In cadrul Salonului Auto International de la Frankfurt 2013 (IAA), Hyundai Motor a fost expus modelul de lux Equus – numit modelul anului 2014. Masurand 5,2 metri lungime, reprezinta una dintre cele mai voluminoase unitati Hyundai. Equus prezinta o noua tehnologie, dar si elemente inovatoare de design. A fost conceput pentru a acomoda pana la cinci pasageri, oferind un nivel crescut de confort si rafinament, indiferent de distantele parcurse. Mai mult, Equus dispune de multiple dotari de siguranta.
Modelul Equus nu este comercializat pentru Europa, dar a inregistrat succes in tarile pentru care a fost dezvoltat. Recent, a obtinut titlul “Best Luxury Full-Sized Car 2013”, in topul realizat de revista Automobile pentru Orientul Mijlociu, unde modelul este cunoscut drept Centennial. La inceputul acestui an, Equus a obtinut premiul “Ideal Vehicule Award 2013”, la categoria “Eleganta”. Competitia a fost desfasurata de catre o companie de cercetare si consultanta in domeniul auto, AutoPacific. In cadrul acestei competitii, Equus a devansat producatorii de masini premium din America, Germania si Japonia.
De asemenea, pentru a oferi pasagerilor cel mai inalt nivel de echipare si pentru ca orice calatorie sa fie placuta si sigura, Equus ofera clientilor timp de trei ani servicii gratuite care includ preluarea si predarea unitatii pentru reviziile tehnice si inlocuirea acesteia pe durata desfasurarii procedurii.
Sistem de propulsie rafinat si puternic
Cael mai dinamic model produs de catre Hyundai pana acum, Equus, dispune de un propulsor puternic de 5,0-litri V8 ‘Tau’, care este asistat de o transmisie automata cu 8 trepte, livrand 429 CP. Blocul din aluminiu al motorului ce dispune de injectie directa (GDI) pentru o combustie rapida, impreuna cu sistemul de admisie imbunatatit (TIS) si sistemul dublu de continua variatie a valvelor (D-CVVT), contribuie la distributia eficienta a puterii si cuplului permitand un interval larg pentru turatiile motorului.
Equus respecta traditia masinilor din clasa sa si dispune de tractiune spate, oferind o distributie ideala a greutatii. Acest echilibru este realizat cu ajutorul anvelopelor de mari dimensiuni, care ofera o manevrabilitate mai usoara si creste tractiunea.
Sistemul de control permanent al suspensiilor face parte din dotarile standard. De asemenea, rotile si acceleratia laterala sunt monitorizate de senzori, astfel distribuind, in mod egal, forta amortizoarelor pe fiecare roata. Soferul poate opta pentru modul “Sport”, astfel, atat amortizoarele, cat si aceleratia vor dispune de o viteza de reactie rapida. De asemenea, printre dotarile standard se numara si sistemul de control electronic al suspensiei pneumatice care regleaza in mod automat presiunea in functie de conditiile de incarcare a autovehicului sau caracteristicile suprafetei de rulare, oferind o calatorie placuta.
Nivel de echipare inalt - confort si siguranta
Cu un grad inalt de rafinament, Equus include, pilot automat, proiectoare ceata tip HID, sistem de asistenta la parcare ce include camera pentru mers cu spatele, tapiterie din piele, interior din velur, scaune fata cu incalzire/racire, volan din lemn imbracat in piele cu incalzire, sistem de navigatie premium, sistem audio 598-Watt Lexicon® 7.1 Discrete Surround Sound si scaun sofer cu functia de memorare a pozitiei - pana la 12 inregistrari.
Gama completa de avantaje
Equus beneficiaza de asistenta pentru a preveni impactul si a evita coliziunile sau situatiile dificile. De exemplu, ecranul de tip Head-up (HUD) afiseaza informatii esentiale precum viteza de rulare, ruta sistemului de navigatie, sistemul de avertizare a schimbarii involuntare a benzii de rulare (LDWS), sistemul de detectare a unui autovehicul in punctul mort si pilotul automat (SCC). Informatiile sunt afisate pe o suprafata a parbrizului, astfel soferul putand fi atent la ruta parcursa.
