● Vă prezentăm noul E-PACE: interior și exterior îmbunătățite, cu conectivitate avansată, arhitectură nouă a vehiculului și motorizari hibride eficiente, cu conectare la priză sau Mild-hybrid
● Exterior îmbunătățit: design bară față optimizat aerodinamic, prize de aer inferioare redesenate și faruri cu LED performante, toate se îmbină cu designul nou al grilei, pentru un aspect impunător
● Habitaclu îmbunătățit: interiorul include noul sistem multimedia Pivi Pro, detalii exclusiviste și design contemporan, pentru a crea o oază de liniște pentru pasageri
● Mod de condus electric: noua motorizare PHEV cu 3 cilindri, pe benzină, asigură o autonomie în modul complet electric de 55 km*, emisii în ciclu combinat de CO2 44 g/km*, cu un timp de încărcare de la 0 la 80 de procente în numai 30 de minute (la o stație de încărcare publică DC cu o putere de 32 kW sau mai mare)
● Tehnologie Mild-hybrid: gama de motorizări include noua generație a motorului diesel Ingenium cu 4 cilindri, de 2,0 litri, noul motor pe benzină cu 3 cilindri, de 1,5 litri și cea mai nouă generație a motorului pe benzină Ingenium cu 4 cilindri, de 2,0 litri, toate echipate cu tehnologie MHEV
● Conectivitate perfectă: sistemul sofisticat Jaguar Pivi Pro, cu 2 cartele SIM, poate fi accesat cu ajutorul unui ecran tactil HD complet nou, cu diagonala de 11,4 inch, cu suprafață curbă
● Întotdeauna la zi: actualizarea prin Wi-Fi permite instalarea de la distanță a ultimelor versiuni software ale sistemelor vehiculului
● Confortul pasagerilor: ionizarea aerului din habitaclu, cu filtrare PM2.5, captează particulele foarte fine și substanțele alergice, pentru o calitate îmbunătățită a aerului respirat de pasageri
● Arhitectură transversală premium nouă: noua arhitectură a vehiculului asigură rafinament și confort îmbunătățite la rulare, maximizând agilitatea acestui SUV compact și performant
● Tracțiune integrală inteligentă: cuplată la o transmisie automată rafinată – sistemul de tracțiune integrală Jaguar include Intelligent Driveline Dynamics** și beneficiază acum standard de sistem de decuplare a punții spate, pentru o eficiență îmbunătățită
● 300 SPORT: vârful de gamă E-PACE 300 SPORT este echipat în varianta standard cu sistem de tracțiune integrală cu transmisie activă și suspensie adaptivă dinamic și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde
Cu un exterior restilizat, un interior îmbunătățit, cel mai nou sistem multimedia Pivi Pro, arhitectură nouă a vehiculului și o gamă de motorizări puternice și eficiente – inclusiv o variantă hibridă avansată, cu conectare la priză (PHEV)– noul Jaguar E-PACE este mai impunător, conectat, rafinat și eficient ca niciodată. Noua motorizare P300e PHEV îmbină motorul Ingenium pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri, cu un motor electric care antrenează puntea spate (ERAD), de 109 CP (80 kW). Are o autonomie de până la 55 km în modul EV, fără emisii de noxe, emisii de CO2 de 44 g/km și consum de combustibil de 2.0 l/100 km (în ciclu combinat, conform WLTP TEH).
În interior, clienții beneficiază de cel mai nou sistem multimedia Pivi Pro, care asigură un control intuitiv la sistemelor vehiculului, meniuri simplificate și conectivitate îmbunătățită, inclusiv actualizări software prin Wi-Fi (SOTA).
Exterior îmbunătățit
Actualizările designului exterior conferă SUV-ului compact și performant Jaguar o ținută mai impunătoare și un aspect luxos. În partea din față, modificările includ o grilă inferioară redesenată, care încorporează elemente specifice. Grila de radiator nouă, de tip fagure, are un design inspirat de sigla Jaguar și include un ornament cromat modern, iar prizele de aer laterale includ, de asemenea, sigla Jaguar.
Noile faruri full LED includ lumini de zi (DRL) în formă de dublu „J”, cu tehnologie Pixel LED disponibilă opțional, care oferă rezoluție și luminozitate îmbunătățite. Faza lungă adaptivă evaluează condițiile de deplasare și adaptează automat faza lungă, prin selectarea unor segmente de LED-uri diferite, ocolind vehiculele care vin din față sau indicatoarele rutiere, pentru a optimiza vizibilitatea, fără a distrage atenția celorlalți șoferi.
