Noua Clasa C deschide un nou capitol in povestea de succes Mercedes-Benz si stabileste noi standarde in segmentul premium al clasei medii. Datorita unui concept inteligent de proiectare, care a permis reducerea maselor proprii ale modelelor cu pana la 100 de kilograme pe versiune, datorita unei aerodinamici excelente si unor motoare economice, noua Clasa C devine un model de referinta in segmentul sau. O serie de noi sisteme de asistenta ofera siguranta la cele mai inalte standarde, iar un nou sistem de suspensie pneumatica, disponibila optional, asigura o tinuta de drum si o manevrabilitate agila, dar si un confort exceptional la rulare. Din punct de vedere estetic, noua Clasa C este caracterizata de un design emotional si un interior ultra-luxos. Multe alte inovatii tehnice si detalii de interior subliniaza confortul revigorant si sportivitatea rafinata a limuzinei. Calitatea perceputa a noii Clase C se simte precum "un upgrade la o clasa superioara de calatorie". Noua Clasa C poate fi comandata imediat. Pentru lansarea pe piata vor fi disponibile: C 180 de la 27.500 euro, C 200 de la 29.900 euro si C 220 BlueTEC de la 31.500 euro (preturi fara TVA)
Clasa C este cel mai bine vandut model Mercedes-Benz din istorie. Vanzarile versiunii precedente, ce a fost lansata in 2007, au totalizat peste 2.4 milioane de unitati. Noua generatie a Clasei C are un design senzual, rafinat si o gama larga de inovatii tehnice. Noua Clasa C se distinge de asemenea printr-o gama completa de dotari standard precum si prin valori exemplare de consum si emisii, de referinta in segmentul premium al clasei medii. Toate acestea conduc si la costuri mai mici pe termen lung gratie motorizarilor si consumului redus de combustibil.
“Mercedes at its best - aceasta este noua Clasa C care fixeaza noi standarde pentru segmentul mediu-premium", declara Prof. Dr. Thomas Weber, Membru al Comitetului Director Daimler AG, responsabil pentru Cercetare si Dezvoltare Mercedes-Benz Cars. "Clasa C este caracterizata de un design emotional si totusi elegant, ce este completat de un interior modern de o calitate exemplara, definind un nou standard de placere a condusului".
Ola Källenius, Vice-Presedinte Executiv Vanzari si Marketing Mercedes-Benz Cars completeaza: "Noua Clasa C este reprezentativa pentru motto-ul nostru The best or nothing. Acest lucru este evident imediat ce intalnesti noua noastra limuzina pentru prima oara, deoarece transmite instant impresia ca face parte dintr-un segment superior. Sunt sigur ca toti clientii nostri vor fi absolut incantati de pozitionarea superioara si de agilitatea noii Clase C".
Clasa C a crescut in dimensiuni pentru a tine seama de cresterea inaltimii medii a oamenilor. Cu un ampatament crescut cu 80 de milimetri (2840 milimetri), fata de fostul model, limuzina este acum cu 95 de milimetri mai lunga (4686 milimetri) si cu 40 de milimetri mai lata (1818 milimetri). De spatiul interior aditional rezultat din aceste cresteri vor beneficia in primul rand pasagerii din spate, care acum se vor bucura de un confort sporit in timpul calatoriilor. Noua Clasa C isi depaseste predecesorul si atunci cand este vorba de capacitatea portbagajului. Acesta ofera acum un volum standard de 480 de litri (masuratoare conforma normelor ISO 3832).
Claritate senzuala si forme puriste
Din punct de vedere vizual, noua Clasa C reprezinta o evolutie indrazneata fata de predecesorul sau. Designul sau dinamic este frapant si denota o senzualitate rafinata ce starneste emotii puternice. Estetica moderna a fost sursa de inspiratie pentru liniile si suprafetele senzuale ale noii limuzine, ale carei armonie si dinamism in design creeaza un efect de atractie imediat. Designerii au creat forme minimaliste, puriste pentru noua Clasa C care isi demonstreaza astfel tehnologia inteligenta si ingineria avansata. Suprafetele de caroserie clar definite afiseaza in mod deliberat un grad de tensiune vizuala ce ofera masinii un caracter modern si plin de emotie. Liniile trasate precis si suprafetele sculpturare creeaza efecte progresive de lumini si umbre.
