/km si un consum de 5.0 litri/100 km. Acest sistem va fi regasit mai tarziu in cursul acestui an pe Ford Kuga EcoBlue Hybrid.
Smart Energy Concept priveste in viitor
Ford a dezvaluit astazi si noul Transit Smart Energy Concept – un minibus unicat cu 10 locuri care ajuta compania sa exploreze solutii de maximizare a eficientei energetice si a autonomiei viitoarelor vehicule electrificate.
Oferind o autonomie de 150 de kilometri dupa 4 ore de incarcare si dezvoltat de inginerii Centrului Tehnic Ford Merkenich (Germania), conceptul utilizeaza sasiul lui Ford Transit si este dotat cu acelasi sistem de propulsie electric disponibil pe StreetScooter WORK XL. Lista de inovatii cu rol de economisire a energiei si de generare a energiei include:
- O pompa de caldura inovatoare care utilizeaza caldura reziduala generata de componentele sistemului de propulsie, aerul de la exterior si aerul din habitaclu pentru a reduce energia utilizata de sistemul de incalzire cu pana la 65%, ceea ce duce la o autonomie cu 20% mai mare.
- O usa glisanta actionata electric care se deschide doar pe jumatate pentru a reduce pierderile de caldura si poate fi activata de pasager prin utilizarea unui dispozitiv inteligent. Caldura, ventilatia si suflanta aerului conditionat sunt dezactivate automat atunci cand usa este deschisa.
- Scaune business incalzite si suprafete care le permit pasagerilor sa controleze temperatura zonala, reducand astfel energia necesara pentru incalzirea intregii cabine.
- Sase panouri solare montate pe plafon incarca o baterie de 12 volti a carei energie este utilizata la alimentarea sistemelor care incalzesc scaunele sau ilumineaza cabina si pentru sistemele electrice integrate la bord, implicit incarcarea wireless a telefoanelor pasagerilor.
- Un separator din policarbonat intre usa pasagerilor si zona scaunelor reduce si mai mult pierderile de temperatura in momentul accesului si iesirii pasagerilor, protejandu-i in acelasi timp pe acestia de elemente externe.
- Iluminare ambientala care se ajusteaza in functie de temperatura din habitaclu – rosu pentru cald si albastru pentru rece – influentand subliminal perceptia pe care o au pasagerii in legatura cu temperatura ambientala.
- Podea si plafon izolate termic in partea posterioara.
Viitoarele iteratii ale conceptului isi propun sa ii permita soferului sa controleze incalzirea si racirea la nivel de scaun individual, dar si dezactivarea climatizarii in zona scaunelor neocupate de pasageri. Detectia automata a pasagerilor – inspirata de tehnologia care activeaza sau dezactiveaza airbag-urile – va face si ea parte din pachetul experimental.
Ford anticipeaza ca debutul testelor pe sosea cu Transit Smart Energy Concept va avea loc mai tarziu in cursul acestui an, dupa finalizarea testelor in tunelul aerodinamic.
“In dezvoltarea acestui concept am gasit o serie de moduri inteligente de economisire a energiei, iar acestea ar putea sa ne ajute sa imbunatatim mai departe experienta pe care clientii o vor avea la volanul vehiculelor electrificate in viitor”, spune Kilian Vas, project leader Vehicle Architecture in cadrul Ford Europa.
# # #
Mondeo Hybrid Wagon – Emisii anticipate de la 101 grame CO2/km; Consum anticipat de la 4.4 litri/100 km.
Tourneo Custom Plug-In Hybrid - Emisii anticipate de la 75 grame CO2/km; Consum anticipat de la 3.3 litri/100 km.
Transit Custom Plug-In Hybrid - Emisii anticipate de la 75 grame CO2/km; Consum anticipat de la 3.3 litri/100 km.
Transit EcoBlue Hybrid - Emisii anticipate de la 144 grame CO2/km; Consum anticipat de la 7.6 litri/100 km.
Transit Custom EcoBlue Hybrid - Emisii anticipate de la 139 grame CO2/km; Consum anticipat de la 6.7 litri/100 km.
Tourneo Custom EcoBlue Hybrid - Emisii anticipate de la 137 grame CO2/km; Consum anticipat de la 7.0 litri/100 km.
*Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 si autonomia electrica sunt masurate in conformitate cu cerintele tehnice si specificatiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 si (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicata permite compararea intre doua tipuri diferite de vehicule si diferiti producatori. Suplimentar fata de eficienta consumului de combustibil al unei masini, manevrabilitatea si alti factori care nu sunt de natura tehnica joaca un rol in determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 si autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de sera responsabil pentru incalzirea globala.
Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizand procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) in conformitate cu specificatiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedura de testare este mai realista in masurarea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va inlocui complet procedura actuala, New European Driving Cycle (NEDC). In perioada eliminarii treptate a ciclului NEDC, consumul si emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifica anumite elemente ale testelor, vor exista variatii in cifrele anterioare de consum si emisii (de exemplu, aceeasi masina ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2).