Tehnologia avansată cu LED-uri echipează modelele S, iar farurile cu LED premium și asistență pentru comutare automată fază lungă echipează modelele SE și HSE. Tehnologia utilizează camera video față pentru a comuta automat între faza lungă și faza scurtă, pentru a nu-i orbi pe șoferii vehiculelor care vin din față. Luminile de semnalizare spate dinamice sunt standard pentru modelele S, SE și HSE, iar luminile de semnalizare față dinamice echipează modelele SE și HSE.
În partea din spate, partea inferioară a barei de protecție include o inserție nouă între țevile de eșapament integrate, echipare standard la motoarele pe benzină cu 4 cilindri. Toate celelalte variante de motorizare dispun acum de ornamente orizontale noi. Lămpile spate cu LED sunt inspirate de cele ale modelului electric Jaguar I-PACE și includ motivul șicanei duble, specific Jaguar, pentru a sublinia tehnologia și modernitatea designului în ansamblu.
În echiparea R-Dynamic, noul E-PACE se remarcă printr-o serie de elemente de design specifice, care îi conferă un aspect mai dinamic, în timp ce toate modelele sunt disponibile cu pachetul exterior suplimentar Black, care sporește aspectul sportiv cu ajutorul unor elemente spectaculoase, de culoare Narvik Black.
Habitaclu îmbunătățit
Interiorul noului E-PACE este mai luxos, excelent conectat și extrem de rafinat.
Elementul fundamental al noului interior este ecranul tactil HD curbat, cu diagonala de 11,4 inch, integrat în centrul planșei de bord, care controlează noul sistem multimedia Pivi Pro. Ecranul este tratat chimic și include 2 straturi; unul heliomat și altul care diminuează urmele amprentelor.
Julian Thomson, Directorul de Design Jaguar, a declarat: „Noul E-PACE se remarcă prin elemente cheie de design specifice gamei de modele Jaguar, cu un exterior îmbunătățit și detalii de finisare noi și atrăgătoare la interior. Toate acestea asigură celui mai nou model un aspect mai matur, păstrând în același timp atuurile specifice unui SUV compact și performant.”
Interiorul axat pe nevoile șoferului facilitează acum accesul la zona de depozitare mai generoasă, datorită noului selector de viteze. Această zonă include încărcătorul wireless cu o putere de 15 W. Comenzile din jurul grupului de instrumente sunt acum îmbrăcate în materiale moi, iar zona de contact de la genunchi a fost sculptată, pentru a asigura lux și confort sporite.
Noul selector de viteze – doar unul dintre multele detalii interesante – este mai scurt și mai lat și are partea superioară finisată cu o cusătură ca a bilei de crichet, iar partea inferioară este realizată din metal atent prelucrat, pentru o senzație mai plăcută la atingere.
Atenția acordată materialelor utilizate se remarcă și în cazul ornamentelor metalice ale difuzoarelor și fantelor de ventilație, care împreună cu elemente precum butoanele rotative metalice conferă o calitate premium interiorului. Un volan nou, cu design inspirat de cel al modelului I-PACE, noul E-PACE include butoane care se aprind la atingere și padele metalice pentru schimbarea vitezelor.
Atenția sporită acordată detaliilor se remarcă prin sigla Jaguar ștanțată pe tetiere, iar etichetele „Est.1935 Jaguar Coventry” ale tapițeriei fac trimitere la istoricul și moștenirea mărcii.
Motorizare hibridă cu conectare la priză, puternică și performantă
Noul E-PACE utilizează noua arhitectură premium transversală Jaguar, proiectată și realizată pentru a permite montarea celor mai noi motorizări electrificate. Printre acestea se numără noul motor cu 3 cilindri P300e PHEV, precum și noile generații de motorizări Ingenium cu 4 cilindri, diesel și pe benzină, echipate cu tehnologie Mild-hybrid.
Echipamentele avansate includ tracțiune integrală inteligentă și transmisie automată care se asigură că modelul E-PACE oferă performanțele dinamice, tracțiunea și rafinamentul specifice unui model Jaguar.
