- Noua versiune autosasiu a modelului Ford Ranger este vehiculul convertibil ideal pentru domeniile de activitate specializate, printre care se numara industria constructiilor, serviciile de utilitati, industria lemnului, sau misiunile de aparare si salvare
- Masa totala maxima autorizata de 3.270 kg si capacitatea de tractare de 3.500 kg permit constructorilor de caroserii sa proiecteze conversii productive cu o capacitate de transport insemnata
- Transmisia 4x4 cu reductor selectabil, parte din echiparea standard, ofera capacitatea off-road specifica Ford Ranger, cu o garda la sol de 230 mm si posibilitatea de deplasare prin apa adanca de pana la 800 mm
- Autosasiul Ranger este cea mai recenta completare a gamei celui mai vandut pick-up din Europa si va fi disponibil pentru comenzi incepand cu ianuarie 2021
Ford prezinta in premiera varianta autosasiu a modelului Ranger, care ofera clientilor din domenii variate, de la constructii la aparare, posibilitatea de a crea cu usurinta vehicule personalizate, bazate pe cel mai vandut pick-up din Europa si castigator al premiului international Pick-Up-ul Anului 2020.
Robustul autosasiu Ranger are o structura de tipul „caroserie pe sasiu”, rezultand un autovehicul convertibil care sporeste la maximum paleta de optiuni de caroserii posibile. Ford preconizeaza ca autosasiul Ranger, care imbina capacitatea off-road avansata datorita transmisiei 4x41, durabilitatea si consumul eficient 2 al sistemului de propulsie diesel EcoBlue va trezi interesul operatorilor din diverse sectoare, printre care cele ale constructiilor, utilitatilor, interventiilor de urgenta si salvare.
Disponibil in varianta de caroserie cu cabina simpla si versiunea XL dedicata activitatilor profesionale, autosasiul Ranger este cea mai recenta completare a gamei Ranger, care a fost cel mai vandut pick-up din Europa in fiecare an incepand cu 2015. 3 Pe langa fiabilul vehicul convertibil, clientii autosasiului Ranger vor beneficia si de serviciile retelei Ford formata din peste 160 de prestatori de servicii de carosare certificati pe 13 piete, care asigura vehicule personalizate, in conditii de garantie, pentru aplicatii de specialitate.
„Am construit autosasiul Ranger pentru clientii care deruleaza activitati in cele mai dificile conditii si au nevoie de un vehicul off-road rezistent care sa transporte echipamentele si instrumentele de specialitate ale acestora”, a declarat Paul Baynes, manager conversii pentru Vehicule Comerciale in cadrul Ford Europa. „In combinatie cu vasta retea Ford de prestatori de servicii de carosare certificati, autosasiul Ranger le permite clientilor nostri sa isi duca la indeplinire misiunea indiferent de locul in care se desfasoara aceasta”.
Un vehicul convertibil fiabil
Robust, durabil si fiabil, sasiul modelului Ranger este dotat cu suspensie spate pe arcuri lamelare pentru exploatare in regim dur si o suprafata plana ce poate fi dezvoltata de operatorii de servicii de carosare, asigurand o baza versatila pentru conversii care pot creste masa totala maxima autorizata pana la generoasa capacitate de 3.270 kg. 4
Designul cu cabina simpla permite o lungime maxima a conversiei de 2.518 mm in spatele cabinei. Terenurile dificile nu vor pune probleme conversiilor autosasiului Ranger, adancimea maxima a vadului prin care poate traversa fiind de pana la 800 mm, avand o garda la sol de 237 mm inainte de carosare si o consola fata scurta pentru unghiuri de atac optimizate.
Autosasiul Ranger ofera, de asemenea, o capacitate de tractare maxima de 3.500 kg, ceea ce permite utilizatorilor transportarea cu usurinta a echipamentelor suplimentare. 5
Experti in servicii de carosare, sprijin din partea producatorului
Reteaua europeana Ford de operatori de servicii de carosare certificati ofera cunostintele de specialitate necesare pentru productia de vehicule adaptate sigure si certificate de Ford. Compania a colaborat indeaproape cu producatorii de caroserii pentru a optimiza potentialul autosasiului Ranger pentru o gama larga de conversii, cum ar fi caroserii tip platforma, basculante si nacele. Toate conversiile beneficiaza de o garantie similara cu cea oferita in cazul vehiculelor Ford standard.
Datele complete despre sasiu prezentate in manualul Ford privind caroseria, echipamentele si montajul asigura toate informatiile de care au nevoie constructorii de caroserii la modificarea autosasiului Ranger.
Clientii pot aduce imbunatatiri suplimentare vehiculului lor prin intermediul solutiilor flexibile din gama optiunilor speciale pentru vehiculele Ford, printre care se numara un conector electric pentru carligul de remorcare, baterii de inalta performanta pentru sarcinile electrice mari si o interfata de interconectare intre caroseria speciala si semnalele vehiculului, de exemplu pentru a preintampina actionarea unei caroserii tip bascula daca vehiculul nu este stationar si cu transmisia in pozitie neutra.
Capabil atat pe sosea, cat si in afara soselei
Motorul diesel EcoBlue de 2 litri si 170 CP al autosasiului Ranger dezvolta un cuplu de 420 Nm pentru a transporta cu usurinta incarcaturi grele, asistat de o cutie manuala in sase trepte cu actionare facila.
In dotarea standard este inclus un sistem de transmisie 4x4 selectabil 1, cu o comanda simpla in consola centrala care permite conducatorilor sa selecteze tractiune spate sau tractiune 4x4 in timpul deplasarii, pentru a se putea adapta la schimbarea conditiilor de drum. Setarea de transmisie 4x4 cu reductor imbunatateste performantele pe rampe abrupte si suprafete moi.
Clientii care au nevoie de capacitati si mai avansate, de tipul all-terrain pot opta pentru un diferential spate cu cuplare electrica si anvelope all-terrain cu profil off-road pentru o aderenta optima. 6
Autosasiul Ranger va fi disponibil pentru comenzi incepand din ianuarie 2021.
# # #
1 Functiile de asistenta pentru sofer sunt suplimentare si nu inlocuiesc atentia si discernamantul conducatorului auto si necesitatea controlarii vehiculului de catre acesta.
2 Datele privind consumul de combustibil si datele de emisie CO2 depind de omologarea vehiculelor carosate prin intermediul instrumentului de calcul WLTP CO2 FordEtis .
3 Ford Europa raporteaza vanzari pentru cele 20 de piete traditionale europene unde este reprezentata prin Companiile Nationale de Vanzari: Austria, Belgia, Marea Britanie, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Romania, Suedia si Elvetia.
4 Incarcatura si capacitatea de incarcare sunt limitate in functie de masa si distributia masei.
5 Capacitatea maxima de tractare variaza in functie de incarcatura, configuratia vehiculului, accesorii si numarul de pasageri. Limitele de tractare mentionate reprezinta capacitatea maxima de tractare a autovehiculului la masa totala maxima autorizata de a reporni la o inclinare de 12 grade fata de nivelul marii. In cazul tuturor modelelor, performantele se reduc si consumul creste cand sunt folosite pentru tractare.
6 Sunt disponibile anvelope all-terrain pe pietele cu circulatie pe partea stanga a drumului.