Hyundai prezinta la Paris motoarele cu turbocompresor si transmisia cu ambreiaj dual in sapte trepte

  • In 2015 noua generatie i20 va fi echipata cu un motor pe benzina in trei cilindri cu turbocompresor cu o capacitate de 1,0 litri
  • Noul motor T-GDI de 1,4 litri va fi prezentat intr-un concept Hyundai i30 GNC
  • Va fi expusa prima transmisie cu dublu ambreiaj in sapte trepte
In cadrul Salonului Auto de la Paris 2014 Hyundai Motor prezinta doua noi motoare pe benzina cu injectie directa cu turbocompresor (gasoline direct injected -T-GDI). Ambele motoare – de 1,0 litri si 1,4 litri, care fac parte din noua generatie de motoare din familia Kappa – vin in intampinarea cererii in crestere pentru motoare cu turbocompresor, de capacitate mica, pentru a reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2, fara a face compromisuri in ceea ce priveste placerea condusului. 
 
In plus, la Salonul Auto de la Paris, Hyundai isi prezinta in premiera prima transmisie automata cu dublu ambreiaj in sapte trepte, montata pe conceptul i30 CNG, care contribuie la imbunatatirea eficientei consumului de combustibil. 
 
Noul motor T-GDI de 1,0 litri va fi introdus pe noua generatie i20 in 2015 
Noul motor Kappa T-GDI de 1,0 litri este primul dintr-o noua generatie de motoare pe benzina cu turbocompresor de capacitate mica, asigurand performante imbunatatite, placerea condusului si eficienta. Unitatea de 998 cmc in trei cilindri este montata pe cunoscutul motor Kappa 1,0 litri MPI, aducand diferite imbunatatiri si noi tehnologii, inclusiv injectia directa pe benzina si un turbocompresor mic, intr-o singura treapta. 
 
Motorul de 1,0 litri T-GDI, care a fost dezvoltat in Centrul Tehnic European Hyundai din Rüsselsheim, poate genera pana la 120 CP si 172 Nm de cuplu motor si va imbunatati gama de motoare i20 in 2015. 
 
Noul motor vine cu o supapa de evacuare controlata electronic (CVVT) pentru a optimiza fluxul si a imbunatati cuplul la regim scazut si raspunsul la actionarea acceleratiei. Unitatea este echipata cu un injector GDI cu duza cu sase gauri, presurizat la 200 bar, peste nivelul mediu, asigurand o combustie curata si imbunatatind consumul de carburant si emisiile, pentru a respecta standardele Euro 6c, cu trei ani inainte ca acestea sa fie introduse in 2017.
 
Utilizeaza un nou concept de racire de tip „split” pentru a gestiona in mod eficient temperaturile diferite din chiulasa si din zona blocului. Blocul motor este incalzit rapid pentru a se obtine o frecare redusa si o functionare mai eficienta, in timp ce chiulasa  functioneaza la temperaturi scazute pentru optimizarea injectiei si combustiei. Pentru a pastra cat mai mic gabaritul motorului, galeria de evacuare a fost integrata in chiulasa, drept urmare poate fi racita in mod eficient utilizand sistemul de racire cu apa al chiulasei. Aceste eforturi au ca rezultat incalzirea rapida a catalizatorului si in cele din urma reducerea emisiilor si a consumului de combustibil in conditii reale.
 
Noul motor Kappa T-GDI de 1,4 litri 
Cel de-al doilea motor care va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris 2014 este unitatea Kappa T-GDI de 1,4 litri. Acest nou motor pe benzina de 1352 cmc cu turbocompresor in patru cilindri este mult mai usor decat predecesorul sau, motorul Gamma de 1,4 litri. La numai 87 kg, greutatea blocului motor a fost redusa cu 14 kg fata de unitatea Gamma de 1,4 litri. Pe langa faptul ca este mai usor si mai mic, acesta vine cu mai multa eficienta si putere. 
 
Noul model T-GDI de 1,4 litri cuprinde un turbocompresor de inalta presiune, intr-o treapta, integrat in galeria de evacuare pentru a imbunatati eficienta operationala. Relocarea si reproiectarea turbocompresorului inseamna ca timpul de raspuns la actionarea acceleratiei si cuplul la regim scazut au fost imbunatatite. Noul model injecteaza combustibil direct in cilindru, imbunatatind arderea pentru mai multa putere si eficienta. 
 
Expus in conceptul i30 GNC la standul Hyundai din cadrul Salonului Auto de la Paris 2014, motorul Kappa T-GDI de 1,4 litri ofera 117 CP (GNC), asigurand 206 Nm de cuplu motor. Emisiile de CO2 ale conceptului i30 sunt de numai 91 g/km, respectand inca de acum standardele stricte ale Euro 6c referitoare la emisii.
 
Transmisia cu ambreiaj dublu in sapte trepte
O alta premiera la Salonul Auto de la Paris 2014 este transmisia cu ambreiaj dublu in sapte trepte (seven-speed dual-clutch transmission - 7DCT), prezentata de asemenea pe modelul concept car i30 GNC. Este prima oara cand Hyundai prezinta o transmisie cu ambreiaj dublu cu sapte trepte, combinand beneficiile transmisiei automate cu cele ale transmisiei manuale. 7DCT asigura o imbunatatire a consumului de carburant si emisiilor de CO2 comparativ cu transmisia automata conventionala in sase trepte, crescand in acelasi timp acceleratia. 
 
7DCT cuprinde doua ambreiaje uscate care cupleaza treptele pare/ impare, in mod succesiv.
Trecerea de la o treapta la alta se face decupland unul dintre ambreiaje si cuplandu-l pe celalalt. Schimbarea rapida a treptelor de viteze este realizata cu ajutorul unor actuatori – timpul de raspuns fiind mai bun decat al cutiilor automate clasice.
Toate noutatile

Articole recomandate

Compara Inchide

Date de contact

Daca solicitati detalii despre inchirierea unei masini, puteti afla aici cum va prelucram datele

Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici?

trimitere date

Date de contact

Alege locatia
    Toate marcile
      Toate modelele

        Daca va programati la un test-drive, puteti afla aici cum va prelucram datele

        Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici?

        TELEFON

        SMS

        E-MAIL

        trimitere date

        Newsletter

        Veti putea fi contactat pentru informari despre toate produsele si serviciile Tiriac Auto, insa puteti alege marca sau marcile auto de care sunteti interesat in mod special

        • FORD
        • HYUNDAI
        • JAGUAR
        • LAND ROVER
        • MERCEDES-BENZ
        • MITSUBISHI
        • AUTO RULATE
        • RENT

        Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici?

        trimitere date

        Date de contact

        Inainte de trimiterea cererii va rugam sa completati formularul de mai jos:

        Esti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de tine pentru a te contacta in scopuri de marketing? Prin completarea prezentului formular, declar ca imi exprim consimtamantul, in mod expres si neechivoc, pentru ca orice date cu caracter personal, precum si orice alte informatii furnizate de mine, sa intre in baza de date a Tiriac Auto, a imputernicitilor si a operatorilor asociati ai acestuia, pentru a fi prelucrate si utilizate de acestia in orice activitati si scopuri statistice si / sau legate de marketing (inclusiv primirea de apeluri, e-mailuri in actiuni de marketing direct de promovare a ofertelor comerciale, invitatii la test-drive-uri si evenimente, asistenta pentru autovehiculul detinut: mentenanta, asistenta rutiera, garantii, asigurari, ITP), in conformitate cu legislatia in vigoare si in conformitate cu Politica de Confidentialitate Tiriac Auto.