Noua gamă de motorizări include:
Diesel
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri MHEV și 163 CP, transmisie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri MHEV și 204 CP, transmisie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală
Benzină
• 3 cilindri turbo de 1,5 litri MHEV și 160 CP, transmisie automată cu 8 trepte, tracțiune față
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri MHEV și 200 CP, transmisie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri MHEV și 249 CP, transmisie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri MHEV și 300 CP, transmisie automată cu 9 trepte, tracțiune integrală
• 3 cilindri turbo de 1,5 litri PHEV și 309 CP, transmisie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală
Motorul cu 3 cilindri de 1,5 litri avansat este cel mai nou membru al gamei de motorizări Ingenium modulare și flexibile și este disponibil pe E-PACE în variantele PHEV și MHEV. Motorul nou și ușor, realizat din aluminiu – cu 33 kg mai ușor decât motorul cu 4 cilindri – se remarcă prin performanțe și rafinament competitive și frecări reduse, care contribuie la eficiența excelentă și consumul redus de combustibil.
Noua motorizare P300e PHEV îmbină motorul Ingenium pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri, cu un motor electric care antrenează puntea spate (ERAD), de 109 CP (80 kW). Acesta asigură performanțe și eficiență impresionante, cu o accelerație 0-100 km/h în 6,5 secunde, emisii de CO2 de 44 g/km și consum de combustibil de 2.0 l/100 km (în ciclu combinat WLTP TEH).
Motorul ERAD compact este alimentat de o baterie litiu-ion de 15 kWh, amplasată sub podeaua portbagajului. Dacă bateria este complet încărcată, aceasta oferă o autonomie de până la 55 km în modul electric, permițând noului E-PACE PHEV să parcurgă un traseu, dus-întors, de 30,2 km, în modul EV, fără a fi necesară încărcarea.
Atât pentru motorizarea cu 3 cilindri pe benzină, cât și cu 4 cilindri diesel și pe benzină, sistemul MHEV utilizează un alternator cu o curea integrată (BiSG), amplasat în compartimentul motorului și care recuperează energia pierdută de obicei la decelerare și frânare, pentru a o stoca într-o baterie litiu-ion de 48 V, amplasată sub portbagaj. Sistemul permite utilizarea acestei energii pentru a asista motorul la accelerații și conferă sistemului stop/start rafinament și rapiditate îmbunătățite.
Dirk Lorenz, Inginer Șef de Produs, a declarat: „Noul Jaguar E-PACE este disponibil cu o gamă completă de motorizări, pentru a răspunde tuturor cerințelor, iar arhitectura transversală premium nouă asigură performanțele, comportamentul rutier, manevrabilitatea și confortul extraordinare, specifice Jaguar.”
Noul E-PACE este disponibil și cu noua generație a motorizării diesel Ingenium, de 2,0 litri cu 4 cilindri, și cu ultima variantă a motorizării Ingenium pe benzină, de 2,0 litri cu 4 cilindri, ambele cu tehnologie MHEV, tracțiune integrală și transmisie automată cu 9 trepte.
Motorul diesel cu 4 cilindri de 2,0 litri și 163 CP dezvoltă un cuplu de 380 Nm, cu emisii de CO2 de 167 g/km și consum de combustibil de 6,4 l/100 km. Motorul MHEV de 204 CP dezvoltă un cuplu de 430 Nm și accelerează 0-100 km/h in 8,4 secunde, cu un consum de combustibil de 6,4 l/100 km și emisii de CO2 de 169 g/km*.
Motorul Ingenium pe benzină cu 4 cilindri de 2,0 litri este disponibil în 3 variante de putere, toate echipate cu tehnologie MHEV. Varianta de 200 CP dezvoltă un cuplu de 320 Nm, cu o accelerație 0-100 km/h în 8,5 secunde, iar cea de 249 CP, un cuplu de 365 Nm, cu o accelerație 0 - 100 km/h în 7,5 secunde.
Cea mai performantă motorizare pe benzină este cea de 300 CP. Disponibilă numai pe modelul 300 SPORT, aceasta dezvoltă un cuplu de 400 Nm, cu o accelerație 0-100 km/h în 6,9 secunde.
Șasiu și transmisie
Modificările semnificative aduse structurii caroseriei noului E-PACE conferă dinamică și confort îmbunătățite. Noua arhitectură transversală premium se remarcă prin suporți de motor noi, care contribuie la îmbunătățirea răspunsului la apăsarea pedalei de accelerație.
Noua arhitectură are, de asemenea, o rigiditate îmbunătățită a punctelor de fixare aflate pe suspensia față, oferind un confort îmbunătățit, alături de agilitatea specifică Jaguar. Structura reduce vibrațiile și trepidațiile la nivelul întregului habitaclu și creează o oază de liniște pentru toți pasagerii, reducând în același timp zgomotul în habitaclu, pentru confort și rafinament sporite.
