Noul Ford Focus: Tehnologia avansata, executia rafinata si eficienta imbunatatita ridica nivelul celui mai vandut model din lume
• Noul Focus ofera un nou design atragator si emotionant cu noul si indraznetul aspect Ford si un interior conceput cu maiestrie, sub forma de carlinga
• Gama imbunatatita de motoare pentru piata europeana include noul motor pe benzina EcoBoost de 1,5 litri si noul motor diesel TDCi de 1,5 litri; consumul de combustibil fiind imbunatatit cu pana la 19% fata de actuala generatie. Focus va fi de asemenea dotat cu motorul EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2
• Noul Focus aduce in premiera pe piata europeana SYNC 2, sistemul avansat de infotainment al Ford, care include un ecran tactil color de inalta rezolutie si control vocal avansat pentru un acces mai facil la functiile audio, navigare, aer conditionat si la telefoane mobile
• Noul Focus este primul model Ford la nivel global care ofera noua tehnologie hands-free Perpendicular Parking, care ajuta soferii sa parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte masini; functia imbunatatita Active City Stop functioneaza acum la viteze de pana la 50 km/h
BARCELONA, 24 februarie 2014 – Noul Ford Focus duce la un nou nivel cel mai bine vandut model la nivel mondial, datorita unui design exterior mai emotionant si mai indraznet, unui interior intuitiv, conceput cu maiestrie, unei suite de noi tehnologii ce sporesc confortul si unor imbunatatiri majore ale consumului.
Facandu-si debutul astazi la Congresul Mondial al Telefoniei Mobile din Barcelona si lansat saptamana viitoare la Salonul International de la Geneva, caracterul sportiv si atractivitatea noului Focus sunt puse in valoare de o grila orizontala remarcabila, de un interior de tip carlinga si de padelele pentru schimbarea vitezelor. Noul Focus, care va fi disponibil comercial incepand cu a doua jumatate a anului 2014, marcheaza de asemenea debutul european al SYNC 2, sistemul avansat de infotainment al Ford, precum si al noului motor pe benzina EcoBoost de 1,5 litri si al motoarelor diesel TDCi.
„Nu eram multumiti cu locul 1; am vrut sa uimim oamenii cu o extraordinara versiune noua a lui Focus,” a declarat Stephen Odell, presedinte Ford of Europe, Middle East and Africa. „Noul Focus imbina un design modern, tehnologia avansata si un consum de top cu ADN-ul distractiv-de-condus pentru care Focus este pe buna dreptate aclamat”.
Ford a lansat prima generatie Focus in 1998 si de atunci au fost vandute peste 12 milioane de unitati in toata lumea, inclusiv 6,9 milioane de unitati in Europa. Actuala generatie Focus a fost confirmata luna trecuta ca fiind cel mai bine vandut model din lume conform analizei efectuate de Ford asupra datelor cu privire la inmatriculari furnizate de Polk pentru primele noua luni ale anului 2013. Ford estimeaza ca vanzarile Focus la nivel mondial au atins 1,1 milioane de unitati in 2013, incluzand peste 300.000 de unitati in China, ceea ce inseamna ca este cel mai bine vandut automobil de pe piata de masini noi cu cea mai rapida crestere din lume.
Design sofisticat
Ford a creat un Focus mai sofisticat si mai avansat printr-o redesenare care reflecta limbajul global de design One Ford, prezent si la noul Mondeo si noua Fiesta.
Disponibil in doua noi culori exterioare, Deep Impact Blue si Glace Blue, noul Focus are o postura mai lata si mai joasa, cu un nou design pentru capota, partea frontala si grila. Capota este sculptata intr-o forma dinamica de la montantul fata la colturile partii superioare a grilei trapezoidale inverse pentru a asigura un aspect puternic, mandru.
Farurile mai taioase si mai subtiri si proiectoarele de ceata alungite si mai dreptunghiulare contribuie la o parte frontala mai indrazneata. Detaliile cromate subtile accentueaza impresia de eleganta, in timp ce spatele masinii este si el mai atractiv, datorita unei noi dispuneri a fasciei si hayonului, precum si lampilor mai subtiri.
„Viziunea noastra a fost de a conferi mai multa emotie designului lui Focus,” a declarat Martin Smith, director executiv de design, Ford of Europe. „Noul Focus este mai armonios si mai atletic, cu un limbaj al suprafetelor mai rafinat, oferind o promisiune certa cu privire la experienta de conducere ce urmeaza”.
