Ford prezinta in avanpremiera noul Focus RS; Noul Focus RS deschide drumul in tehnologia inovativa a tractiunii integrale

• Ford prezinta in avanpremiera noul Focus RS; hatchback-ul de inalta performanta deschide drumul in tehnologia avansata pentru a oferi experienta absoluta de condus 
 
• Cea de a treia generatie a modelului Focus RS va fi disponibila pentru prima oara pe pietele majore din intreaga lume si urmeaza prezentarii de luna trecuta a „supercar-ului” Ford GT, ca parte a noii ere a diviziei Ford Performance care pana in 2020, va lansa 12 vehicule noi 
 
• Dezvoltat de divizia Ford Performance, noul RS este echipat acum cu tractiune integrala de inalta performanta Ford Performance All-Wheel-Drive, cu sistemul Dynamic Torque Vectoring ce ofera o performanta de top in abordarea virajelor si in manevrabilitate in conditii limita 
 
• Motorul EcoBoost de 2.3 litri, proiectat pentru noul RS furnizeaza o putere de peste 320 CP. Design-ul exterior si spectaculos al noului Focus RS ofera caracteristici imbunatatite de aerodinamica si de racire 
 
• Noul model Focus RS va fi al 30-lea autovehicul care poarta sigla RS din 1968 pana in prezent; acesta va fi construit in Saarlouis, Germania, incepand din acest an 
 
• Pilotul profesionist de raliuri si vedeta Gymkhana, Ken Block a facut echipa cu Ford in calitate de consultant, pentru a contribui la dezvoltarea modelului Focus RS
 
• Detaliile complete cu privire la produs urmeaza sa fie anuntate in cadrul editiei din acest an a Salonului Auto de la Geneva
 
 
Ford a prezentat in avanpremiera modelul cu tractiune integrala Ford Focus RS, o masina de strada de inalta performanta care prezinta in premiera inovativul sistem Ford Performance All-Wheel–Drive, oferind performanta de top in abordarea virajelor si o bucurie unica de a conduce 
 
Focus RS, dotat cu un motor special EcoBoost de 2.3 litri, proiectat pentru a produce o putere de peste 320 CP, este cel mai recent tip de vehicul care urmeaza sa fie prezentat ca parte a noii ere a diviziei Ford Performance care pana in 2020 va lansa peste 12 tipuri de vehicule de inalta performanta, clientilor din intreaga lume. 
Pe langa bucuria oferita entuziastilor din intreaga lume, aceste vehicule ajuta compania Ford pentru a oferi un plan privind cresterea profitabila, excelenta in produse si inovatia in oricare dintre activitatile acesteia.
 
Modelul Focus RS este o „masinarie” serioasa cu tehnologie de inalta performanta si inginerie inovativa care stabileste un nou prag de referinta in ceea ce priveste condusul pe strada si pe pista” a declarat Raj Nair, Vicepresedinte Ford Motor Company, Divizia Dezvoltare Globala Produs. 
 
Linia de vehicule RS are un istoric al inovatiei in domeniul tehnic, care s-a transferat asupra modelelor Ford de volum venind astfel in beneficiul tuturor clientilor nostri, iar noul model Focus RS nu face exceptie de la aceasta. Acesta este un exemplu excelent al pasiunii noastre pentru inovatie prin performanta si prin dezvoltarea unor vehicule care topesc inimile oamenilor”. 
 
Conceput de o echipa mica de ingineri din cadrul diviziei Ford Performance din Europa si SUA, noul Focus RS este cea de-a treia generatie de automobile Focus RS, urmand modelelor lansate in 2002 si 2009. Aceasta va fi a 30-a masina care poarta legendara sigla RS, dupa modelele care au dat tonul in domeniul tehnologiei auto cum ar fi modelul Escort RS1600 din 1970 cu 16 supape, modelul turbo Sierra RS Cosworth din 1985 cu caracteristicile sale aerodinamice radicale si modelul cu tractiune integrala Escort RS Cosworth din 1992.
 
Cu un design exterior spectaculos de masina sport care ofera caracteristici aerodinamice si de racire perfectionate, noul model Focus RS ofera tehnologii noi marcii RS, inclusiv sistemul de conectivitate SYNC de la Ford. 
 
Modelul complet nou Focus RS este primul model RS care va fi vandut in intreaga lume si va fi produs pentru toate pietele, la fabrica Ford din Saarlouis, Germania. Productia efectiva a acestui model va demara aici in ultima parte a acestui an. 
 