Noua Clasa C vine echipata standard cu faruri cu lampi halogen H7. Pe langa aceasta dotare sunt disponibile pe lista de optionale doua sisteme economice de iluminare, ce folosesc tehnologia LED: un sistem static, dar si unul dinamic denumit "LED Intelligent Light System". Designul farurilor, dar si cel al iluminarii acestora ii confera noii Clase C un aspect distinctiv in intuneric. Stopurile noii limuzine folosesc tehnologie LED indiferent de configuratia aleasa pentru faruri.
Interior high-class cu detalii rafinate
Designerii Mercedes-Benz au proiectat interiorul noii Clase C la un nivel de lux si rafinament ce este rar intalnit chiar si in segmentele superioare. Materialele de o calitate exceptionala sunt foarte placute la atingere si au fost finisate cu o precizie remarcabila, in cele mai mici detalii. In acelasi timp, interiorul a fost proiectat printr-un nou concept de design, plin de senzualitate, dar si stilizat cu elemente dinamice, sportive.
Soferul si pasagerul din dreapta se bucura de un spatiu mare, caracterizat de lux si discretie, stilizat intr-un limbaj modern de design. Noua Clasa C este acum o limuzina ce ofera o senzatie complet noua pentru segmentul din care face parte - a lua loc in scaunele noii Clase C este similar cu senzatia de a trece, intr-un avion, de la clasa economy la clasa business.
Designul interior este o abordare complet noua si indrazneata pentru Mercedes-Benz. Designerii au combinat in mod fericit arhitectura interioarelor modelelor sport Mercedes-Benz cu un nou design pentru consola centrala - cu elemente care par sa pluteasca. La modelele echipate cu transmisie automata, consola centrala se prelungeste armonios din partea superioara a bordului pana la cotiera centrala, dintr-un singur segment. Acest design creeaza un sentiment sporit de spatiu.
La modelele echipate cu transmisie manuala, consola centrala este usor mai abrupt, ca forma, si coboara spre tunelul median finisata cu doua ornamente diferite, menite sa creeze un spatiu amplu pentru manevrarea in ergonomie perfecta a schimbatorului de viteze.
Pozitionat central pe consola se gaseste un display central care atrage atentia imediat asupra interiorului luxos si modern al noii Clase C. El are o diagonala a ecranului de 17.78 centimetri (7 inch) sau 21.33 centimetri (8.4 inch) daca masina este echipata cu sistemul optional COMAND Online.
Cinci guri rotunde de ventilatie sunt elemente de design care confera plansei de bord un aspect sportiv. Datorita finisarii metalice cu efect "rece" la atingere, aceste elemente de design creeaza un contrast puternic fata de aspectul si "caldura" celorlaltor materiale din interior - lemnul de pe consola centrala sau pielea de pe bord. Sentimentul de "upgrade" la o clasa superioara de automobile este sustinut si de butoane si comutatoare. Acestea sunt finisate intr-un design tridimensional, sunt foarte ergonomice si sunt construite din materiale foarte placute la atingere, demne de un automobil ultra-luxos.
Constructie usoara, dar si robusta pentru caroserie
Caroseria noii Clase C este inovatoare in segmentul sau pentru masa redusa si rigiditatea exemplara, necesare pentru o manevrabilitate excelenta. Mai mult, rigiditatea caroseriei noii limuzine Mercedes-Benz are caracteristici exceptionale de antifonare si de reducere a vibratiilor si este pregatita sa ofere siguranta extinsa in caz de accident. Datorita adoptarii unei filozofii inteligente si inovatoare de constructie usoara, caroseria din materiale hibride - aluminiu a noii Clase C este cu aproximativ 70 de kg mai usoara decat una conventionala din otel. Masa proprie a noii limuzine a fost redusa in total cu pana la 100 de kg. Astfel, noua Clasa C este acum cea mai usoara masina din segmentul sau. Desigur, acest titlu are numeroase beneficii: constructia usoara a caroseriei reduce consumul de combustibil cu pana la 20 de procente, fara pierderea performantelor dinamice ale masinii, si permite setarea unui centru foarte jos de greutate care creste simtitor manevrabilitatea si agilitatea masinii.
