Range Rover este cel mai apreciat SUV din lume și îmbină rafinamentul și luxul cu designul avangardist și capabilitățile excelente în teren accidentat
• Originalul: Range Rover a fost primul 4x4 SUV de lux; la 50 de ani de la lansarea pe piață, rămâne standardul în materie de design, rafinament și inovație tehnologică
• O gamă de modele SUV: În 50 de ani, primul Range Rover a evoluat în cea mai apreciată gamă de SUV-uri din lume – Range Rover Evoque, Range Rover Velar și Range Rover Sport.
• Ediție specială: Range Rover sărbătorește 50 de ani de excelență în materie de design și tehnologie, cu o ediție specială, modelul Range Rover Fifty
• Model aniversar: Limitat la 1.970 de unități la nivel global, pentru a marca anul 1970, în care s-a născut acest model. Printre opțiuni se numără 3 culori speciale, propuse de Divizia de Vehicule Speciale Land Rover (SVO)
• Evoluția modelului Range Rover
Astăzi, Range Rover sărbătorește 50 de ani de inovații, rafinament extraordinar și capabilități de neegalat, prin prezentarea noului Range Rover Fifty.
În momentul lansării, pe 17 iunie 1970, acest model a fost primul SUV de lux, iar 50 de ani mai târziu, Range Rover a evoluat într-o gamă de modele apreciate și capabile. Combinația perfectă între design, rafinament și inovații tehnologice a permis acestui model să ocupe poziția de lider în segmentul SUVurilor de lux.
În cei 50 de ani de viață , Range Rover a adus numeroase inovații și a parcurs nenumărate trasee dificile. La momentul lansării a fost primul SUV echipat cu sistem de tracțiune integrală permanentă, iar în 1989 a fost primul 4x4 din lume echipat cu ABS. În 1992, a devenit primul 4x4 din lume echipat cu sistem de control electronic al tracțiunii (ETC) și suspensie pneumatică gestionată electronic – ce asigura confortul pentru care este atât de renumit Range Rover, atât pe șosea, cât și în off-road. În 2012, Range Rover a fost primul SUV din lume echipat cu o caroserie realizată integral din aluminiu, care a permis construirea unui model mai ușor, mai robust și mai economic.
Acesta a traversat dificila trecătoare „Darien Gap”, a fost primul vehicul expus la Muzeul Louvre de la Paris și a câștigat raliul Paris-Dakar – de 2 ori. Range Rover îmbină luxul, confortul și eleganța cu capabilitățile în off-road și performanțele pe șosea.
Capota tip scoică, hayonul din 2 parți, plafonul plonjat caracteristic unui Range Rover și prizele de aer laterale inconfundabile asigură modelelor Range Rover actuale legătura cu anii 70. Acum, la 50 de ani de la lansare, este cel mai economic, tehnologizat, luxos și capabil în orice teren exemplar de până acum.
Pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare, Ediția Limitată Range Rover Fifty va fi produsă în numai 1.970 de exemplare, în semn de recunoaștere al anului lansării primului model Range Rover.
Având la bază Range Rover Autobiography, Ediția Limitată Range Rover Fifty se remarcă printr-o serie de elemente exterioare specifice, de culoare Auric Atlas, precum și prin cele 2 modele de jante cu diametrul de 22 de inci. Ediția Limitată este personalizata cu inscripția „Fifty”, creată personal de Prof. Gerry McGovern OBE, directorul de design Land Rover, iar aceasta apare atât pe exteriorul vehiculului, cât și în interior, pe plăcuța de identificare „1 of 1970” de pe consola centrală, tetiere, planșa de bord și pragurile iluminate.
Prof. Gerry McGovern OBE, directorul de design Land Rover a spus: “În lumea vehiculelor de lux, Range Rover a ieșit întotdeauna în evidență. Capacitățile sale unice și inovatoare împreună cu abordarea tehnologică fără egal au fost valorile pe care clienții noștri le-au admirat încă de la primul model lansat în 1970.”
Range Rover Fifty va fi disponibil în variantele de caroserie cu ampatament standard și lung, iar clienții vor putea opta pentru culori exterioare atent selectate precum Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba sau Santorini Black. Într-un număr extrem de limitat, Divizia de Vehicule Speciale Land Rover (SVO) oferă modelul Range Rover Fifty și în una dintre cele 3 culori exterioare Heritage nemetalizate, preluate din paleta initială Range Rover: Tuscan Blue, Bahama Gold și Davos White. Ediția Limitată Fifty va fi disponibilă cu motorizări diesel, pe benzină și chiar varianta PHEV P400e.
