Defender va participa, începând din 2026, la Raliul Dakar și la Campionatul Mondial de Rally-Raid FIA (W2RC), cu un nou vehicul cu specificație de competiție, derivat din Defender OCTA
Defender va concura la categoria „Stock”, destinată vehiculelor bazate pe modele de serie, care din 2026 vor trebui să respecte regulamente noi și atent revizuite
Modelele de competiție vor fi construite pe platforma robustă Defender OCTA și vor beneficia de motorizarea V8 twin turbo de 4,4 litri
Toate vehiculele de competiție vor avea în comun structura robustă D7x a caroseriei și configurația transmisiei specifice modelului Defender OCTA - o dovadă a durabilității și rezistenței acestora
București - luni, 20 ianuarie 2025: Defender OCTA – etalonul performanțelor bine-cunoscutei familii Defender – va reprezenta baza pentru modelul participant la Raliul Dakar și la Campionatul Mondial de Rally-Raid FIA din 2026, punând în valoare referințele sale excelente la nivel de performanțe, în cadrul celor mai dificile evenimente off-road din lume.
Capabilitățile și robustețea, excelente în teren accidentat, reprezintă nucleul fiecărui model Defender, iar aceste calități sunt esențiale pentru orice vehicul participant la un rally-raid. Alegerea modelului Defender OCTA – cel mai rapid și mai performant model Defender construit vreodată – ca pionier al programului de Rally-raid al mărcii britanice cu cel mai puternic spirit de aventură, a fost o alegere firească.
Defender va participa, din 2026, cu 2 vehicule Defender cu specificație de competiție, la toate cele 5 etape ale Campionatului Mondial de Rally-Raid FIA (W2RC), la categoria „Stock” destinată vehiculelor bazate pe modele de serie, iar la evenimentul vedetă al campionatului, Raliul Dakar, va participa cu 3 vehicule.
Începând din 2026, vor fi implementate noi regulamente menite să crească nivelul competițional la categoria„Stock”, pe măsură ce FIA și organizatorii Dakar vin în întâmpinarea popularității în creștere a modelelor 4x4 și SUV de înaltă performanță. Chiar performanțele înalte încurajate de aceste regulamente transformă Stock în categoria ideală pentru a demonstra cât mai autentic durabilitatea și capabilitățile excelente specifice modelului Defender.
Mark Cameron, JLR Motorsport Managing Director: „A accepta provocarea celui mai solicitant eveniment de rally-raid din lume este testul suprem pentru cel mai performant model Defender de până acum. Știm că Dakar va fi o competiție extraordinară, însă Defender OCTA îmbină performanțele de excepție cu capabilitățile și durabilitatea specifice Defender – premisele ideale pentru ceea ce sunt sigur că va deveni un vehicul de rally-raid extrem de competitiv.”
James Barclay, Defender Managing Director: „Participarea modelului Defender la Raliul Dakar va fi o provocare captivantă. Am avut o viziune în legătură cu viitorul vehiculelor de competiție bazate pe modele de serie și a fost o experiență extrem de pozitivă să ne alăturăm ASO, FIA și altor producători, pentru a colabora la crearea noilor regulamente pentru categoria „Stock”. Acum dispunem de platforma perfectă pentru a demonstra în mod autentic capabilitățile Defender, în cadrul celei mai importante competiții off-road din sporturile cu motor. Avem la dispoziție un an pentru pregătire, testare și dezvoltare, astfel încât să fim pregătiți pentru Dakar 2026. Echipele sunt deja la lucru și așteptăm cu nerăbdare să participăm atât la Dakar, cât și la W2RC - cele mai solicitante evenimente off-road din lume.”
Nucleul Defender OCTA – păstrat și la vehiculele de competiție – este structura D7x (de extremă) robustă a caroseriei. Bazată pe construcția monococă ușoară din aluminiu, care reprezintă baza tuturor modelelor Defender, aceasta este de 3 ori mai rezistentă decât variantele clasice cu caroserie montată pe șasiu și oferă o rigiditate torsională foarte ridicată.
Robustețea sa intrinsecă, alături de geometria specifică și designul cinematic, au făcut din alegerea Defender OCTA ca punct de pornire în programul Dakar al mărcii Defender să fie cea mai firească. Vehiculele special pregătite pentru competiție vor avea în comun structura caroseriei și configurația transmisiei specifice modelului Defender OCTA - conform regulamentelor Dakar și W2RC - dovadă a durabilității și capabilităților sale de neegalat. Puterea va fi furnizată de motorizarea V8 twin turbo de 4,4 litri specifică Defender OCTA.
Un test competițional complex și un program de dezvoltare Defender au fost deja demarate. Acestea vor culmina cu evenimente de testare și o prezentare completă a echipei în a doua partea a acestui an, în avanpremieră la Raliul Dakar și Campionatul Mondial de Rally-Raid FIA 2026.
Despre Defender
Defender provoacă imposibilul. Fiecare membru al familiei Defender este proiectat cu sens, extrem de atrăgător și foarte durabil. Un erou modern care simultan respectă trecutul și anticipează viitorul.
Disponibil în variantele de caroserie 90, 110 și 130, cu până la opt locuri, fiecare model are o personalitate aparte.
Parte a viziunii de lux modern prin design, Defender 110 este disponibil și în varianta PHEV.
Versiunea Defender Hard Top este o autoutilitară pentru utilizare profesională, în variantele de caroserie 90 și 110.
Un simbol al libertății din 1948, Defender susține activitățile umanitare și de conservare, alături de Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie și Tusk Trust.
Marca Defender are la bază modelul Land Rover – o marcă de încredere, dezvoltată de-a lungul a 75 de ani de experiență în tehnologie, cu capabilități fără concurență în teren accidentat.
Defender este proiectat și fabricat în Marea Britanie și comercializat în 121 țări. Aparține casei de mărci Jaguar Land Rover, alături de Range Rover, Discovery și Jaguar.
Notă importantă
Jaguar Land Rover caută în permanență modalități de îmbunătățire a specificațiilor, designului și producției vehiculelor, pieselor și accesoriilor, iar acestea suferă frecvent modificări. Deși depunem toate eforturile pentru a realiza documentație actualizată, acest document nu trebuie considerat un ghid exact privind specificațiile sau disponibilitatea curente și nu constituie o ofertă de vânzare a unui anumit vehicul, piesă sau accesoriu. Toate valorile reprezintă estimările producătorului.
Defender și Dakar
Deși Defender nu va concura la Dakar înainte de 2026, acesta a avut un rol cheie la raliul din 2025, în calitate de vehicul oficial partener, în primul din cei 4 ani de parteneriat. O flotă de 20 de vehicule Defender au sprijinit evenimentul, care a luat startul în Bisha, Arabia Saudită, și s-a terminat în Shubaytah, transportând oficialitățile și reprezentanții media VIP din cadrul raliului. Alte șase modele de competiție Defender extrem de specializate vor fi utilizate de organizatorii Raliului Dakar, pentru a planifica traseele pentru evenimentele din 2026, 2027 și 2028.
Publicat la: 27.01.2025