La redesenarea interiorului noului Focus, Ford a acordat atentie feedbackului din partea clientilor si a raspuns printr-o dispunere mai intuitiva, completata de un volan si o consola centrala cu mai putine manete si butoane. Finisajul negru de satin si detaliile cromate contribuie la un aspect mai modern si mai curat si la functii mai logice si mai intuitive.
Noul spatiu central de depozitare ofera mai mult spatiu, precum si o noua cotiera integrata, glisanta. In noul spatiu ajustabil pot incapea o varietate de sticle si pahare, avand capacitatea de a stoca simultan o sticla de apa de 1 litru si un pahar de 0,4 litri. Clientii noului Focus se vor bucura de asemenea de calatorii mai silentioase, datorita unei mochete si unor geamuri laterale mai groase, precum si unei izolatii mai bune a compartimentului motor.
„Am raspuns cererii clare din partea clientilor pentru mai multa simplitate in interiorul masinii, creand o conexiune vizuala mai clara intre componentele cheie si reducand semnificativ numarul butoanelor din habitaclu”, a adaugat Smith.
Afisaj tactil cu SYNC 2
Noul Focus va fi primul vehicul de pe piata europeana dotat cu SYNC 2. Sistemul avansat de infotainment al Ford include un ecran tactil color de 8 inci, de inalta rezolutie si control vocal avansat pentru un acces mai facil la functiile audio, navigare, aer conditionat si la telefoanele mobile compatibile.
Sistemul de navigare al SYNC 2 ofera de asemenea in premiera pe piata europeana un afisaj cu ecran divizat cu intersectii detaliate, nume de strazi rostite, intersectii de autostrazi 3D si imagini ale unor puncte de reper, precum si ghidul MICHELIN si ghidul verde MICHELIN. SYNC 2 permite soferilor sa rosteasca destinatii „dintr-o singura incercare” si sa solicite sistemului sa redea un anumit artist. Simpla apasare a butonului de control vocal si rostirea enuntului „mi-e foame” vor duce la afisarea unei liste a restaurantelor din zona, apoi fiind afisate indicatii de navigare spre acestea.
Tehnologii avansate de condus
Noul Focus este primul model Ford care ofera Perpendicular Parking, o noua tehnologie de parcare hands-free care ajuta soferii sa parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte masini.
Actuala generatie Focus a introdus functia de asistenta la parcarea laterala Active Park Assist care, prin apasarea unui buton, utilizeaza senzori ultrasonici pentru a localiza spatii de parcare si pentru a ghida vehiculul in timp ce soferul controleaza acceleratia si frana. Adaugarea a doi noi senzori in partea din spate a noului Focus permite functiei Perpendicular Parking sa opereze in mod similar.
Senzorii suplimentari permit de asemenea Ford sa ofere in premiera in Europa tehnologii care ajuta soferii atunci cand fac manevre de iesire din spatiile de parcare:
• Cross Traffic Alert avertizeaza soferii care ies cu spatele dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care vor trece in curand prin spatele lor. Utilizand un radar cu o raza de pana la 40 de metri, sistemul va emite trei semnale de avertizare distincte daca detecteaza apropierea unui vehicul.
• Park-Out Assist asista soferii la iesirea dintr-un spatiu de parcare paralela. Dupa ce soferul a ales directia spre dreapta sau spre stanga, sistemul opereaza volanul in timp ce soferul controleaza acceleratia si frana.
Ford a imbunatatit de asemenea popularul sau sistem de evitare a coliziunilor Active City Stop, care pre-activeaza franele si, daca soferul tot nu reactioneaza, reduce cuplul motorului si franeaza automat pentru a ameliora impactul in urma coliziunii. Sistemul a fost imbunatatit pentru a opera la viteze de pana la 50 km/h, comparativ cu 30 km/h la actuala versiune.
Ford introduce de asemenea in Europa sistemul Autonomous Emergency Braking (franare de urgenta autonoma). Acesta functioneaza intr-un mod similar cu Active City Stop, dar cu o raza de detectare a vehiculelor mult mai mare pentru a asista soferul la viteze mari, de exemplu pe autostrada, emitand avertismente si franand, daca este necesar.
Actuala tehnologie Adaptive Cruise Control permite soferilor Focus sa mentina o distanta prestabilita fata de vehiculul din fata, chiar si atunci cand respectivul vehicul merge cu o viteza mai mica decat viteza de croaziera. Pentru momentele in care Adaptive Cruise Control nu este activ, Ford aduce in premiera in Europa noul sistem Distance Alert, care permite soferilor sa seteze o distanta preferata pe care ar vrea sa o mentina fata de vehiculul din fata. In cazul in care soferul se apropie, sistemul emite un avertisment in trei trepte pe afisajul de pe bord, verde, galben si rosu, inainte de a se auzi un avertisment sonor.
