Hyundai a desemnat in cadrul competitiei Compania Anului 2014 castigatorii premiului Brilliant Young Entrepreneurs, care incurajeaza tinerii cu potential in mediul de afaceri. Etapa locala, care a avut loc in acest an a reunit 17 echipe reprezentand universitati din Romania, care s-au luptat pentru a atrage capitalul de pana la 15.000 euro, pus la dispozitie de Hyundai. Premiul oferit pe plan local a fost adjudecat de catre doi castigatori: echipa Winner Pitesti si echipa Arendasul.
In selectarea echipelor au fost luate in calcul criterii precum claritatea si fezabilitatea modelului de business, potentialul de dezvoltare a prototipului, calitatea materialelor prezentate sau motivatia echipei. In cadrul acestui program, studentii isi pot perfectiona ideea de afacere si abilitatile de a pune in aplicare proiectul, cu sprijinul consultantilor Junior Achievement Romania, dar si al partenerilor evenimentului, printre care se numara si Hyundai.
In etapa nationala a competitiei, la categoria Investitia anului, premiul de 15.000 euro a fost impartit intre doua echipe. In acest sens, 10.000 euro au fost acordati echipei Winner Pitesti, care a reprezentat Universitatea din Pitesti si a fost coordonata de catre Prof. Valentina Stefanica. Proiectul sustinut de studentii Amalia Nicolae si Alexandra Plesa ofera activitati sportive cu grad mare de atractivitate: inot, triathlon (ciclism, alergare, inot) si organizare de evenimente, adresate copiilor cu varste de peste 4 ani. Planurile pe termen lung ale echipei sunt reprezentate de construirea unui spatiu dedicat, a carui nevoie este puternic resimtita in Pitesti de catre practicantii acestor tipuri de sport.
Cel de-al doilea proiect castigator la aceasta sectiune, care va beneficia de 5.000 euro, a fost sustinut de echipa Arendasul - Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti. Echipa a fost coordonata de catre Prof. Marius Mihai Micu. Platforma Arendasul.ro ofera consultanta agricola online, adresandu-se fermierilor si micilor intreprinzatori in agricultura, punandu-le la dispozitie informatii tehnice si sfaturi personalizate in toate domeniile, in special in cresterea productivitatii si combaterea daunatorilor si altor tipuri de riscuri.
„Suntem incantati ca Hyundai are oportunitatea de a sustine aceasta initiativa. Consider ca incurajarea viitorilor lideri ai mediului de afaceri reprezinta o investitie pe termen lung pe care avem obligatia morala de a o realiza”, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania.
Programul Start-Up se desfasoara in 11 tari europene, echipa castigatoare beneficiind de un aport financiar de 15.000 euro acordat de Hyundai Motor Company pentru a pune in practica si pentru a dezvolta initiativa de afaceri.
De asemenea, proiectul Bre, sustinut de catre Centrul de Excelenta in Studiul Imaginii - Universitatea Spiru Haret, va reprezenta Romania in faza Finalei Europene JA-YE Europe Enterprise Challenge 2014, organizata la Amsterdam, unde Hyundai Motor Europa ofera un premiu aditional de 15.000 euro pentru lansarea proiectului pilot. Echipa este coordonata de catre Prof. Iulia – Victoria Neagoe si are ca scop sustinerea si promovarea artei si culturii romanesti, prin realizarea de produse cu motive traditionale si organizarea de evenimente si workshop-uri variate.
Mai multe informatii despre programul Start-Up in Romania sunt disponibile la adresa web www.startup.jaromania.org.
In acelasi context, Hyundai a organizat saptamana anterioara un eveniment in care a decernat premiul echipei castigatoare in cadrul competitiei Skills for the future. Initiativa are ca obiectiv suplinirea decalajului dintre procesul educational si mediul de afaceri.
Editia din acest an a reunit cinsprezece echipe finaliste, din sapte tari. Castigatorii sunt din Slovacia, acestia dezvoltand o aplicatie pentru telefoanele mobile, denumita Careful Eye. Avand la baza tehnologia wireless, fara a fi necesara o conexiune la internet, aplicatia permite utilizatorilor sa conduca in siguranta, in timp ce interactioneaza cu copiii aflati pe bancheta din spate a autovehiculului. Un material video care prezinta acest concept este disponibil online.
„Echipa castigatoare a demonstrat pasiune si intelegere fata de un produs de siguranta relevant pentru piata auto. Membrii juriului au fost extrem de impresionati de profesionalismul si studiul lor de caz. Sunt incantat ca Hyundai poate sa le ofere consiliere pentru a-i ajuta sa-si puna in practica visul.
Angajamentul Hyundai este de a contribui la cresterea economica a Europei, iar prin investitiile pe care le realizam in liderii de afaceri de maine, putem asigura un viitor prosper. Initiativele noastre de educatie si de mentorat vor contribui la combaterea decalajului dintre competente si necesitatile de pe piata locurilor de munca din Europa. Dorim sa inspiram urmatoarea generatie de antreprenori si sa oferim o platforma valoroasa pentru succesul in afaceri”, a declarat Allan Rushforth, Senior Vice President si COO al Hyundai Motor Europa.
Programul Skills for the future este o initiativa comuna intre Hyundai si Junior Achievement-Young Enterprise (JA-YE) Europa, care contribuie la o mai buna intelegere si constientizare a abilitatilor necesare in mediul de afaceri. In cadrul programului de trei ani, obiectivele sunt de a sustine 10.000 de studenti din 15 tari, cu ajutorul a 400 de voluntari Hyundai.
Publicat la: 15.06.2015