• Zero emisii: Mercedes-Benz EQV este primul MPV electric premium ce poarta steaua in trei colturi si primul model EQ de la Mercedes-Benz Vans.
• Inteligenta electrica: un ecosistem inteligent de navigatie si serviciile localizate in cloud caracterizeaza noul EQV ca fiind partenerul ideal de zi cu zi si dezvolta incredere in mobilitatea electrica.
• Versatilitate maxima: EQV uneste toate punctele forte ale Clasei V Mercedes-Benz cu beneficiile mobilitatii electrice si este la fel de potrivit pentru uz personal, cat si profesional.
Mercedes-Benz Romania anunta lansarea la nivel local a primului MPV (Multi Purpose Vehicle) premium complet electric din portofoliul Mercedes-Benz Vans. Noul EQV combina versatilitatea Clasei V cu beneficiile absentei emisiilor, avand un consum combinat de energie (in regim mixt): 26,1-26,2 kWh/100 km si emisii de CO2 combinate: 0g/km.
„Continuam procesul de electrificare pentru toate liniile noastre de modele. Portofoliul include eVito, eSprinter si primul MPV premium complet electric de la Mercedes-Benz Vans - EQV. Noul model electric are performante impresionante, este intuitiv la utilizare si ofera un spatiu generos, ceea ce il face partenerul ideal pentru familii si activitati de agrement, precum si pentru companii", a declarat Batiste Pascalin, Managing Director Mercedes-Benz Vans Romania.
EQV face parte dintr-un ecosistem inteligent de mobilitate electrica de navigatie, care incorporeaza managementul activ al gamei si servicii si aplicatii localizate in cloud. Unitatea centrala de control este sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). De asemenea, EQV este un reper pentru clasa sa, cu o autonomie de pana la 357 kilometri si un spectru larg de utilizare, acoperind o gama diversa de necesitati ale clientilor.
Bateria este instalata sub podeaua autovehiculului, unde economiseste spatiu, fiind protejata si, totodata, benefica pentru centrul de greutate al autovehiculului. Astfel, EQV ofera acelasi nivel de versatilitate si functionalitate interioara precum Clasa V, cu alimentare conventionala. Poate avea pana la opt locuri in mai multe configuratii si se mandreste cu o capacitate pentru bagaje substantiala si flexibila de pana la 1.410 litri. Asadar, EQV este potrivit pentru familii, activitati de agrement, precum si pentru companiile care au nevoie de servicii de transport VIP sau shuttle.
De asemenea, MPV-ul complet electric este produs in Vitoria (Spania) pe aceeasi linie cu Clasa V, pentru a facilita productia flexibila ca raspuns la cererea clientilor.
Motor puternic
Pe langa nivelul ridicat de functionalitate, EQV ofera si o experienta de conducere placuta, cu un cuplu maxim de 362 newtoni-metri, are o putere de tractiune exceptionala. Motorul electric are o putere maxima de 150 kW (204 CP) si o putere de 70 kW (95 CP), ceea ce face ca EQV sa fie nu doar lin si silentios la conducere, ci si extrem de agil - nu in ultimul rand datorita pozitiei centrului sau de greutate. Energia electrica este furnizata de bateria litiu-ion cu racire cu apa, cu o capacitate utilizabila de 90 kWh.
Pentru o calatorie extra-lina, exista optional suspensia pneumatica AIRMATIC cu control automat. Are capacitatea de a creste garda la sol, dupa cum este necesar, si reduce, in acelasi timp, inaltimea de deplasare la viteze mai mari, reducand astfel rezistenta aerodinamica, ceea ce are un impact pozitiv asupra consumului de energie electrica si, prin urmare, asupra autonomiei.
Inteligenta electrica
Mercedes-Benz EQV face parte dintr-un ecosistem de mobilitate electrica, care il ajuta pe sofer sa ajunga la destinatie fara probleme. Unitatea centrala este reprezentata de sistemul de infotainment MBUX inovator si aplicatia Mercedes me. Toate afisajele si setarile specifice EQ sunt controlate prin intermediul ecranului cu touch de inalta rezolutie - 10,25 inch, utilizand meniul MBUX EQ. De exemplu, utilizatorii pot activa de la distanta aerul conditionat, pot adapta setarile de incarcare si pot opera navigarea cu inteligenta electrica, precum si functiile de incarcare Mercedes me.
Inteligenta electrica intra in actiune imediat ce utilizatorul incepe sa planifice o calatorie - fie prin MBUX din interiorul autovehiculul, fie in avans prin aplicatia Mercedes me. Acest lucru inseamna ca o zi in familie poate fi planificata in timpul micului dejun prin simpla selectare a destinatiei si a orei de plecare dorite pentru aerul conditionat pentru a avea deja o temperatura confortabila atunci cand porniti. La inceputul calatoriei, MBUX actualizeaza traseul transmis autovehiculului de catre aplicatie, pe baza mai multor factori, cum ar fi: datele actuale privind traficul, vremea, topografia traseului, autonomia curenta si statiile de incarcare disponibile.
