- Trei tipuri de caroserii disponibile datorita platformei flexibile: furgon, mini-bus pentru transport persoane si camioneta cu platforma coborata
- Volum de incarcare generos, design ergonomic si costuri de exploatare scazute
- Furgon cu sarcina de 3,5 tone, cu doua sau trei locuri; autobuz – 4,0 tone - de pasageri cu 14/15 de locuri
Hyundai Motor Company a prezentat, in cadrul Salonului Auto de la Paris, H350 - primul sau autovehicul comercial usor conceput special pentru piata europeana. Eficient, sigur, cu un stil aparte, noul model reprezinta o optiune versatila si practica pentru utilizatorii vehiculelor comerciale.
Echipa de ingineri Hyundai specializati pe partea de vehicule comerciale si-a concentrat eforturile in sase directii cheie in procesul dezvoltarii modelului H350: eficienta, valoare, sarcina, siguranta, fiabilitate si performanta. In dezvoltarea sa, Hyundai s-a raportat la modelele concurente ale principalilor producatori europeni de vehicule comerciale premium, pentru a oferi utilizatorilor o experienta peste nivelul celorlalte vehicule din segmentul sau.
Design modern specific modelelor recente din gama Hyundai
Design exterior
Grila hexagonala a fost integrata in bara de protectie fata, asa cum s-a intamplat si in cazul celor mai recent lansate modele Hyundai din gama de autoturisme. Bara de protectie frontala are un caracter estetic si practic, integrand o treapta laterala pentru accesul si curatarea facila a parbrizului.
Farurile invaluie lateralele partii frontale, putand fi dotate optional cu proiectoare si lumini de zi cu LED. Retrovizoarele laterale care incorporeaza semnalizatoare cu LED imbunatatesc vizibilitatea celorlalti participanti la trafic, in timp ce lampile de semnalizare laterale reflectorizante imbunatatesc vizibilitatea pe timp de noapte. Bandourile laterale marcheaza flancurile vehiculului, segmentand zona de cargo si reducand riscul unei daune. O usa laterala culisanta practica ofera o deschidere de 1279 mm pentru o incarcare rapida si facila.
Partea din spate a noului H350 are un caracter practic pronuntat. Usile pivotante (care pot fi optional dotate cu geamuri) se deschid sub un unghi de 180 si respectiv 270 de grade, oferind o deschidere totala de 1538 mm.
Bara de protectie spate poate incorpora optional o treapta pentru a facilita accesul in zona cargo. Un dispozitiv de remorcare, disponibil de asemenea optional, ofera posibilitatea remorcarii unei incarcaturi suplimentare de pana la 2,5 tone (cu frane).
Design interior
Interiorul noului model ofera spatiu de top in clasa sa pentru cap (1414 mm) si picioare (1071 mm). Bancheta cu design european, pentru doi sau trei ocupanti, este dotata cu functie de amortizare pe opt directii, si optional, cu suspensie si functie de incalzire. Volanul telescopic asigura conducatorului auto pozitia optima de condus in H350.
In varianta de autobuz pentru pasageri, H350 ofera ocupantilor spatiu competitiv pentru cap si picioare si are o capacitate de incarcare de pana la 15 de locuri.
Comenzile, instrumentarul de bord si accesul la spatiile de depozitare sunt plasate la indemana conducatorului auto. Studiile extinse de ergonomie au condus la obtinerea vizibilitatii frontale, laterale si posterioare optime (in retrovizoarele exterioare).
Cabina modelului H350 ofera numeroase spatii practice de depozitare. Printre acestea se numara spatiul de sub bancheta (care poate fi accesat ridicand bancheta in partea pasagerului), buzunare largi pe interiorul portierelor, un spatiu pe consola centrala (ce include o priza de 12 V) si unul ascuns in partea superioara, impartit in mai multe sectiuni. Sub plansa de bord, in partea centrala este prevazuta o tableta pliabila, o scrumiera si doua suporturi pentru pahare, iar in lateral, torpedoul, cu functie optionala de racire si mecanism de blocare.