Mercedes-Benz a reusit o constructie de caroserie foarte usoara prin adoptarea mai multor masuri speciale cum ar fi proiectarea unui design complet nou pentru structura si utilizarea in proportie neobisnuit de mare a aluminiului pentru o productie de serie atat de mare. Utilizarea aluminiului pentru caroserie, comparativ cu materialele conventionale, a crescut la noul model fata de predecesorul sau de la 10 pana la aproape 50 de procente.
In conformitate cu traditiile Mercedes-Benz, caroseria a fost proiectata si pentru a respecta cele mai stricte norme de siguranta la impact. In consecinta, noua limuzina nu corespunde doar tuturor reglementarilor nationale, ci si tuturor cerintelor necesare pentru primirea celui mai inalt rating de siguranta. Desigur, ea corespunde si cu cele mai stricte standarde de siguranta Mercedes-Benz testate in interiorul companiei.
Lider in domeniul aerodinamicii si al rularii silentioase
Un coeficient redus de rezistenta este crucial pentru obtinerea unei eficiente remarcabile. De la o viteza de sub 70 km/h, coeficientul aerodinamic depaseste suma tuturor celorlalti factori de rezistenta la rulare si astfel consumul de carburant si emisiile poluante sunt ajutate decisiv de aerodinamica masinii. Cu o valoare a coeficientului aerodinamic - Cd de 0.24 pentru C 220 BlueTEC ECO, noua limuzina Mercedes-Benz Clasa C fixeaza un nou reper in segmentul mediu-premium. Nivelul zgomotului la vant in timpul rularii era deja foarte scazut la generatia anterioara Clasa C, iar acum a fost coborat si mai mult.
Inginerii Mercedes-Benz au dedicat o atentie sporita si optimizarii tuturor celorlalte potentiale surse de perturbare a confortului, dar si concentrarii soferului si pasagerilor. Termenul tehnic pentru factorii care pot influenta experienta in masina este NVH (noise, vibration, harshness). Specialistii marcii au optimizat nivelul de sunet venit la interior de la ventilatorul sistemului de climatizare, geamurile controlate electric, comenzile electrice ale scaunelor, precum si multe alte zgomote provocate de utilizarea comenzilor de la bord. In consecinta, noua Clasa C devine o masina de referinta in segmentul sau.
Emisii CO2 extrem de mici cu noul motor diesel
Pentru ca noua Clasa C sa fie caracterizata de performanta si placere absoluta pentru sofer, masina a fost echipata cu motorizari puternice si eficiente pe benzina si diesel, toate oferind standard functia ECO start/ stop. In plus, toate motorizarile sunt conform normelor de emisii poluante Euro 6. Mai mult, toate propulsoarele sunt cu pana la 20 de procente mai economice decat cele ale modelului precedent.
Trei motorizari sunt disponibile pentru noua Clasa C la momentul lansarii pe piata - un diesel sub indicativul C 220 BlueTEC si doua motoare pe benzina, C 180 si C 200:
Model |
Cilindree cmc |
kW/CP |
Nm |
0-100 km/h in sec. |
l/100 km |
CO2 g/km |
Clasa de eficienta |
C 220 BlueTec |
2143 |
125/170 |
400 |
8.1 |
4.0 |
103 |
A+ |
C 180 |
1595 |
115/156 |
250 |
8.2 |
5.0 |
116 |
A |
C 200 |
1991 |
135/184 |
300 |
7.5 |
5.3 |
123 |
B |
Noua Clasa C, disponibila pentru comenzi chiar acum
Noua Clasa C de la Mercedes-Benz poate fi comandata de astazi in toate centrele autorizate Mercedes-Benz Romania. Momentan pot fi comandate urmatoarele modele: C 220 BlueTEC, pret de pornire 31.500 euro, C 180 de la 27.500 euro si C 200 de la 29.900 euro. Preturile nu includ TVA.
Descoperiti mai multe detalii despre noua Clasa C mai jos.