Planificare inteligenta a traseului
Sistemul inteligent de navigatie selecteaza intotdeauna traseul optimizat cu cateva opriri de incarcare precum si timpi scurti de incarcare. De asemenea, acesta tine cont de durata de incarcare anticipata, preferand statiile de incarcare rapida, pregatind astfel din timp bateria pentru procesul de incarcare. Nivelul bateriei ramas este actualizat constant in timpul calatoriei. Daca soferul isi schimba stilul de conducere, sistemul reactioneaza imediat la schimbari pentru ca stilul de conducere are un impact asupra consumului. Afisajul „Range on Map” ofera o planificare a traseului atat pentru clientii privati, cat si pentru companii.
Incarcare convenabila
Dotarea standard a noului model EQV ofera posibilitatea de a alege tipul de incarcare - prin curent alternativ (CA) acasa sau la statiile de incarcare publice cu pana la 11 kW, precum si prin curent continuu (CC) la statiile de incarcare rapida cu pana la 110 kW. Functia de incarcare rapida permite, spre exemplu, soferilor de taxi sau shuttle sa reincarce frecvent intre curse sau in timp ce vehiculul este pregatit, fara a pierde timp.
Recuperare eficienta si programe de conducere
Recuperarea energiei la franare si la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie asigura o conducere optimizata si eficienta. Intensitatea recuperarii poate fi setata individual folosind padelele de schimbare din spatele volanului. Astfel, soferii pot alege unul dintre cele cinci niveluri de recuperare:
• In D Auto, EQV adapteaza nivelul de recuperare in mod dinamic si predictiv intre 0 si -2 m/s², pe baza datelor furnizate de asistentii de siguranta, camera si navigatie.
• In D+, daca merge in panta, EQV nu recupereaza energie (0 m/s²).
• In D, EQV decelereaza cu o forta de recuperare comparabila cu cea a franarii conventionale a motorului (-0,6 m/s²).
• In D-, forta recuperativa creste la -1,5 m/s².
• In D- -, motorul electric are forta maxima de recuperare de -2 m/s².
Exista, de asemenea, patru programe de conducere pentru a te ajuta sa alegi intre confort maxim si autonomie maxima:
• Setarea standard C ofera o putere totala de actionare de 150 kW si un cuplu maxim de 362 Nm asociat cu performante ridicate de incalzire si aer conditionat.
• Programul E ofera incalzire si aer conditionat la performante normale, o gama optimizata si o putere de 100 kW (150 kW cu amortizare) cu un cuplu maxim de 293 Nm.
• Programul E+ este configurat pentru un interval maxim. Puterea este de 80 kW (150 kW cu kickdown) cu un cuplu maxim de 293 Nm. Incalzirea si aerul conditionat sunt considerabil reduse.
• Setarea S pune accentul pe cea mai buna reactie pentru performanta de condus sportiv. Aceasta ofera 150 kW si un cuplu maxim de 362 Nm, incalzire si aer conditionat la nivel ridicat.
Totodata, autovehiculele echipate cu AIRMATIC au functia Lift, care ridica autovehiculul la viteze mici pentru o garda la sol mai mare.
Informatii tehnice:
|
EQV 300 Lung |
EQV 300 Extra-lung |
Eticheta de eficiență energetică |
A+ |
A+ |
Emisiile de CO2 |
0 g/km |
0 g/km |
Consum de energie combinat (în regim mixt) |
28.1 kWh/100 km |
28.2 kWh/100 km |
Autonomie (în regim mixt) |
357km |
355 km |
Încărcare standard |
CCS |
CCS |
Timp de încărcare la wallbox sau la o stație de încărcare publică (CA până la 11 kW) |
<10 h (0–100 %) |
<10 h (0–100 %) |
Timp de încărcare la o stație de încărcare rapidă (CC până la 110 kW) |
ca. 45 Min. (10–80 % SoC) |
ca. 45 Min. (10–80 % SoC) |
Tensiune de încărcare |
400 V |
400 V |
Tracțiune |
Tracțiune față |
Tracțiune față |
Putere (maximă) |
150 kW (204 hp) |
150 kW (204 hp) |
Putere (susținută) |
70 kW (95 hp) |
70 kW (95 hp) |
Cuplu max. |
362 Nm |
362 Nm |
Viteză maximă |
140 km/h (standard) |
140 km/h (standard) 160 km/h (opțional) |
Baterie de înaltă tensiune |
Litiu-ion, răcire cu apă |
Litiu-ion, răcire cu apă |
Capacitatea bateriei (utilizabilă) |
90 kWh |
90 kWh |
Capacitatea bateriei (instalată) |
100 kWh |
100 kWh |
Partener baterie |
CATL |
CATL |
Lungimea vehiculului |
5,140 mm |
5,370 mm |
Ampatament |
3,200 mm |
3,430 mm |
Spațiu pentru bagaje (max.) |
1,030 litres |
1,410 litres |
Scaune |
6–8 |
6–8 |
Masă totală |
3,500 kg |
3,500 kg |
Publicat la: 15.12.2020