Zona cargo
Spatiul de incarcare generos este foarte important pentru un vehicul comercial usor, iar in aceasta privinta Hyundai H350 se remarca. Zona cargo are: 1955 mm inaltime, 1795 mm latime, 3100 mm lungime si poate acomoda pana la cinci europaleti (1200 mm x 800 mm x 900 mm), care pot fi cu usurinta incarcati si descarcati datorita deschiderii generoase de 10.5 mp. Pasajele rotilor nu afecteaza depozitarea marfurilor in zona cargo.
Performante dinamice
O alta directie in care si-au concentrat eforturile inginerii Hyundai a fost cea legata de motorizari. Astfel, H350 isi depaseste competitorii in ceea ce priveste capacitatea, puterea si cuplul maxim. Motorul de 2,5 litri este disponibil in versiunea standard (110 kW / 373 Nm) si supra-alimentata (125 kW / 422 Nm). Utilizand o noua generatie de sistem de injectie Common-rail si o alimentare turbo controlata electronic, motoarele noului H350 ofera performante excelente, chiar si in cazul transportarii sarcinii maxime.
Ambele versiuni de motorizare respecta standardele Euro 5, oferind o eficienta de top in clasa.
Printr-un nou sistem ISG, motorul este oprit automat in momentul in care vehicului stationeaza. Acesta este completat de un sistem de asistenta la schimbarea treptelor de viteza, care ii indica conducatorului auto treapta optima pentru un consum eficient de combustibil.
Arcurile lungi cu o singura foaie ii asigura cea mai larga deschidere din clasa sa (1500 mm). Aceasta reduce inaltimea podelei si faciliteaza astfel procesul de incarcare, vehiculul fiind capabil sa transporte sarcini importante, fara a-si modifica dramatic garda la sol.
Hyundai H350 a urmat un regim complet de testare, orientat in mod specific catre piata europeana. Acesta a parcurs aproximativ 2 milioane de kilometri pentru a fi evaluat si setat, asigurandu-i-se un nivel maxim de rezistenta. H350 a fost supus unor teste dinamice dure, care simulau conditii climatice extreme intalnite in diferite parti ale Europei.
Siguranta
H350 beneficiaza de cele mai recente dotari de siguranta activa si pasiva. Sistemul de franare performant este sustinut de un sistem de control dinamic al vehiculului (Vehicle Dynamic Control System - VDC).
Sistemul VDC controleaza frana de motor si sistemul de franare. Prevenind automat pierderea tractiunii pe rotile spate, VDC lucreaza in conjunctie cu sistemul hidraulic de asistenta la franare (Hydraulic Brake Assist - HBA) pentru a activa rapid si eficient franele in cazul opririi de urgenta. Acest sistem este completat de semnalul de alerta a opririi de urgenta (ESS), care avertizeaza participantii la trafic asupra franarii puternice a vehiculului.
Pentru un plus de siguranta, H350 este echipat cu sistem de asistenta la pornirea din panta, care impiedica alunecarea vehiculului. Acesta actioneaza franele in momentul in care conducatorul auto schimba pedala de frana cu cea de acceleratie, functionand ca o frana de mana automata. Roll Over Mitigation (ROM) este un sistem important, care asigura stabilitatea unui vehicul comercial, diminuand sansele de rostogolire laterala mai ales in situatia unui viraj strans.
Printre echipamentele de siguranta pasiva ale noului H350, trebuie mentionat in primul rand sasiul monococa. Sasiul incorporeaza in proportie de 75% otel de inalta rezistenta, creand astfel un cadru rigid cu o structura circulara pentru rezistenta maxima.
In interior, pasagerii beneficiaza de airbag-uri frontale (conducator auto in standard, pasager optional), centuri pre-tensionate si sistem de asistenta la pornirea din panta in echiparea standard. Printre echipamentele optionale figureaza semnalul de alerta a opririi de urgenta si sistemul de avertizare la schimbarea involuntara a benzii de rulare, asociate sistemului de asistenta la parcare fata si spate, de asemenea optional, pentru siguranta, liniste sufleteasca si confort.