Noul Focus va fi de asemenea echipat in premiera cu tehnologia Ford MyKey. MyKey permite proprietarilor sa programeze o cheie, de obicei destinata mai tinerilor soferi, care restrictioneaza viteza maxima, reduce volumul maxim al sistemului audio si il poate dezactiva total daca soferul si pasagerii nu poarta centurile de siguranta. Sistemul poate impiedica soferul sa dezactiveze tehnologii de siguranta precum Electronic Stability Control si Active City Stop, care pot ajuta la diminuarea sau prevenirea coliziunilor la viteza mica.
Luminand drumul
Sistemul imbunatatit Adaptive Front Lighting ajusteaza acum luminile noilor faruri Bi-Xenon HID pentru a se plia perfect pe configuratia drumului. Sistemul evalueaza lumina ambientala din jurul vehiculului, precum si obiectele de pe drum din fata automobilului si apoi ajusteaza unghiul si intensitatea luminii farului la una dintre cele sapte setari disponibile in functie de viteza, unghiul de virare si distanta vehiculului fata de obiectul din fata.
La viteze mari, cum sunt cele de pe autostrada, farurile sunt ridicate pentru a proiecta o raza mai lunga si mai dreapta obtinand o mai buna vizibilitate, iar in localitati, unde vitezele sunt mai mici si iluminatul stradal este mai puternic, raza se va dispersa in jos pentru a ilumina mai intens drumul din apropierea vehiculului. Atunci cand masina vireaza la viteze mici, sistemul va proiecta lumina spre partea laterala a drumului pentru a face biciclistii si pietonii mai vizibili. . Sistemul ajuta soferii sa vireze la viteze mai mari directionand lumina mai adanc in curba.
Noul Focus va continua sa ofere dotari inovative introduse anterior pe care soferii au ajuns sa le aprecieze si sa se bazeze, precum Door Edge Protector, care asigura impotriva unor avarieri accidentale scotand un element rabatabil care acopera muchiile portierei la o fractiune de secunda dupa ce aceasta este deschisa.
„Noul Focus ofera o multime de functii si tehnologii noi si de ultima generatie, dar in acelasi timp aceasta generatie a fost rafinata si simplificata”, a spus Sherif Marakby, director linie vehicule, Ford of Europe. „Redesenarea sofisticata a conferit lui Focus un stil modern, proaspat si nou atat la interior, cat si la exterior, dar esenta lui Focus este sentimentul distractiv-de-condus pe care il ai atunci cand esti in spatele volanului si nu am facut compromisuri in aceasta privinta, chiar am imbunatatit-o”.
Noul Focus duce mult-laudatul ADN distractiv-de-condus la un nou nivel datorita manevrabilitatii si directiei imbunatatite. Inginerii Ford au realizat o impresie de solid, reactiv si de conectare la drum crescand rigiditatea structurala in partea din fata, revizuind geometria suspensiei, crescand rigiditatea laterala a bucselor de suspensie „implicate in directie”, reajustand amortizoarele si incorporand un nou program de stabilitate electronica. Directia asistata electric a fost de asemenea reajustata pentru a-l face pe sofer sa se simta si mai conectat la drum.
Noi motoare eficiente din punct de vedere al consumului
Noul Focus ofera un consum semnificativ imbunatatit la mai multe versiuni in comparatie cu actualul model, datorita noilor optiuni de grupuri motopropulsoare. Cel mai mult ameliorat model diesel va oferi o reducere de 19 procente a consumului de combustibil, in timp ce cel mai mult imbunatatit model pe benzina va asigura o reducere de 17 procente a consumului.
Noul Focus va fi primul model de pe piata europeana care va fi echipat cu noul motor eficient pe benzina EcoBoost de 1,5 litri (150 CP si 180 CP) si cu noul motor diesel TDCi de 1,5 litri (95 CP si 120 CP). Focus va continua sa fie echipat cu motorul pe benzina EcoBoost de 1 litru (100 CP si 125 CP), care a fost cumparat de o treime dintre clientii Focus anul trecut si a fost desemnat Motorul International al Anului in 2012 si 2013. Va exista de asemenea o noua versiune a motorului EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2, primul motor non-hibrid al unei masini de familie de pe piata europeana cu emisii sub 100 g/km CO2.
