- Prima imagine a lui Ford Puma dezvaluie designul atletic si aspirational al noului SUV. Acesta se va alatura in acest an unei game de modelele Ford in continua dezvoltare.
- Solutiile flexibile si ingenioase de depozitare in portbagaj permit o capacitate a spatiului dedicat bagajelor fara compromis si inegalabila in segment. Aceste solutii au fost dezvoltate cu ajutorul ideilor venite dinspre clienti.
- Eficienta si performantele noului Ford Puma vor fi optimizate cu ajutorul avansatei tehnologii Ford EcoBoost Hybrid de 48 de volti.
Ford a dezvaluit prima imagine cu noul Ford Puma – un SUV care imbina un design exterior extraordinar, cu o flexibilitate ce ofera cea mai mare capacitate a portbagajului din segment si cu tehnologia de propulsie mild-hybrid de 48 de volti.
Puma va intra in vanzare la finalul acestui an si va fi produs in conditii exceptionale de calitate si profesionalism la uzina Ford din Craiova, in urma unei investitii incepute in anul 2008, care astazi totalizeaza aproape 1.5 miliarde de euro.
“Constructia inovatoare si designul seducator ale noului Puma ne fac sa credem ca noul model va rezona cu toti clientii modelelor compacte din Europa. Daca vrei o masina care atrage privirile vineri seara, dar care poate transporta fara probleme pachetele plate cu mobila sambata dupa-amiaza, ai gasit-o”, spune Stuart Rowley, presedinte Ford Europa. “Am facut tot posibilul pentru a le oferi clientilor flexibilitatea pe care o doresc si un design progresist si sugestiv, care sa le ofere cea mai frumoasa masina pe care au condus-o vreodata”.
Prima imagine a lui Ford Puma releva elemente importante de design, implicit blocurile optice distinctive si liniile atletice, seducatoare si aerodinamice. Alaturi de proportiile de SUV, care permit o garda la sol ridicata, acestea determina o experienta plina de incredere la volan si un portbagaj care ofera o capacitate de top in segment: 456 de litri.
Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerintelor si pentru a depasi asteptarile celor care isi doresc un spatiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o solutie inovatoare de depozitare, conceputa in urma discutiilor cu clientii si ofera un portbagaj versatil, capabil sa gazduiasca doua genti de golf asezate in pozitie verticala.
Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficienta lui Puma la nivelul consumului de combustibil*, oferind in acelasi timp un raspuns incisiv si performante ridicate, cu un varf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) inlocuieste clasicul alternator, permitand recuperarea si stocarea energiei care de obicei se pierde in timpul franarii si rularii libere (coasting). Astfel, sistemul incarca un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volti racit cu aer.
BISG se comporta si ca un motor electric, completandu-se impecabil cu motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. Acesta utilizeaza energia inmagazinata in baterii pentru a schimba sursa cuplului (fenomen care reduce sarcinile asupra motorului pe benzina pentru a maximiza economia de carburant) si pentru a suplimenta cuplul (ceea ce creste cuplul maxim dezvoltat de sistemul de propulsie, optimizand performantele).
Puma se alatura unei game in expansiune de SUV-uri si crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzand Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge si noul Explorer Plug-in Hybrid, ultimul dezvaluit in premiera ieri in cadrul evenimentului “Go Further”.
SUV-urile reprezinta acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford in Europa. Vanzarile de SUV-uri Ford au crescut in 2018 la nivel european cu peste 19 procente.
# # #
Emisii anticipate: de la 124 de grame CO2/km; Consum anticipat: de la 5.4 litri/100 km
*Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 si autonomia electrica sunt masurate in conformitate cu cerintele tehnice si specificatiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 si (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicata permite compararea intre doua tipuri diferite de vehicule si diferiti producatori. Suplimentar fata de eficienta consumului de combustibil al unei masini, manevrabilitatea si alti factori care nu sunt de natura tehnica joaca un rol in determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 si autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de sera responsabil pentru incalzirea globala.
Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizand procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) in conformitate cu specificatiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedura de testare este mai realista in masurarea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va inlocui complet procedura actuala, New European Driving Cycle (NEDC). In perioada eliminarii treptate a ciclului NEDC, consumul si emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifica anumite elemente ale testelor, vor exista variatii in cifrele anterioare de consum si emisii (de exemplu, aceeasi masina ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2).
Publicat la: 05.04.2019