„Noul model Focus RS este cea mai buna expresie a pasiunii companiei Ford, anume aceea de a oferi inovatie, o dinamica de sofat de neegalat si o performanta uluitoare care, in trecut, constituiau domeniul exclusiv al marcilor scumpe de automobile de lux si exotice " a declarat Jim Farley, Presedinte Ford Europa, Orientul Mijlociu si Africa. „Noi suntem extrem de constienti de pragurile de referinta pe care le-am stabilit de-a lungul anilor noi odata cu modelele RS de inalta performanta si suntem increzatori ca acest nou model duce nivelul concurential la o noua etapa.
 
La fel de important este faptul ca avand tehnologii cum ar fi EcoBoost, suntem apti de a demonstra modul in care o inovatie pe care o gasesti in aproape fiecare masina din gama Ford poate sa fie si inima vehiculelor noastre de inalta performanta.
 
Ken Block, vedeta din Gymkhana si din lumea raliului la nivel mondial, a fost cooptat in echipa in calitate de consultant pentru noul model Focus RS si s-a alaturat echipei de productie la evenimentul din Koln, Germania, orasul unde s-a nascut legenda RS in 1968, odata cu modelul Ford 15M RS. 
 
Modelul inovativ Ford cu tractiune integrala ofera manevrabilitate unica 
Modelul Focus RS complet nou exploateaza noua tehnologie inovativa Ford Performance All-Wheel-Drive impreuna cu diferentialul cu transmisie variabila a cuplului dinamic, pentru a oferi o capabilitate de manevrabilitate si o experienta de conducere demne de un nou nivel, combinand capacitatea de tractiune si aderenta cu agilitatea si viteza in viraj unice. 
 
Sistemul Ford Performance AWD se bazeaza pe un sistem de ambreiaje duble comandate electronic pe fiecare parte a puntii spate. Acestea gestioneaza distributia cuplului fata/spate la masina si pot sa controleze distributia cuplului pe puntea spate, oferind capabilitatea de “diferential cu transmisie variabila” a cuplului dinamic, care are un impact esential asupra manevrabilitatii si stabilitatii la viraje a masinii.
 
Unitatea de comanda de la unitatea de actionare spate variaza in mod continuu distributia cuplului spate/fata pentru a se potrivi cu situatia din fiecare moment al condusului, monitorizand datele de intrare de la numerosii senzori ai vehiculului de 100 de ori pe secunda. Un cuplu de torsiune de maximum 70% poate sa fie repartizat pe puntea spate. Pana la 100% din cuplul disponibil pe axul posterior poate fi transmis fiecarei roti din spate. 
 
In timpul virajului, unitatea de actiune spate repartizeaza in mod preventiv cuplul catre roata spate de pe exteriorul curbei imediat, pe baza unor date de intrare cum ar fi unghiul volanului, acceleratia laterala, devierea fata de axul drumului si viteza. Acest transfer de cuplu are efectul de a “conduce” masina pe traiectoria corecta, obtinand o capacitate de intrare in viteza in viraj si de stabilitate imbunatatita si eliminand, practic, lipsa de manevrabilitate. 
 
Sistemul AWD a fost perfectionat pentru a oferi masinii o capacitate de aderenta exceptionala , in conditiile unei acceleratii laterale care poate depasi 1 G, o viteza ridicata in viraje si o acceleratie de top la iesirea din acestea. Avand o manevrabilitate deosebita in situatii limita, un comportament neutru, adaptandu-se foarte bine la cerintele soferului si avand capacitatea de a asigura glisaje controlate pe pista, modelul Focus RS ofera o experienta exceptionala in a " savura efectiv sofatul.
 
Acest sistem AWD este o tehnologie inovatoare, apta de a oferi o viteza ridicata in viraj si o manevrabilitate exceptionala la limita”, a declarat Dave Pericak, director, Global Ford Performance. „Am rupt regula de aur care spune ca modelele cu tractiune integrala (AWD) si cu portiera in spate nu se pot conduce in conditii confortabile si am creat o masina care va surprinde si va rasplati eforturile, in egala masura”. 
 
Pentru a oferi o dinamica a condusului la nivel optim, sistemul performant AWD de la Ford a fost calibrat cu Electronic Stability Control, in special sistemul de comanda a diferentialului cu transmisie variabila a cuplului dinamic, care functioneaza in paralel cu sistemul de vectorizare a cuplului integral. 
 
