- Conceptul Tucson 48V Hybrid prezinta inovatii pentru eficientizarea consumului de carburant
- Conceptul Tucson Plug-in-Hybrid cu emisii sub 48 g/km CO2
- Hyundai prezinta echipamente inovatoare in domeniu conectivitatii, precum sistemele controlate prin gesturi
Hyundai prezinta in cadrul Salonului Auto de la Geneva o serie de tehnologii inovatoare in domeniul eficientei consumului de carburant si al conectivitatii. In timp ce doua concepte evidentiaza expertiza Hyundai in domeniul tehnologiilor avansate ale trenurilor de rulare, conceptul Connectivity Cockpit ofera o imagine asupra interactiunii cu autovehiculele Hyundai in viitor.
Conceptul Tucson 48V Hybrid
Avand la baza platforma noului Tucson, conceptul 48V Hybrid incorporeaza tehnologii inteligente pentru reducerea in mod semnificativ a consumului de carburant si a emisiilor de CO2. In comparatie cu un sistem full hybrid, sistemul 48V ofera o eficienta similara, la un sfert din costurile acestuia.
Pornind de la versiunea cu motor diesel de 2,0 litri, 136 CP si cutie manuala in sase trepte, conceptul promite o putere cu 10% mai mare, in timp ce emite doar 109 g / km emisii de CO2. Conceptul 48V Hybrid ofera performante rutiere deosebite datorita unitatii de propulsie combinata (motor pe benzina de 136 CP si motorul electric de 14 CP), care genereaza 150 CP si un cuplu de 413 Nm.
Conceputa special pentru modelele din clasele superioare si pentru SUV, tehnologia incorporata de conceptul 48V Hybrid include un HSG (Hybrid Starter Generator) – un motor electric care inlocuieste demarorul conventional – un invertor si un convertor DC/DC de tensiune joasa. HSG ajuta motorul diesel oferindu-i putere suplimentara, permitand sistemului Stop&Go sa reporneasca propulsorul aproape fara niciun zgomot sau vibratie, actionand ca generator in momentul decelerarii si incarcand in acelasi timp bateria lithium-ion de 48 volti. Noul sistem hibrid adauga masei vehiculului doar 20 kg.
Conceptul Tucson Plug-in-Hybrid
Conceptul Hyundai plug-in-hybrid vehicle (PHEV), avand la baza tot platforma noului Tucson, este echipat cu un motor diesel cu o capacitate de 1,7 litri si transmisie cu dublu ambreiaj in sapte trepte, ambele disponibile in gama de propulsoare aferenta noului model Tucson. Motorului diesel de115 CP i s-a alaturat un motor electric de 68 CP si o baterie lithium-ion polymer de 10,7 kWh, care permite autovehiculului sa ruleze in mod complet electric peste 50 km. Specialistii Hyundai estimeaza nivelul emisiilor de CO2 la mai putin de 48 g/km, performantele modelului fiind sporite semnificativ.
Motorul electric este plasat in partea din spate si furnizeaza puterea catre puntea spate, in timp ce motorul diesel pune in miscare puntea fata. Aceasta configuratie permite comutarea tractiunii de pe rotile fata, pe cele din spate sau selectarea modului 4WD, in functie de conditiile de rulare.
Pentru a oferi conducatorului auto o gama variata de optiuni in privinta modului de rulare, conceptul PHEV este echipat cu un selector de mod cu patru variante. Modul ‘Auto’ opereaza sistemele pentru eficienta maxima a consumului de carburant. Modul ‘Zero Emission Vehicle’ (ZEV) utilizeaza doar motorul electric – daca nivelul de incarcare al bateriei este corespunzator. Acest mod este util dimineata, pentru a demara in liniste, dar si in traficul urban, la viteze mici. In modul “4WD” ambele propulsoare functioneaza pentru a oferi tractiune integrala, in timp ce in modul “Sport” sunt avantajate caracteristicile dinamice ale ambelor motoare.
Echipamente inovatoare pentru conectivitate
Hyundai exploreaza in permanenta modalitati de a imbunatati experienta oferita la volan clientilor. Conceptul Connectivity Cockpit insumeaza o colectie de tehnologii avansate printre care dispozitive portabile, integrarea datelor generate de autovehicul, scaune spate cu sistem avansat de protectie a copilului si comenzi 3D prin gesturi. Aceste echipamente ofera o imagine in avanpremiera a modului in care marca Hyundai isi doreste sa ofere consumatorilor valoare peste asteptari, oferind o viziune a felului in care conducatorul auto va putea interactiona si controla vehiculul in viitor.
Un dispozitiv portabil precum un smartwatch, cuplat cu sistemul autovehiculului, poate monitoriza in permanenta starea conducatorului auto (pulsul si gradul de vigilenta), recomandand perioade de pauza pentru siguranta acestuia in trafic. Poate informa, de asemenea, soferul despre activitatea in punctele moarte de vizibilate, sa il previna asupra distantelor sigure intre vehicule in trafic sau sa ofere detalii de navigatie.
Hyundai va prezenta si o facilitate care va furniza zilnic informatii necesare la volan, de la date privind vehiculul, la informatii stocate pe tableta, smartphone sau alte dispozitive mobile. Poate afisa si sugestii de POI (puncte de interes) in ordinea preferintelor conducatorului auto sau sa listeze statii de alimentare aflate in drumul autovehiculului.
Functiile de protectie (scaunele spate), utilizeaza echipamente inovatoare pentru a monitoriza pasagerii si copii care calatoresc in spate, utilizand o mini camera care transmite imaginile pe ecranul plasat central pe plansa de bord. Sistemul pune la dispozitia pasagerilor din spate comenzi de co-pilot, oferindu-le posibilitatea de a controla functiile audio sau de confort, sistemul de aer conditionat, fara interventia conducatorului auto, acesta mentinandu-si atentia in permanenta asupra drumului.
Un al patrulea domeniu de inovatie explorat de Hyundai il reprezinta comenzile prin gesturi, incorporate in conceptul Connectivity Cockpit. Sistemul inovator utilizeaza camere cu infrarosii si senzori pentru a recunoaste comenzile realizate de conducatorul auto pentru a selecta navigatia, sistemul audio, de aer conditionat sau functiile de conectare a telefonului mobil. In momentul in care vehiculul este in trafic, sistemul va fi disponibil doar pentru comenzi de baza. De asemenea, atunci cand stationeaza sau este in modul neutru, toata gama de functii de control va fi accesibila.
Publicat la: 15.06.2015