Grupul motopropulsor cu transmisie automata PowerShift si motor diesel de 1,5 litri si 120 CP, care va fi introdus anul viitor, va oferi o ameliorare de 19 procente comparativ cu motorul echivalent echipat pe actualul Focus. Noul Focus echipat cu transmisie automata si cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, care va fi de asemenea lansat anul viitor, va oferi o ameliorare de 17 procente fata de motorul echivalent pe care il va inlocui. Un model TDCi diesel de 2 litri si 150 CP va fi cu 14 procente mai eficient decat in prezent in echiparea cu o cutie de viteze manuala (13 procente cu cutie de viteze automata).
„Diesel sau pe benzina, noul Focus va oferi motoare care vor furniza o combinatie atragatoare de motoare cu o eficienta semnificativ imbunatatita si putere surprinzatoare, alaturi de optiunea cu zero emisii asigurata de Focus Electric, versiunea noastra electrica”, a declarat Joe Bakaj, vicepresedinte, Product Development, Ford of Europe. „Noul motor pe benzina EcoBoost de 1,5 litri va beneficia in mod direct de tehnologiile introduse de motorul EcoBoost de 1 litru, inclusiv un nou design al chiulasei cu racire imbunatatita si o galerie de evacuare integrata pentru cele mai bune posibil performante si consum, precum si reducerea greutatii si frecarii componentelor interne si accesoriilor, asigurand un motor cu turatie mai libera, cu functionare mai lina si mai economic”.
Noul Focus va fi dotat in premiera pentru un model Ford in Europa cu padele de schimbare a treptelor de viteza care vor permite soferilor sa controleze schimbarile de trepte fara a-si lua mana de pe volan. Padelele vor fi disponibile ca optiune impreuna cu toate transmisiile automate PowerShift, atat cele diesel, cat si cele pe benzina.
Pentru a satisface cererea in crestere pentru Focus, care este comercializat in mai mult de 140 de tari, Ford a crescut capacitatea de productie la nivel mondial, construind modelul in opt uzine de pe patru continente. Uzinele din Germania, SUA, Rusia, China, Thailanda, Vietnam, Taiwan si Argentina au o capacitate totala de productie de peste 1,5 milioane de vehicule Focus anual cu o cadenta de doua unitati pe minut. In Europa, Ford construieste cate un nou Focus la fiecare 90 de secunde.
CAPACITATE |
PUTERE |
TRANSMISIE |
EcoBoost 1,0 litri benzina |
100 CP |
manuala in cinci trepte |
EcoBoost 1,0 litri benzina |
125 CP |
manuala in sase trepte |
EcoBoost 1,0 litri benzina |
125 CP |
automata in sase trepte (2015) |
EcoBoost 1,5 litri benzina |
150 CP |
manuala in sase trepte |
EcoBoost 1,5 litri benzina |
150 CP |
automata in sase trepte (2015) |
EcoBoost 1,5 litri benzina |
180 CP |
manuala in sase trepte |
EcoBoost 1,5 litri benzina |
180 CP |
automata in sase trepte (2015) |
TI-VCT 1,6 litri benzina |
85 CP |
manuala in cinci trepte |
TI-VCT 1,6 litri benzina |
105 CP |
manuala in cinci trepte |
TI-VCT 1,6 litri benzina |
125 CP |
manuala in cinci trepte |
TI-VCT 1,6 litri benzina |
125 CP |
PowerShift automata in sase trepte |
TDCi 1,5 litri motorina |
95 CP |
manuala in sase trepte |
TDCi 1,5 litri motorina |
120 CP |
manuala in sase trepte |
ECOnetic 1,5 litri motorina |
105 CP |
manuala in sase trepte |
TDCi 1,5 litri motorina |
120 CP |
PowerShift automata in sase trepte (2015) |
TDCi 1,6 litri motorina |
95 CP |
manuala in sase trepte |
TDCi 1,6 litri motorina |
115 CP |
manuala in sase trepte |
TDCi 2,0 litri motorina |
150 CP |
manuala in sase trepte |
TDCi 2,0 litri motorina |
150 CP |
PowerShift automata in sase trepte |
TDCi 2,0 litri motorina |
180 CP |
manuala in sase trepte |
* Ford Focus este cel mai bine vandut model din lume conform analizei efectuate de Ford asupra celor mai recente date cu privire la inmatriculari furnizate de Polk pentru primele noua luni ale anului 2013.
** Noua gama de grupuri motopropulsoare pentru Ford Focus