Alte insusiri exclusive ale sasiului cuprind suspensia cu arcuri cu rate de compresie ca la masinile sport, bare stabilizatoare si cuzineti care sunt mai rigizi decat elementele similare de la modelul Focus ST, precum si amortizoarele intersanjabile cu doua moduri de functionare, care ofera o asezare mai ferma pe suprafata de condus. Un sistem al directiei asistat electric imbunatatit cu atentie alaturi de componentele (de cuplare) de la suspensia pe fata cu o structura mai rigida si de bratele de legatura mai scurte, functioneaza pentru a oferi un sentiment extraordinar de a avea o directie conectata si selectiva. 
 
Modelele Focus ST si Fiesta ST au demonstrat ca putem realiza o masina care da sentimentul unei directii ca la masinile sport, alaturi de un sistem EPAS, barierele in acest sens fiind ridicate de modelul RS. Ne-am stabilit sa dotam soferii indrazneti cu o directie care sa fie foarte directa, precisa si bine echilibrata, iar modelul RS a reusit acest lucru”, a adaugat Pericak.
 
Inginerii de la Ford au conlucrat cu Michelin pentru a concepe o optiune de anvelope de mare performanta model R19, 235/35, care sa completeze dinamica sofatului la modelul Focus RS, constand intr-o anvelopa standard sport tip Pilot Super Sport pentru uzul zilnic si – pentru prima data pe un RS - o anvelopa optionala sport tip Pilot Sport Cup 2 in vederea consolidarii dinamicii masinii pe pista. 
 
Design-ul exterior al masinii a fost si el dezvoltat pentru a sustine obiectivele privind dinamica. Optimizarea cu atentie a aerodinamicii difuzorului frontal, eleronului spate si a caracteristicilor sasiului elimina fortele portante, iar design-ul final asigura o performanta echilibrata cu portanta zero pe fata si spate in vederea obtinerii unei manevrabilitati si stabilitati optime la viteze mari.
 
 
Sistem de propulsie unic pentru un randament sporit
Tehnologia EcoBoost de la Ford se regaseste in Focus RS si aproape orice vehicul nou Ford. Motorul EcoBoost de 2,3 litri special proiectat se evidentiaza prin niveluri ale puterii si cuplului ce permit o accelerare impresionanta si tractiune integrala exceptionala.
 
Proiectat sa furnizeze peste 320 CP, unitatea mentionata are aceeasi structura de baza ca si motorul de 2,3 litri cu patru cilindri integral din aluminiu de pe noul Mustang. Insa, acest motor a fost modernizat semnificativ printr-un pachet exhaustiv de modificari de concept.
 
Randamentul sporit este generat de un turbocompresor cu volta dubla si inertie scazuta, dotat cu compresor mai mare care asigura un flux de aer semnificativ crescut, plus un inter-cooler mai mare care maximizeaza densitatea compresiei. Ventilatia motorului este sporita si prin conceptul admisiei mult mai putin restrictiv si sistem de esapament de diametru mare si performanta inalta, cu supapa a tevii de esapament controlata electronic pentru a ajuta la optimizarea echilibrului dintre contrapresiune si zgomotul emis.
 
Chiulasa este realizata din aliaj capabil sa suporte temperaturi ridicate, fiind montata pe o garnitura mult mai robusta, cu capacitate termica imbunatatita. Bloc motorul este prevazut cu bucse din fonta cu rezistenta mare la tractiune.
 
Si sistemului de racire a motorului i-a fost acordata deosebita atentie, inginerii creand spatiu suplimentar in partea din fata a vehiculului pentru a gazdui un ansamblu semnificativ mai mare al radiatorului  cel mai mare montat vreodata pe un Focus – asigurand nivelul de racire necesar chiar in conditiile utilizarii pe circuite dificile.
 
Activitatea meticuloasa de calibrare a asigurat o unitate de activare care ofera capacitate de raspuns excelenta in partea inferioara, cu  efort mediu puternic, urcand turatia la maximum 6.800 rpm.
 
Performanta deosebita necesita o sonorizare deosebita. Inginerii Ford Performance au reglat RS astfel incat sa ofere o sonorizare satisfacatoare si sportiva in timpul plimbarilor energice, cu sunete distinctive care reprezinta semnatura RS.
 
Aceasta unitate  EcoBoost de 2,3 litri extrem de speciala va inspira soferii prin puterea oferita de sistemul turbo si le va oferi satisfactii cand o vor folosi la capacitate maxima – totul insotit de un sunet stimulant care va va aduce zambetul pe buze”, a declarat Pericak. 
 