Mai mult, Equus ofera siguranta celorlalti participanti la trafic, dar si pietonilor dispunand de sistemul de avertizare a schimbarii involuntare a benzii de rulare (LDWS), care atentioneaza soferul atunci cand depaseste axul drumului. Daca autovehiculul isi modifica directia de mers fara a semnaliza acest lucru, vor fi emise avertismente sonore, vizuale si haptice.
Sistemul video Equus este alcatuit din camere de filmat care permit vizualizarea panoramica (360⁰) a autovehicului. Aceste sunt dispuse astfel: o camera se afla montata in grila din fata si permite vizualizarea partilor laterale, alte doua sunt inserate in oglinzile exterioare, iar ultima se afla in partea din spate. Cand sistemul este activ, soferul poate observa toate unghiurile autovehicului, dar poate opta pentru utilizarea unui singur dispozitiv video. Imaginile sunt afisate pe ecranul sistemului de navigatie atunci cand masina ruleaza cu o viteza redusa, accelerand, ecranul isi va relua functia. Cand sistemul de depistare a unui autovehicul in unghiul mort (BSD) este activ, sunt emise semnale vizuale si audio.
Modelul dispune de doua airbaguri frontale, airbaguri laterale fata si spate, airbag tip cortina si airbag genunchi, insumand noua airbaguri.
In cazul unei coliziuni, Equus poate solicita ajutor. Acelasi sistem este utilizat si pentru a transmite, pe email, catre proprietar un raport lunar privind starea tehnica a masinii.
Experienta eleganta Equus
Serviciul “La dispozitia ta” este disponibil pentru fiecare model Equus. Pachetul de garantie include 3 ani revizii gratuite sau in limita a 36.000 mile. Pentru fiecare revizie, proprietarii pot contacta Hyundai, iar unitatea lor poate fi preluata. O masina de schimb va fi alocata pe toata durata reviziei tehnice. Autovehiculul va fi inapoiat proprietarului la fializarea procedurii.
SPECIFICATII TEHNICE (EQUUS LA NIVEL GLOBAL)
5,0-litri 429 cp |
|
Tip |
Tau, 8 cilindri in format V, dubla axa cu came, cu sistem dublu CVVT si sistem imbunatatit de admisie. |
Capacitate |
5038 cc |
Cursa si alezaj |
96,0 x 87,0 mm |
Putere |
429 cp la 6400 rpm |
Cuplu maxim |
510 Nm (376 lb.ft) la 5000 rpm |
Rapoarte de transmisie
1 |
3,795 |
2 |
2,473 |
3 |
1,613 |
4 |
1,177 |
5 |
1,000 |
6 |
0,831 |
7 |
0,652 |
8 |
0,571 |
Marsarier |
2,467 |
Raport de transmisie final |
3,538 |
Suspensii si amortizoare
Fata |
Multi-link cu bara stabilizatoare cu diametrul de 29 mm |
Spate |
Multi-link cu bara stabilizatoare cu diame |
Directie
Tip |
Asistata electro-hidraulic cu senzor de viteza |
Rotatii volan |
2,8 rotatii complete stanga-dreapta |
Diametru intoarcere |
12,07 metri (minim) |
Frane
Fata |
Discuri frana ventilate, diametrul 361 mm |
Spate |
Discuri frana ventilate, diametrul 315 mm |
Asistenta |
ABS, BAS, EBD, ESC si VSM |
Jante si anvelope
Jante |
Fata: diametru19-inch x 8-inch latime, aliaj Spate: diametru 19-inch x 9-inch, aliaj |
Anvelope |
Fata: 245/45 R 19 Spate: 275/40 R 19 |
Dimensiuni (mm)
Exterior
Lungime |
5159 |
Latime |
1890 (fara oglinzi laterale) |
Inaltime |
1491 |
Ampatament |
3045 |
Consola (fata) |
879 |
Consola (spate) |
1234 |
Ecartament fata |
1621 |
Ecartament spate |
1628 |
Interior
Fata |
Spate |
|
Spatiu cap |
983 |
958 |
Spatiu pentru picioare |
1146 |
986 |
Spatiu zona umeri |
1501 |
1473 |
Spatiu zona mediana |
1410 |
1400 |
Capacitate (litri)
Capacitate rezervor |
77 |
Capacitate depozitare |
473 |
Greutate* (kg)
Minim |
2065-2093 |
* Ciferele prezentate sunt estimate de catre producator.
Publicat la: 15.06.2015