Stuttgart/Bucuresti. Construit dupa trei principii tehnologice, "Intelligent Drive", "Efficient Technology" si "Essence of Luxury", noua Clasa S extinde granitele tehnologiei auto catre zone neexplorate pana acum. Clasa S nu este un varf de gama tehnologic doar pentru Mercedes-Benz, el devine un nou reper al constructiei de autoturisme.
La fel ca in cazul tuturor generatiilor lansate pana acum, clientii se asteapta ca noua Clasa S sa fie revolutionara la toate capitolele pentru ca astfel sa continue sa fie "cel mai bun automobil din lume". Dr Dieter Zetsche, Presedintele Consiliului de Administratie Daimler AG si Directorul diviziei Mercedes-Benz Cars: "Mai mult decat sa ne dorim siguranta sau design, putere sau eficienta, confort sau dinamism, aspiratia noastra a fost "the best or nothing" in toate aspectele."
"The Essence of Luxury" este reprezentata de atentia acordata fiecarui detaliu al masinii pentru obtinerea finisarilor perfecte. Scopul nostru este de a avea detalii perfecte, iar acest lucru se poate vedea cel mai bine la interior. Fie ca vorbim despre scaune sau sistemul de climatizare, butoanele de control sau designul, sistemul de infotainment sau confortul si siguranta locurilor din spate, avem un numitor comun: au fost adoptate idei noi, realizate cu perfectiune la un nivel calitativ ce devine un nou standard pentru modelul de top Mercedes-Benz, dar si pentru inginerii nostri.
Atingerea unui nou nivel este valabila si pentru siguranta. Masina care acum zece ani introducea pe piata revolutionarul sistem PRE-SAFE® a fost apoi echipata cu DISTRONIC PLUS pentru ca acum sa ofere o noua perspectiva asupra sigurantei si confortului la volan. Mercedes-Benz o numeste "Intelligent Drive" - "Condusul inteligent": o serie de noi sisteme introduse pe noua Clasa S o transforma intr-o experienta mai confortabila si mai sigura ca niciodata.
Noul Mercedes-Benz Clasa S este atat de eficient incat aproape suna utopic: in doar 10 ani, prin programul "Efficient Technology" - "Tehnologie eficienta", Mercedes-Benz aproape a injumatatit consumul de carburant in segmentul de putere de 150 kW. De exemplu, consumul de combustibil a ajuns acum la o medie de 4.4 litri pentru 100 km parcursi iar coeficientul aerodinamic al noii Clasa S devine un record si in acelasi timp un standard al segmentului cu valoarea sa de 0.24. Modelul S 300 BlueTEC HYBRID va cobori si mai mult catre un cd de doar 0.23 datorita unor optimizari aerodinamice suplimentare. Mai mult, noua Clasa S este prima masina din lume care renunta complet la becurile conventionale in favoarea LED-urilor, devenind astfel, inca o data, un adevarat pionier tehnologic.
Design modern, cu forme senzuale
Oameni din toate colturile globului pot recunoaste instantaneu un Mercedes-Benz. "Fata" Mercedes-Benz este cel mai pretios tipar din istoria de design a marcii. "Designul sofisticat al Clasei S a fost dintotdeauna o expresie a luxului si grandorii automobilistice, indiferent de era in care ne aflam. Iar noua noastra Clasa S continua si confirma mai mult ca oricand aceasta traditie. Cu arhitectura sa clasica pentru o caroserie dominata de forme fluide, noua limuzina este reprezentarea moderna a senzualitatii auto. Noua Clasa S este caracterizata de liniile sofisticate ale unui limbaj de design progresiv, combinat cu eleganta clasica a masinilor Mercedes-Benz din anii 1930, mentioneaza designerul sef Gorden Wagener.