Confort
Nivelul de confort oferit conducatorului auto si pasagerului a fost optimizat pentru H350. Accesul fara cheie in cabina si covorasele detasabile din cauciuc, cu sistem de fixare pentru a nu se deplasa, care permite indepartarea lor facila pentru a fi curatate, sunt doar cateva exemple.
Parasolarele integreaza de asemenea spatii de depozitare suplimentare, in timp ce functia de racire a torpedoului permite pastrarea bauturilor la o temperatura optima. Atat conducatorul auto, cat si pasagerul beneficiaza de geamuri electrice, al soferului fiind dotat cu functie de inchidere secventiala.
Pentru o vizibilitate sporita, vehiculul dispune de retrovizoare exterioare electrice incalzite. Stergatoarele dotate cu senzor de ploaie isi pot ajusta viteza automat in functie de debitul de apa, iar farurile automate se aprind singure cand detecteaza scaderea gradului de luminozitate. H350 dispune de asemenea de sistem pilot automat, afisand pe un ecran cu inalta vizibilitate viteza curenta a vehiculului.
Habitaclul este echipat pentru conducatorul auto cu un ecran TFT LCD color de 4,2 inch, care ofera acces rapid la informatii referitoare la cosumul de carburant, functia audio, informatii preluate de la computerul de bord sau senzorii de parcare.
H350 este echipat cu sisteme multimedia avansate, precum cel audio, navigatia si asistenta la parcare. H350 beneficiaza in echiparea standard de cel mai recent sistem audio, cu radio DAB si functii USB, CD, MP3, AUX, hands free Bluetooth si conexiune iPod.
In plus, Hyundai ofera clientilor H350 posibilitatea echiparii cu un sistem combinat audio / video / navigatie (AVN), oferit in premiera pentru un vehicul comercial usor, cu sistem de operare Android, cu harti de navigatie 3D si ecran color.
Pentru autovehiculele care dispun de camera de marsarier, sistemul AVN ofera o imagine panoramica 135 grade din spate a vehiculului. Sistemul de asistenta la parcare ofera conducatorului auto informatiile preluate de senzorii digitali, vizual, afisandu-le pe ecranul central, si sonor, pentru a-i facilita manevrele.
NVH (zgomot, vibratie si duritate)
Hyundai a depus eforturi importante in dezvoltarea modelului H350 in directia imbunatatirii confortului acustic, pentru a oferi performante NVH (zgomot, vibratie si duritate) la nivel de top in segmentul sau. Inginerii Hyundai au descoperit ca in acest tip de vehicul, cel mai ridicat nivel de zgomot in interior era generat sub 2000 rpm. H350 depaseste aceasta problema, oferind un nivel de confort acustic referinta in clasa sa. La ralanti, nivelul zgomotului in interior inregistrat a fost de 50 dBA si al vibratiilor de 95 dBA, iar in mers nivelul de zgomot a atins 70 dBA.