Majoritatea modelelor sunt echipate cu sistemul de tracțiune integrală Jaguar, iar cele cu motorizare cu 3 cilindri AWD sunt cuplate la o transmisie automată cu 8 trepte, în timp ce modelele cu 4 cilindri utilizează o transmisie automată cu 9 trepte. Rapoartele sunt scurte, pentru un răspuns spontan, iar comanda manuală este facilitată de padelele de pe volan, realizate din aliaj de zinc, pentru a conferi un plus de plăcere la condus.
Pentru prima dată, transmisia standard dispune de tehnologie de decuplare a punții spate. La deplasarea cu viteză constantă, sistemul decuplează puntea spate și transmite cuplul motor numai la puntea față, în vederea reducerii consumului de combustibil.
Specific modelului 300 SPORT, sistemul activ de tracțiune integrală din a doua generație conferă un echilibru optim între tracțiunea optimizată și performanțele dinamice specifice Jaguar.
La fel ca în configurația standard, sistemul activ de tracțiune integrală permite transferul cuplului motor între cele 2 punți. În plus, la nivelul punții spate, 2 ambreiaje controlate electronic, asigură distribuția cuplului la roțile din spate și permit transferul întregului cuplu numai către una dintre roțile din spate, în 100 de milisecunde (0,1 secunde). Toate modelele E-PACE sunt echipate cu JaguarDrive Control, cu moduri confort, eco, ploaie-gheață-zăpadă și dinamic, care pot fi selectate manual de către șofer, în funcție de condițiile de deplasare. Setările selectate cu ajutorul unui comutator complet nou adaptează răspunsul direcției, transmisiei, accelerației și suspensiei (opțional).
E-PACE utilizează conceptul sofisticat de suspensie spate multilink Jaguar. Arhitectura multilink separă forțele laterale de cele longitudinale și asigură o îmbinare optimă între precizia direcției și manevrabilitate, cu absorbția șocurilor longitudinale și rafinament.
Tehnologii conectate de ultimă generație
Cea mai nouă tehnologie multimedia Pivi Pro poate fi accesată cu ajutorul noului ecran tactil HD curbat, cu diagonala de 11,4 inch. Principalele avantaje sunt claritatea îmbunătățită, ecranul fiind de 3 ori mai luminos și cu 48% mai mare decât ecranul anterior, iar meniurile simplificate permit șoferilor să vizualizeze până la 90% dintre comenzile curente în ecranul principal, având nevoie de cel mult 2 accesări.
Pentru o pornire foarte rapidă, Pivi Pro dispune de propria sa sursă de alimentare, astfel încât navigația să fie disponibilă imediat ce șoferul se urcă la volan, iar aplicațiile incluse, precum Spotify, Deezer și TuneIn, permit ascultarea muzicii favorite fără conectarea smartphone-ului. Alte funcții de conectare includ integrarea aplicațiilor Google Calendar și Microsoft Outlook, care îi permit șoferului să consulte programul de lucru și chiar să preia apeluri importante, cu ajutorul sistemului hands-free.
Conectivitatea SOTA avansată permite clienților să descarce și să instaleze actualizări software fără să fie nevoiti să viziteze un dealer Jaguar. Actualizările software sunt descărcate în fundal, iar clienții sunt notificați printr-un mesaj de principalele modificări sau cand pot să își programeze urmatorul update.
Pivi Pro este disponibil în echiparea standard a modelelor S, SE și HSE și este opțional pentru varianta de bază E-PACE. Varianta de bază este echipată standard cu sistemul multimedia Pivi, cu funcție de navigație disponibilă cu ajutorul smartphone-ului șoferului, prin intermediul Apple Carplay®. Pivi vine în echiparea standard și cu Android Auto™. Cu grafică îmbunătățită și configurabilă, care poate afișa harta de navigație în ecran complet (cu instrucțiuni pas cu pas), instrumente digitale, media, agenda sau detaliile sistemului multimedia, ecranul HD interactiv pentru șofer, cu diagonala de 12,3 inch, completează funcțiile ecranului tactil central cu diagonala de 11,4 inch. Ecranul interactiv pentru șofer este corelat cu ultima generație de Head–up Display, complet color, care oferă luminozitate și rezoluție îmbunătățite, precum și o zonă mai generoasă de afișare a informațiilor.