Noua Clasa S este echipata de acum cu o grila a radiatorului mai mare ca niciodata, amplasata intr-un unghi mai drept si cu un design tri-dimensional, care subliniaza superioritatea evidenta si ambitia de lider absolut. Cu o noua capota a motorului, un plafon sub forma de dom a carui linie curge armonios spre spate si o parte spate usor curba, noua Clasa S are proportii de limuzina de lux clasica. Dimensiunile si spatiul au devenit elemente sofisticate ale noii Clase S, conforme cu prestigiul acesteia. Mai mult, linia sofisticata a plafonului ce curge lin spre spatele curbat a fost gandita astfel incat sa sugereze o imagine de coupé pentru partea posterioara.
Una din liniile definitorii pentru designul noii Clase S coboara discret din partea din fata catre spatele masinii. Ea confera masinii un aspect foarte dinamic, chiar si atunci cand nu se afla in miscare. Formele convexe si concave rezultate din folosirea acestei linii mediene sunt de o subtilitate remarcanta si ii confera caroseriei lungi un aspect puternic emotional. Aripile spate evazate la nivel median subliniaza caracterul atletic al masinii.
Suprafetele clare si elegante precum si liniile mediene desenate puternic pe partea laterala a masinii creeaza o emotie deosebita privitorului pe masura ce curg catre partea din spate a masinii. Aceasta este desenata foarte elegant si este usor curbata, cu rol estetic, dar si aerodinamic. Liniile orizontale ce completeaza designul capotei portbagajului sporesc imaginea puternica a formei foarte late a spatelui atunci cand privesti masina din spate. Una din semnaturile de design Mercedes-Benz poate fi vazuta la nivelul lunetei ce este prelungita in ambele parti laterale in montantii spate. Partea superioara a geamului spate este rotunjita, un element de design ce ii confera masinii un aer de coupé veritabil. Adevaratele elemente vedeta ale partii posterioare sunt noile lampi spate, care sunt integrate complet in caroserie si includ toate functiile de iluminare intr-o singura unitate. Designul interior, meticulos realizat al acestora, contribuie si ele la imaginea perfectionista a noii Clase S.
Tehnologie LED: prima masina din istorie care nu are nici macar un bec conventional
La aproximativ 100 de ani de la lansarea in productia de serie a sistemelor de iluminat pentru automobile, Mercedes-Benz inoveaza lumea auto din nou folosind exclusiv tehnologia LED-urilor. Clasa S este primul automobil din lume a carui lumina interioara sau exterioara este exclusiv furnizata de tehnologia LED, nefiind folosit nici macar un bec conventional. Mercedes-Benz isi consolideaza astfel pozitia de pionier in domeniul iluminarii in industria auto. In acelasi timp, functionalitatea sistemelor de iluminat ale noii Clase S este dusa la un nou nivel, tot in premiera mondiala: din grija pentru participantii la trafic ce calatoresc in spatele noii Clase S, intensitatea iluminarii stopurilor este coborata fata de nivelul normal pe timp de noapte sau la stationarile in trafic intens - la semafor de exemplu.
Aproape 500 de LED-uri lumineaza drumul, masina, interiorul si portbagajul. In functie de dotarea masinii, LED-urile pot alimenta:
• Farurile: fiecare include pana la 56 de LED-uri
• Stopurile: fiecare include 35 de LED-uri (plus 4 pentru lampa de ceata spate)
• Interiorul (inclusiv iluminarea ambientala): aproximativ 300 de LED-uri sunt folosite.
Vizibilitatea soferului este imbunatatita de doua sisteme de asistenta electronica ce au fost modificate la nivel de functionalitate - Adaptive Highbeam Assist Plus si Night View Assist Plus. Datorita unei noi camere video stereo si a unor senzori radar multistage, Clasa S are acum o vizibilitate artificiala de 360 de grade controlata electronic si poate detecta pericolele de pe drum mult mai eficient si rapid.