Specificatii tehnice
Motorizari:
2.5-litri CRDI (putere standard)
|
Tip
|
Turbo diesel injectie directa common rail in patru cilindri
|
Capacitate
|
2497 cmc
|
Alezaj si cursa
|
91 x 96 mm
|
Putere
|
110 Kw @ 3600 rpm
|
Cuplu
|
373 Nm @ 1350~2750 rpm
|
Viteza maxima
|
156 km/h
|
2.5-litri CRDI (putere sporita)
|
Tip
|
Turbo diesel injectie directa common rail in 4 cilindri
|
Capacitate
|
2497 cmc
|
Alezaj si cursa
|
91 x 96 mm
|
Putere
|
125 kw @3600 rpm
|
Cuplu
|
425 Nm @ 1500~2750 rpm
|
Viteza maxima
|
173 km/h
|
Tren de rulare:
Tractiune spate
Transmisii:
Cutie manuala in sase trepte
Suspensii si amortizoare:
Fata
|
Suspensie fata tip McPherson cu foaie transversala si amortizor pe gaz
|
Spate
|
Arc parabolic cu o singura foaie, amortizore pe gaz
|
Directie:
Tip
|
Sistem de directie pinion – cremaliera hidraulic
|
Ture de volan stanga - dreapta
|
3,25
|
Raza de bracare minima (m)
|
12,6
|
Greutate (tone)
H350 (5,5m)
|
Greutatea bruta a vehiculului
|
3,500
|
Sarcina utila bruta
|
1,336-1,365
|
Masa proprie
|
2,135-2,164
|
Greutatea maxima admisa (punte fata)
|
1,850
|
Greutatea maxima admisa (axa spate)
|
2,240
|
Greutatea maxima a remorcii - frane
|
2,500
|
Greutatea maxima a remorcii – fara frane
|
0,750
|
H350 (6,2m)
|
Greutatea bruta a vehiculului
|
3,500
|
Sarcina utila bruta
|
1,233-1,262
|
Masa proprie
|
2,238-2,267
|
Greutatea maxima admisa (punte fata)
|
1,850
|
Greutatea maxima admisa (axa spate)
|
2,240
|
Greutatea maxima a remorcii - frane
|
2,500
|
Greutatea maxima a remorcii – fara frane
|
0,750
|
Jante si anvelope:
Tip jante
|
Anvelope
|
Roata de rezerva
|
6,5J x16-inch aliaj
|
235/65R16
|
235/65R 16
(Dimensiune normala)
|
Dimensiuni exterioare (mm):
H350 (5,5m)
|
Lungime totala
|
5515
|
Latime totala
|
2038 (excluding door mirrors)
|
Inaltime totala
|
2685
|
Ampatament
|
3435
|
Consola fata
|
990
|
Consola spate
|
1090
|
Ecartament fata
|
1712
|
Ecartament spate
|
1718
|
H350 (6,2m)
|
Lungime totala
|
6195
|
Latime totala
|
2038 (excluding door mirrors)
|
Inaltime totala
|
2690
|
Ampatament
|
3670
|
Consola fata
|
990
|
Consola spate
|
1535
|
Ecartament fata
|
1712
|
Ecartament spate
|
1718
|
Dimensiuni interioare (mm):
H350 (5,5m)
|
Zona cabina
|
Spatiu pentru cap
|
1414
|
Spatiu pentru picioare
|
1071
|
Spatiu pentru umeri
|
1600
|
Zona cargo
|
Lungimea maxima de incarcare
|
3100
|
Latimea maxima de incarcare
|
1795
|
Spatiu de incarcare intre pasajele rotilor
|
1380
|
Inacarcarea la podea
|
1955
|
Inaltimea de incarcare
|
695
|
Volumul de incarcare (m3)
|
10,5
|
Latimea de incarcare usa laterala
|
1279
|
Inaltimea de incarcare usa laterala
|
1937
|
Latime de incarcare usa spate
|
1538
|
Inaltime de incarcare usa spate
|
1810
|
H350 (6,2m)
|
Zona cabina
|
Spatiu pentru cap
|
1414
|
Spatiu pentru picioare
|
1071
|
Spatiu pentru umeri
|
1600
|
Zona cargo
|
Lungimea maxima de incarcare
|
3780
|
Latimea maxima de incarcare
|
1795
|
Spatiu de incarcare intre pasajele rotilor
|
1380
|
Inacarcarea la podea
|
1955
|
Inaltimea de incarcare
|
700
|
Volumul de incarcare (m3)
|
12,9
|
Latimea de incarcare usa laterala
|
1279
|
Inaltimea de incarcare usa laterala
|
1937
|
Latime de incarcare usa spate
|
1538
|
Inaltime de incarcare usa spate
|
1810
|
Capacitate (litri):
Performanta*:
Motorizare
|
110 kw
|
125 kw
|
Viteza maxima (km/h)
|
156
|
173
|
* Cifrele reprezinta estimari ale producatorului.
Publicat la: 15.06.2015
Auto Noi HYUNDAI