Cutia de viteze manuala cu sase trepte a fost optimizata pentru soferul entuziast, avand un schimbator mult mai scurt care asigura schimbarea vitezei mai rapid si mai exact. Atat cutia de viteze, cat si ambreiajul au fost modernizate prin componente mult mai rezistente care sa faca fata cuplului marit al motorului.
 
Prin conceptul de mare eficienta EcoBoost si injectia directa a combustibilului, mecanism de distributie variabil independent si turbocompresor optimizat, motorul ofera si un consum de combustibil semnificativ imbunatatit. Cu sistemul Auto-Start-Stop asigurat ca dotare standard, cifrele preliminare arata ca emisiile de CO2 vor fi reduse semnificativ in comparatie cu modelul anterior.
 
Concept de inalta performanta pentru un aspect extraordinar cu functie optima  
Conceptul exteriorului Focus RS este dramatic si functional, cu un caracter mult mai puternic si compact. Proiectantii au colaborat indeaproape cu Ford Performance astfel incat atributele functionale necesare sa fie asigurate, concentrandu-se pe deportanta aerodinamica si echilibrul asigurate de design, cat si pe necesitatile de racire ale sistemului de propulsie si frana.
 
Acesta este cel mai bun Focus – deosebit ca aspect si complet potrivit scopului sau”, a declarat Joel Piaskowski, director, Design, Ford of Europe. „Modelele RS au fost intotdeauna masini deosebite si de inalta performanta, iar acest nou Focus RS ramane fidel traditiei.
 
Pe baza noului Focus, RS beneficiaza de un nou aspect integral puternic, cu o masca trapezoidala superioara indrazneata montata deasupra spliter-ului frontal, incorporand cele mai generoase fante de admisie posibile pentru racirea motorului. Postura musculara si mai ampla este subliniata de aripile mai joase si deschiderile exterioare mai mari de pe fiecare latura a masinii, prin care trec conductele cu lichid de racire si care gazduiesc lampile de ceata montate pe verticala.
 
In partea posterioara, rama este dominata de un difuzor exceptional de mare care optimizeaza fluxul de aer de sub vehicul pentru a reduce rezistenta la inaintare si include doua tevi rotunde de esapament de inalta performanta, iar pentru Europa si Asia, o lampa centrala, clara, de ceata. Eleronul de plafon distinctiv din spate este atent integrat in silueta masinii prin panourile laterale de culoarea caroseriei, cu un logo RS subtil gravat.
 
Profilul lateral dinamic este accentuat de pragurile „rocker” modelate si marginile indraznete ale jantelor care adapostesc o gama larga de roti RD de 19” cu multi-spite din aliaj – incluzand un design usor de inalta performanta si finisat cu negru semi-lucios, oferind mai multa putere si rezistenta la impact mai mare cu economie de greutate de 1 kg per roata.
 
Farurile standard Bi-Xenon HID ofera iluminat frontal adaptiv care isi ajusteaza intensitatea si unghiul fascicolului de lumina in functie de viteza vehiculului, unghiul de directie si distanta pana la obiecte astfel incat sa ofere un iluminat optim. De asemenea, clientii pot solicita cea mai noua tehnologie de franare automata  Active City Stop care functioneaza la viteze de maxim 50 km/h (31 mph).
 
Inalta performanta a RS este reflectata in interiorul masinii de scaunele sport Recaro partial captusite cu piele, acestea reprezentand piesa de rezistenta a cabinei. Scaunele in forma de scoica Recaro sunt semnatura RS, cu panouri din microfibra  motorsport originale, disponibile clientilor din Europa si Asia.
 
Configuratia comenzilor Focus a fost reproiectata, fiind mai simpla si mai intuitiva. Sistemul de conectivitate SYNC 2 asigura accesul la sistemul audio, de navigatie, climatronic si la telefoanele mobile prin comanda vocala si a touchscreen-ului color de 8”. Comenzile vocale simple precum “Find a race track” (gaseste o pista de circuit) permite soferilor RS sa obtina imediat instructiuni pentru a ajunge la cel mai apropiat circuit public. De asemenea SYNC poate fi dotat cu o camera retrovizoare care are functia de a controla distantele la parcare, precum si cu un sistem audio Sony premium cu 10 difuzoare si un subwoofer.
 