Cu ajutorul tehnologiei Nanoe, ionizarea aerului din habitaclu îmbunătățește calitatea aerului, prin eliminarea alergenilor și mirosurilor neplăcute. Sistemul avansat include filtrare PM2.5, care captează particulele ultrafine (inclusiv PM2.5), la simpla apăsare a butonului „Purify”, pentru a îmbunătăți starea de sănătate și confortul pasagerilor.
Pentru un plus de confort, cea de-a doua generație a cheii inteligente tip brățară, poate fi utilizată pentru a încuia, descuia și porni vehiculul, fără a fi necesară prezența cheii obișnuite în vehicul. Dispozitivul cu baterie include un ceas și are o autonomie de 7 zile.
Noul E-PACE este echipat, pentru prima dată, și cu oglindă retrovizoare interioară ClearSight. Sistemul asigură un confort îmbunătățit, oferind șoferului o vizibilitate neobstrucționată în spate. Utilizând o cameră video cu lentilă superangulară, sistemul transmite imagini unui ecran de înaltă definiție de pe oglinda retrovizoare interioară fără ramă.
Cea mai nouă tehnologie de camere video perimetrale 3D asigură funcții 3D avansate și detalii și opțiuni suplimentare de vizualizare în timp real. Funcțiile disponibile includ vizualizare intersecție, perspectivă 3D și imagine în plan ClearSight.
Tehnologia Jaguar de monitorizare a stării șoferului detectează dacă șoferul este obosit și îl avertizează să ia o pauză. Tehnologia utilizează informații furnizate în permanență de o multitudine de senzori amplasați pe volan și pedale și care monitorizează comportamentul general al șoferului, pentru a detecta semne de oboseală. În plus, controlul adaptiv al vitezei de croazieră menține o distanță constantă până la vehiculul din față, pentru o deplasare mai relaxată, mai plăcută și mai puțin obositoare la drum lung.
300 SPORT
Noul model de vârf 300 SPORT este propulsat în exclusivitate de motorizarea pe benzină de 300 CP, ce asigură o accelerație 0-100 km/h în numai 6,9 secunde. Acesta este echipat cu cele mai noi tehnologii, precum amortizoare active, suspensie adaptivă dinamic, transmisie activă și mod dinamic configurabil.
Este disponibil în toate culorile exterioare și echipat cu jante de 20 inch cu 5 spițe, diamantate, cu accente negre, pachet exterior Black și hayon acționat electric. La interior, ornamentele iluminate ale pragurilor, sistemul audio Meridian, capitonajul plafonului din imitație de piele întoarsă Ebony și scaunele Sport Taurus R-Dynamic de culoare Ebony, Cloud sau Deep Garnet asigură individualizarea modelului 300 SPORT.
Clienții pot selecta între nivelurile de echipare S, SE și HSE, toate disponibile în versiunea R-Dynamic. Opțional, pentru toate versiunile poate fi comandat pachetul exterior Black. Acesta este disponibil și pentru modelul 300 SPORT.
*Toate valorile privind emisiile și consumul de combustibil sunt calculate conform standardului UE – WLTP (TEH) în ciclu combinat. Notă: Valorile furnizate sunt rezultate din testele oficiale realizate de producător în conformitate cu legislația UE. Numai în scop comparativ. Este posibil ca valorile reale să fie diferite. Valorile consumului de combustibil, emisiilor de CO2, consumului de energie și autonomiei pot varia în funcție de factori precum stilul de condus, condițiile de mediu, sarcină și accesoriile montate. **Toate modelele E-PACE sunt echipate cu tracțiune integrală, cu excepția motorizării cu 3 cilindri MHEV pe benzină, de 160 CP
NOTĂ:
Vehiculele prezentate fac parte din gama Jaguar disponibilă la nivel global. Specificațiile, opțiunile și disponibilitatea pot varia în funcție de piață și, de aceea, acest comunicat trebuie adaptat în funcție de situație.
NOTĂ IMPORTANTĂ:
Jaguar Land Rover caută în permanență modalități de îmbunătățire a specificațiilor, designului și producției vehiculelor, pieselor și accesoriilor, iar acestea suferă frecvent modificări. Deși depunem toate eforturile pentru a realiza documentație actualizată, acest document nu trebuie considerat un ghid exact privind specificațiile sau disponibilitatea curente și nu constituie o ofertă de vânzare a unui anumit vehicul, piesă sau accesoriu. Toate valorile reprezintă estimările producătorului.
Publicat la: 28.10.2020