• Dani Sordo a castigat o proba speciala si se afla in top cinci la finalul zilei de sambata, penultima din Raliul Mexicului
• Thierry Neuville a revenit in raliu dupa abandonul de vineri si a continuat in acelasi ritm, demonstrand potentialul modelului Hyundai i20 WRC
• Hayden Paddon a luat startul conform regulamentului Rally 2, obiectivul sau fiind de a acumula cat mai multa experienta in conditiile dificile din Raliul Mexicului
Echipa Hyundai Motorsport ramane in lupta pentru un loc in top cinci din Raliul Mexicului, etapa a treia din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Dani Sordo a castigat o proba speciala si si-a consolidat pozitia a cincea in clasamentul general al raliului.
Toate cele trei modele Hyundai i20 WRC au ajuns in parcul de service dupa ziua de sambata, chiar daca echipajele s-au confruntat cu mici probleme. Echipa a facut eforturi deosebite pentru ca Thierry Neuville si Hayden Paddon sa poata lua startul in penultima zi a raliului, dupa ce ambii piloti au fost nevoiti sa abandoneze vineri.
Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a inceput ziua de sambata cu un ritm bun si a reusit sa incheie prima bucla a zilei de fiecare data in top patru, castigand astfel si speciala El Brinco (11,07 km). Spaniolul a avut o problema la cutia de viteze, care a fost schimbata in parcul de service. Chiar si asa, Sordo si Marc Marti, copilotul sau, raman in lupta pentru o clasare in top cinci.
“Sambata dimineata lucrurile au mers excelent si m-am simtit foarte bine la volan. Pozitia la start a fost buna si am fost foarte multumit de comportamentul masinii. Chiar daca am intampinat probleme in prima parte a zilei am incheiat cu cel de-al patrulea timp. Finalul de zi nu a fost unul la fel de bun, dar suntem pe pozitia a cincea acum si vrem sa o consolidam pe probele de duminica”, a declarat Dani Sordo.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a trecut peste dezamagirea de vineri si a continuat in acelasi ritm pe care l-a avut inainte de incident. Cu doua podiumuri in Mexic, Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au mers la limita pentru a recupera cat mai mult, demonstrand inca o data potentialul si performantelele Hyundai i20 WRC in conditii extrem de dificile.
“In primul rand vrea sa multumesc echipei pentru munca depusa. A fost o zi buna, chiar daca pozitia noastra la start nu a fost ideala. Penalizarea de 21 de minute dupa ziua de vineri e foarte greu de recuperat, dar sunt multumit de ritmul avut si vom lupta pana la final”, a mentionat Neuville.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, au fost primii la start pe cele opt probe de sambata, ceea ce a fost in dezavantajul lor.
“A fost o dimineata dificila tinand cont ca am fost primii pe drum, dar ne asteptam la asta. Ma bucur ca am putut reveni in competitie. Stiam ca nu va fi usor pentru noi, dar am utilizat probele de sambata pentru a acumula experienta in aceste conditii dificile. Am dorit sa crestem ritmul dupa amiaza, dar am avut probleme la motor si am abordat totul mai prudent pentru a fi siguri ca ajungem inapoi in parcul de service. Sper ca pe ultimele probe de duminica sa putem merge la limita”, a adaugat Paddon.
Mecanicii echipei Hyundai Motorsport si-au demonstrat determinarea si profesionalismul vineri seara cand au reusit sa repare ambele masini Hyundai i20 WRC, pentru ca Neuville si Paddon sa poata continua cursa. Chiar daca a fost un raliu plin de incidente, echipa ramane optimista tinand cont de faptul ca Dani Sordo este implicat in lupta pentru un loc in top cinci.
“A fost inca o zi cu performante pozitive, dar si cu mici probleme. Este o situatie tipica pentru Raliul Mexicului, unde se poate intampla absolut orice. Dani a inceput ziua in forta si a reusit sa castige o proba speciala, ceea ce l-a ajutat sa reduca din diferenta fata de ocupantul pozitiei a patra. Am fost nevoiti sa schimbam cutia de viteze in parcul de service si s-a pierdut timp pretios. Este in top cinci acum si speram sa obtina un rezultat cat mai bun. Thierry a avut o zi buna dupa ce mecanicii au reparat masina. Si-a demonstrat inca o data potentialul, recuperand din timpul pierdut. Din pacate, Hayden a avut inca o zi dificila. In prima parte datorita pozitiei la start, iar in cea de-a doua din cauza unor probleme la motor, care vor fi analizate in detaliu. Informatiile acumulate ne ajuta sa dezvoltam masina pentru provocarile urmatoare. Sper ca toate cele trei echipaje sa incheie raliul si sa obtina rezultate bune pe probele de duminica”, a mentionat Michel Nandan, directorul echipei.
Duminica sunt programate trei probe speciale: Guanajuatito, cea mai lunga (55,82 km), Derramadero (10,54 km) si El Brinco 3, unde se pot obtine puncte suplimentare.
Clasament general dupa ziua a doua din Raliul Mexicului
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:33:27.4
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:15.2
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:19.7
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:28.6
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +4:10.6
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +4:39.6
N. Al-Attiyah / M. Baumel (Ford Fiesta RRC) +10:43.9
N. Fuchs / F. Mussano (Ford Fiesta R5) +18:34.5
J. Ketomaa / K. Lindstrom (Ford Fiesta R5) +19:39.5
A. Al-Kuwari / M. Clarke (Ford Fiesta RRC) +19:49.1
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +22:23.8
...
20. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +53:18.3
Publicat la: 15.06.2015