Experienta sofatului unui RS este consolidata si de volanul nou cu partea inferioara plata si margine acoperita cu piele moale, pedale din aliaj si grafica unica a aparaturii in blocul principal. Un banc suplimentar de indicatoare, aflat deasupra consolei centrale, afiseaza suprapresiunea  turbocompresorului, temperatura uleiului si presiunea acestuia.
 
In habitaclu, tema distinctiva RS este evidentiata de cusaturile  la nivelul scaunelor, volanului, covoraselor si capitonarii din interior, grafica colorata a schimbatorului de viteze. Logo-ul RS este afisat cu mandrie pe scaune, volan si placutele pragurilor.
 
Patru culori deosebite pentru exterior includ Nitrous Blue, un finisaj metalic vibrant din patru straturi care este exclusiv pentru RS, precum si Stealth Grey, Absolute Black si Frozen White. Masina afisata in Koln prezinta aceeasi schema coloristica speciala Liquid Blue intalnita pentru prima oara la noile modele Ford GT prezentate luna trecuta in cadrul expozitiei auto North American International Auto Show.
 
Mostenirea bogata in inovatie si performanta 
Chiar de la lansarea primelor modele Ford RS, marca RS a reprezentat un element esential al ADN-ului Ford, oferind inovatie tehnica si performanta atat pe drumuri cat si pe circuite. Inca din primele zile ale succesului societatii in “Rally Sport,” primele modele RS si-au stabilit o reputatie in tehnologia  moderna si satisfactia de a conduce, aceasta caracteristica rezistand pana in prezent.
 
Noul Focus RS este fidel principiilor de baza RS privind tehnologia inovativa performanta inalta. Entuziastii sofatului si-au dorit intotdeauna un model RS, iar aceasta este o mostenire care  inspira pe toti cei din compania Ford”, a declarat Joe Bakaj, vice-presedinte, Product Development, Ford of Europe. 
 
De-a lungul anilor, modelele RS au fost in mod consecvent primele in tehnologiile performantei inovative, de la sistemele de propulsie fara supra-alimentare si cele cu turbocompresor, asistenta aerodinamica sofisticata, la sisteme avansate cu tractiune fata si cu tractiune integrala.
 
Vehiculele care au deschis calea tehnologiei AWD includ exoticul RS200 din 1984 cu motor central, destinat raliurilor din grupa B, Sierra RS Cosworth 4x4 din 1990, spectaculosul Escort RS Cosworth si  Escort RS2000 4x4 din 1994.
 
Modelul initial 215 PS Focus RS din 2002 a fost dotat cu un sistem de propulsie cu turbocompresor de 2,0 litri si diferential autoblocant avansat. A doua generatie a modelului a transmis frontal 305 PS, cu un concept al suspensiei RevoKnuckle revolutionar.
Toate comunicatele

Articole recomandate

Compara Inchide
Filtrare avansata

Date de contact

Daca solicitati detalii despre inchirierea unei masini, puteti afla aici cum va prelucram datele

Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici?

trimitere date

Date de contact

Alege locatia
    Toate marcile
      Toate modelele

        Daca va programati la un test-drive, puteti afla aici cum va prelucram datele

        Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici?

        TELEFON

        SMS

        E-MAIL

        trimitere date

        Newsletter

        Veti putea fi contactat pentru informari despre toate produsele si serviciile Tiriac Auto, insa puteti alege marca sau marcile auto de care sunteti interesat in mod special

        • FORD
        • HYUNDAI
        • JAGUAR
        • LAND ROVER
        • MERCEDES-BENZ
        • MITSUBISHI
        • AUTO RULATE
        • RENT

        Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici?

        trimitere date

        Date de contact

        Inainte de trimiterea cererii va rugam sa completati formularul de mai jos:

        Esti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de tine pentru a te contacta in scopuri de marketing? Prin completarea prezentului formular, declar ca imi exprim consimtamantul, in mod expres si neechivoc, pentru ca orice date cu caracter personal, precum si orice alte informatii furnizate de mine, sa intre in baza de date a Tiriac Auto, a imputernicitilor si a operatorilor asociati ai acestuia, pentru a fi prelucrate si utilizate de acestia in orice activitati si scopuri statistice si / sau legate de marketing (inclusiv primirea de apeluri, e-mailuri in actiuni de marketing direct de promovare a ofertelor comerciale, invitatii la test-drive-uri si evenimente, asistenta pentru autovehiculul detinut: mentenanta, asistenta rutiera, garantii, asigurari, ITP), in conformitate cu legislatia in vigoare si in conformitate cu Politica de Confidentialitate Tiriac Auto.

        ;