- Primele 15 unitati ix35 Fuel Cell produse sunt livrate catre Copenhaga
- Vehiculele sunt integrate flotei municipale, completand astfel initiativa orasului de a reduce emisiile de carbon
- ix35 Fuel Cell reprezinta prima productie mondiala de serie a vehiculelor cu pila de combustie pe baza de hidrogen
Hyundai Motor Company a livrat, recent, catre orasul Copenhaga (Danemarca) primele autovehicule de serie ix35 Fuel Cell produse. Acestea au fost predate de catre Presedintele Hyundai Motor Europa, Byung Kwon Rhim, in cadrul ceremoniei oficiale de deschidere a primei statii de alimentare cu hidrogen din Danemarca.
Cele 15 unitati ix35 Fuel Cell sunt primele vehicule alimentate cu hidrogen, produse in masa, ce au fost livrate catre Europa.
Domnul Rhim a declarat: "Hyundai Motor considera ca pentru Europa, combustibilul pe baza de hidrogen va reprezenta un element esential in viitor. Livrarea unitatilor ix35 Fuel Cell, productie de serie, reprezinta o solutie viabila in sustinerea proceselor de dezvoltare sustenabila a regiunii".
ix35 Fuel Cell nu produce emisii nocive - singurul tip de emisie generat fiind apa, astfel utilizarea vehiculelor sustine initiativa orasului Copenhaga de a reduce complet emisiile de carbon pana in anul 2025.
Incepand cu 2011, Hyundai Motor a dezvoltat prototipuri pentru a treia generatie ix35 Fuel Cell prin intermediul unei game extinse de initiative cu scopul de a creste nivelul de notorietate a avantajelor combustibilului pe baza de hidrogen. De asemenea, aceste actiuni sustin dezvoltarea unei retele pan-europene a statiilor de alimentare cu hidrogen, dar si evidentierea beneficiilor vehiculului atat pentru sectorul public cat si pentru cel privat.
De exemplu, factorii de decizie UE utilizeaza vehicule ix35 Fuel Cell - prin intermediul Adunarii pentru Pile de Combustie si Hidrogen (FCH JU) din Bruxelles - demonstrand pietei avantajele tehnologiei Hyundai. La inceputul acestui an, 100 de reprezentanti ai mediului de afaceri european au primit informatii cu privire la ix35 Fuel Cell, dar au si testat unitatea in cadrul unui eveniment desfasurat la Berlin.
Hyundai Motor a devenit lider mondial in dezvoltarea tehnologiei fuell cell pe baza de hidrogen inca de la etapele incipiente ale cercetarii demarate in 1998. Tehnologia proprie a pilei de combustie Hyundai este dezvoltata in cadrul Institului Tehnologic de Cercetare din Coreea. Hyundai planifica sa construiasca 1.000 de vehicule ix35 Fuel Cell pana in anul 2015 la fabrica de la Ulsan, Coreea.
ix35 Fuel Cell este echipat cu un motor electric de 100 kW (136 CP), ce permite vehicului sa atinga viteza maxima de 160 km/h. Doua rezervoare pentru hidrogen, cu o capacitate totala de 5,64 kg, permit vehicului sa parcurga 594 km cu o singura alimentare. Alimentarea rezervorului cu hidrogen la capacitate maxima se efectueaza in cateva minute.
Lider in dezvoltarea tehnologiei fuel cell
Hyundai a devenit lider mondial in dezvoltarea tehnologiei fuel cell pe baza de hidrogen odata cu lansarea Santa Fe FCEV, in 2000, iar in prezent administreaza o divizie de cercetare dedicata la Institutul de Cercetare Tehnologica si Ecologie din Coreea. In ianuarie 2013 compania a devenit primul constructor de masini care, la nivel mondial, a demarat o linie de productie pentru vehiculele pe baza de hidrogen cu zero emisii.
Hyundai planifica sa construiasca 1.000 de vehicule ix35 Fuel Cell pana in 2015, pentru clientii de flote din sectoarele public si privat. Livrarea demareaza in Europa, unde UE a stabilit o harta privind dezvoltarea unei retele pan-europene a statiilor de alimentare cu hidrogen. 17 vehicule ix35 Fuel Cell au fost comandate de catre Copenhaga, Danemarca si Skåne, Suedia.
Constructorii auto de top, printre care si Hyundai, si-au aratat suportul pentru suplimentarea numarului de statii de alimentare, astfel pregatind piata pentru productia in masa a vehiculelor fuel cell pe baza de hidrogen.
Hyundai ix35 Fuel Cell
Utilizand tehnologia proprie Hyundai, conducta pilei de combustie transforma hidrogenul in electricitate, care pune in functiune motorul vehicului. Singurul tip de emisie generat de ix35 Fuel Cell este apa.
ix35 Fuel Cell poate fi alimentat cu hidrogen in doar cateva minute. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.5 secunde, are o viteza maxima de 160 km/h, iar autonomia rezervorului este de 594 kilometri.
ix35 Fuel Cell reprezinta rezultatul celor 14 ani de cercetare, in valoare de sute de milioane de euro, desfasurata de catre inginerii centrului de Cercetare Tehnologica si Ecologie Hyundai din Mabuk, Coreea. In perioada de testare, modelul a inregistrat peste 3 milioane de mile rulate in conditii reale in Europa, Coreea si S.U.A.
Specificatii Hyundai ix35 Fuel Cell | |
Lungime | 4,410 mm |
Latime | 1,820 mm |
Inaltime | 1,655 mm |
Autonomie combustibil | 594 km |
Eficienta vehicul | 0.95 kgH2/100km *27.8km/a„“ (NEDC) |
Viteza maxima | 160 km/h (100 mph) |
Acceleratie, 0 - 100 km/h | 12.5 secunde |
Puterea produsa de pila de combustie | 100 kW |
Sistem depozitare energie | Baterie, 24 kW |
Combustibil | Hidrogen (700 bar, 5.6 kg) |
Emisii | Vapori de apa |
Publicat la: 15.06.2015