Motorizari: lider al eficientei indiferent de clasa de putere
In primul sau an de comercializare, noua Clasa S este dotata cu doua versiuni cu sisteme de propulsie hibride, una cu motor conventional cu benzina si una diesel: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 si S 350 BlueTEC. Toate motorizarile sunt caracterizate de consumuri de combustibil mai mici cu pana la 20 de procente fata de cele ale modelului precedent si toate indeplinesc deja normele de poluare ale Euro 6. Mai mult, S 400 HYBRID si S 350 BlueTEC indeplinesc criteriile de eficienta Clasa A iar S 300 BlueTEC HYBRID a primit o clasificare A+.
"Noua Clasa S obtine valori de consum si emisii poluante care acum cativa ani ne pareau utopice pentru limuzinele de lux," spune Prof. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administratie Daimler AG responsabil pentru cercetare si directorul Diviziei de Autoturisme Mercedes-Benz. "Iar acesta este doar inceputul initiativei noastre pe care am numit-o 'Green Leadership'. Foarte curand vom lansa S 500 Plug-In HYBRID – prima Clasa S cu un consum mediu de benzina mai mic de 4 litri pentru 100 de kilometri parcursi." Astfel, noua Clasa S va fi acum propulsata de toate tipurile de motoare disponibile: de la propulsie conventionala alimentata cu benzina sau diesel la cea hibrida cu motare cu benzina sau motorina si chiar hibrida plug-in in premiera.
Date tehnice noua Clasa S:
Model |
S 400 HYBRID |
S 500 |
S 350 BlueTEC |
S 300 BlueTEC HYBRID |
Numar cilindri/configuratie |
6/V |
8/V |
6/V |
4/in linie |
Cilindree (cmc) |
3498 |
4663 |
2987 |
2143 |
Putere maxima (kW/CP la rpm) |
225/306 la 6500 |
335/455 la 5250 |
190/258 la 3600 |
150/204 la 4200 |
Putere maxima motor electric (kW) |
20 |
- |
- |
20 |
Cuplu motor maxim (Nm la rpm) |
370 la 3500-5250 |
700 la 1800-3500 |
620 la 1600-2400 |
500 la 1600-1800 |
Cuplu maxim motor electric (Nm) |
250 |
- |
- |
250 |
Consum mediu carburant de la (l/100 km) |
6.3 |
8.6 |
5.5/5.61 |
4.4 |
Emisii CO2 de la (g/km) |
147 |
199 |
146/1481 |
115 |
Clasa de eficienta |
A |
D |
A |
A+ |
Acceleratie 0-100 km/h (sec) |
6.8 |
4.8 |
6.8 |
7.6 |
Viteza maxima (km/h) |
250 |
250 |
250 |
240 |
Date valabile pentru ampatament scurt/lung
Lista de tehnologii nu se opreste aici. Afla mai multe despre noile tehnologii, descarcand fisierul de mai jos.
Suspensii: primul sistem de suspensie din lume cu "ochi"
Interiorul: spatiu amplu si robustete exemplara
Conceptul: tot ce este mai bun pentru interiorul unei masini
Conceptul de afisaj si control: un centru de comanda nou si elegant
Sistemul de control al climatizarii: numeroase caracteristici noi creeaza o atmosfera extrem de placuta
Scaunele: birou mobil si centru de relaxare
Caracteristicile multimedia: sala de concerte mobila
Caroserie: stabilitate maxima si design ultra-usor de calitate superioara
Protectie PRE-SAFE® extinsa: prevenirea este esentiala
Noi standarde de siguranta pentru locurile din spate: caracteristici noi pentru Clasa S
Intelligent Drive: conectat la toate simturile
Noua Clasa S: preturi
Diesel |
|
Euro, TVA inclus |
S 350 BlueTEC |
Ampatament scurt |
84. 940 |
S 350 BlueTEC |
Ampatament lung |
90.508 |
Benzina |
|
|
S 400 HYBRID |
Ampatament scurt |
90.396 |
S 400 HYBRID |
Ampatament lung |
96.596 |
S 500 |
Ampatament scurt |
111.476 |
S 500 |
Ampatament lung |
113.956 |
Publicat la: 15.06.2015