Conform datelor publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), Ford România continuă să fie lider de piață în segmentul vânzărilor de vehicule comerciale și în 2022. Totodată, Ford Puma, construit exclusiv în fabrica Ford Otosan de la Craiova, este cel mai bine vândut model hibrid de pe piața din Romania.
În ciuda faptului că piața de vehicule comerciale (fără segmentul HCV) din România a scăzut cu 14% față de anul 2021, fiind în continuare afectată de criza de semiconductori, Ford a reușit să își păstreze poziția de lider al segmentului de vehicule comerciale, cu o cotă de piață de 18,2%, în creștere față de anul anterior.
Ford Transit Custom rămâne lider al segmentului din care face parte (MCV 1Tonă) pentru al șaselea an consecutiv și își menține o cotă de piață ridicată, de 27%. Ford Ranger, vedeta diviziei Ford Pro, continuă să impresioneze, fiind lider incontestabil cu o cotă de piață de 45,1%.
Ford Transit își menține trendul pozitiv și înregistrează o creștere a cotei de piață față de anul 2021, ajungând la 20% și se plasează pe locul al doilea în segment.
“Deși industria auto a trecut printr-un nou an dificil în 2022, mă bucur că Ford a reușit să confirme în România încrederea clienților săi, dar și versatilitate și fiabilitatea gamei sale de vehicule comerciale. Țin să menționez performanța remarcabilă înregistrată de Ford Ranger, un pick-up absolut excepțional, care a dominat segmentul de o manieră clară, deși s-a aflat la final de generație. De asemenea, Transit Custom rămâne preferatul pieței, iar Transit și-a mărit cota de piață și a marcat lansarea versiunii complet electrice, E-Transit”, a declarant Roxana Capătă, Managing Director Ford Romania Services.
Performanța vânzărilor de vehicule comerciale Ford din Romania se regăsește și în rezultatele deosebite înregistrate de divizia Ford Pro la nivel european, astfel că 2022 a fost cel de-al optulea an consecutiv în care Ford este lider pe piață, stabilind un nou record în industrie.
În 2022, Ford Pro a înregistrat cea mai mare cotă de piață de până acum, de 15,0% și și-a crescut cota de la an la an în unsprezece țări: Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania, Grecia, Irlanda, Portugalia, România, Suedia și Turcia.
„Stabilirea unui nou record de opt ani consecutivi ca lider pe piața europeană demonstrează cât de mult se bazează clienții noștri pe gama de vehicule comerciale Ford pentru a pune în mișcare afacerile lor. Pe măsură ce vom lansa platforma noastră unică de software, încărcare și servicii în toată Europa, suntem hotărâți să ne asigurăm că Ford Pro rămâne partenerul de încredere al clienților noștri pentru productivitate”, a declarat Hans Schep, director general Ford Pro, Europa.
Fabrica Ford Otosan din Craiova a livrat și în 2022 cel mai bine vândut hibrid din România
Produs exclusiv în fabrica de la Craiova începând cu a doua jumătate a anului 2019, Ford Puma este un best-seller în România și se clasează din nou pe prima poziție când vine vorba despre versiuni hibride, fiind cel mai bine vândut astfel de model în 2022, cu 3.046 de unități înmatriculate
Ford Kuga, produs in fabrica din Valencia, este al doilea cel mai bine vândut model Ford și a înregistrat o creștere importantă în 2022, de 29%, fiind înmatriculate 1.371 de unități de-a lungul anului. Trebuie remarcat că versiunile hibride au înregistrat o creștere de 96%, Kuga fiind în continuare cel mai bine vândut model Plug-in Hybrid (PHEV) din România, indiferent de segment.
În ceea ce privește înmatriculările de autovehicule din România, Ford a încheiat anul 2022 cu o creștere de 7%, numărul final de unități înmatriculate fiind de 8.379, față de 7.803 în anul anterior. Pentru Ford, cota de piață din România a crescut de la 6,51% la 6,55% în 2022.
Roxana Capătă, Managing Director Ford Romania Services a declarat: “Electrificare gamei de produse este pariul pe care Ford îl propune clienților săi și mă bucură faptul că aceștia apreciază varietatea de astfel de modele pe care le oferim, indiferent că vorbim despre versiuni complet electrice, hibride (MHEV), full-hibride (FHEV) sau plug-in hibride (PHEV)”.