Aflat la a 4-a generație, cu peste 1 milion de exemplare vândute, Range Rover este cel mai luxos model de până acum. Designul sofisticat, inconfundabil și capabilitățile excelente în teren accidentat îi permit acestuia să fie la fel de performant și de relevant ca în 1970.
GAMA DE MODELE RANGE ROVER
După 3 decenii în fruntea segmentului SUV-urilor de lux, în 2005 a fost lansat modelul Range Rover Sport, un vehicul care îmbină agilitatea și caracterul sportiv cu luxul și capabilitățile modelului mai mare, Range Rover,. În 2010 a fost lansat modelul compact Range Rover Evoque, destinat unei clientele mai tinere și mai bine adaptat mediului urban. În 2017 familia a primit un nou membru, Range Rover Velar, pozitionat între Range Rover Sport și Range Rover Evoque. Cu un nume preluat de la primele prototipuri Range Rover, modelul Velar a completat gama Range Rover, cu un design minimalist și un habitaclu avansat din punct de vedere tehnologic.
ISTORIA RANGE ROVER
Astăzi sărbătorim 50 de ani de la lansarea primului model Range Rover, dar povestea nu începe aici. La mijlocul anilor '60, în încercarea de a revoluționa segmentul modelelor 4x4 recreative aflat în expansiune, directorul Rover pentru proiecte noi de vehicule, Charles Spencer „Spen” King (nepotul fondatorilor Land Rover), a conceput un model care îmbina confortul și calitățile pe șosea ale unei limuzine Rover, cu cele în off-road ale unui Land Rover.
Dezvoltarea primului station wagon de 100 in. a început în a doua parte a anilor '60, iar primul model a fost prezentat în 1970. Polivalența sa - deplasare pe autostradă, în off-road și chiar tractare fără efort - i-a asigurat o popularitate imediată. Modelul Classic inițial a fost considerat „o lucrare exemplară de design industrial” și a devenit primul vehicul expus la faimosul Muzeu Louvre de la Paris, în 1971.
Prima generație Range Rover (1970-1994) a fost disponibilă numai în varianta cu 2 uși. Pe parcursul celor 26 de ani de existență, modelul Classic a continuat să evolueze, prin prezentarea modelului cu 4 uși, în 1981 și a celui cu transmisie automată, în 1982. Primul Range Rover cu motorizare diesel a apărut pe piață în 1986.
A doua generație Range Rover, cunoscută ca P38A, a fost lansată în 1994 și putea fi recunoscută imediat datorită profilului inconfundabil, tip scoică, hayonul din 2 parți, plafonul plonjat caracteristic; toate acestea se regăsesc și in prezent. De asemenea, vehiculul se remarcă printr-un interior și mai luxos, fără însă a face rabat la capabilitățile pe șosea și în off-road. Totodată, era echipat cu suspensie reglabilă și un motor diesel de 2,5 litri sau V8 pe benzină de 3,9 și 4,6 litri, care asigurau performanțe mai bune decât până atunci.
A treia generație de Range Rover (2001-2012) a fost îmbunătățită semnificativ pe parcursul celor 11 ani de producție. Inovațiile tehnologice au inclus o caroserie monococă mai rigidă (care înlocuia șasiul separat de tip scară, specific modelelor 4x4) și suspensie complet independentă, cu perne pneumatice interconectate (la momentul respectiv aproape toate modelele 4x4 erau echipate cu punți rigide). Interioarele acestor vehicule erau inspirate de iahturile de lux, cu ornamente din lemn nobil și scaune pe care le regăsești la clasa întâi a aeronavelor, oferind suplimentar spațiu și lux.
În 2012 a fost lansată a patra și cea mai recentă generație Range Rover. A fost primul SUV echipat cu o caroserie ușoară, realizată integral din aluminiu, cu 420 de kg mai ușoară decât a modelului predecesor. Cu o multitudine de inovații în domeniul off-road, cum ar fi Terrain Response™ 2 automat și All-Terrain Progress Control (ATPC), a evoluat pentru a permite echiparea cu motorizări Ingenium noi, o versiune hibridă, cu conectare la priză și cu tehnologii multimedia și de siguranță inovatoare.
În ultimii 5 ani, vârful de gamă a fost reprezentat de Range Rover SVAutobiography, cel mai puternic și mai rafinat model Range Rover realizat vreodată. Acesta este fabricat de Divizia de Vehicule Speciale Land Rover, iar clienții pot alege între variantele Range Rover SVAutobiography și SVAutobiography Dynamic – cu motoare V8 puternice și interioare finisate luxos.
Pentru mai multe detalii, va asteptam pe pagina Range Rover
Publicat la: 17.06.2020