Mitsubishi Motors la Salonul Auto de la Geneva

Conceptul XR-PHEV – Agilitate


Fiind prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2014, conceptul XR-PHEV aduce in premiera pe piata auto europeana tehnologia plug-in hybrid electric – o imbinare eficienta a expertizei ingineresti, cu impactul redus asupra mediului, agilitatea dinamica si un design cu linii coupe accentuate.

Dezvoltarea tehnologiei PHEV - Cu pasi repezi

Prezentat in noiembrie 2013, la cea de-a 43-a editie a Salonului Auto de la Tokyo, conceptul XR-PHEV  reprezinta urmatoarea generatie de crossover din segmentul C, ce foloseste un sistem de propulsie hibrid cu tractiune pe puntea fata si imbina functionalitatea unui SUV cu aspectul unui Coupe sport. Toate acestea contribuie la o experienta extraordinara de condus.

 

Design cu linii coupe – alura sportiva

Conceptul cheie ce a stat la baza dezvoltarii designului exterior a conceptului XR-PHEV este alura atletica. Sursa de inspiratie pentru silueta acestui vehicul robust, cu roti supradimensionate si garda la sol destul de ridicata pentru a da dovada de agilitate si versatilitate, o reprezinta imaginea sprinterului ce ia startul intr-o cursa.

Grila frontala, pe care este centrat logo-ul celor 3 diamante, reflecta puterea, energia si fiabilitatea unui SUV, ceea ce face ca acest model sa fie o prezenta impunatoare in trafic. Cadrul grilei incepe din zona farurilor adaptive si continua intr-un mod firesc spre caroserie, oferind o nota de flexibilitate modelului, in partea frontala.  

Conceptul XR-PHEV foloseste panouri solare integrate in plafon, care servesc pentru incarcarea bateriei auxiliare si de asemenea beneficiaza de un spoiler, cu un unghi variabil pe marginea posterioara a acoperisului, care poate fi ajustat pentru diferite conditii de conducere.

Ca si celelalte doua concepte* prezentate la salonul auto de la Tokyo, conceptul XR-PHEV reprezinta noua identitate vizuala a brandului, ce va fi introdusa treptat, de catre Mitsubishi Motors, prin intermediul fiecarui crossover sau SUV ce va fi lansat in urmatorii ani. Menita sa simbolizeze functionalitatea si siguranta caracteristice unui SUV, identitatea sa vizuala este alcatuita din elemente verticale (fie cromate sau iluminate), ce se imbina perfect cu lateralele grilei fata.

*Celelalte doua concepte ce vor fi expuse la Salonul Auto de la Geneva, sunt: conceptul GC-PHEV si conceptul AR.

Interior atractiv

Conceptul XR-PHEV dispune de un habitaclu atractiv gandit, astfel incat sa stimuleze condusul sportiv.

Scaunul soferului ii asigura acestuia o pozitie ferma, in timpul condusului, permitandu-i manevrarea vehiculului cu siguranta si precizie. Tapiteria scaunului este de culoare rosie, fiind scoasa in evidenta prin accente de culoare atat pe interior cat si spre extremitati, oferindu-i soferului senzatia de distinctie si excelenta, acesta avand o forma diferita fata de celelalte 3 scaune.

Vitezometrul, tahometrul precum si alte informatii ce sunt afisate in timp util, sunt proiectate pentru a permite soferului sa depisteze instant orice modificare si sa actioneze in consecinta.

Tractiune fata PHEV – Segment C

Conceptul XR-PHEV foloseste un sistem de tractiune fata PHEV usor si eficient, derivat din sistemul folosit pentru alimentarea modelului Outlander PHEV.


Sistemul de propulsie al acestui nou PHEV este compus dintr-un motor pe benzina, de 1.1 litri, in 3 cilindri, supralimentat, un motor electric (spre deosebire de Outlander PHEV, care este echipat cu 2 motoare electrice), cu un convertor in partea din fata si un acumulator dispus sub podea. Convertorul creste puterea si eficienta motorului si a generatorului.

Alegerea sistemului PHEV cu tractiune fata, fara motor pe partea din spate, reduce greutatea si pierderile prin frecare, sporindu-se astfel economia de combustibil si energie electrica. Aceste particularitati sunt foarte apreciate de catre posesorii autovehiculelor, mai accesibile, din segmentul C.

Din modul pur electric, propulsorul conceptului XR PHEV selecteaza automat unul dintre cele 2 moduri de condus– hibrid serie si hibrid paralel – pe cel mai potrivit pentru conditiile de condus si in functie de nivelul de incarcare al acumulatorului, la fel ca si in cazul modelului Outlander PHEV.

O alta caracteristica comuna cu Outlander PHEV este faptul ca functionarea in modul 100% electric se poate controla si gestiona  prin folosirea modului de incarcare sau economisire a bateriei.

Concept XR-PHEV este, de asemenea, echipat cu prize de 100V AC la bord, capabile de a oferi o sursa externa de pana la 1500W. Sistemul poate furniza suficienta electricitate, doar de la bateria de actionare, pentru a alimenta aparate de uz casnic pentru o zi intreaga, sau pana la maxim 10 zile, atunci cand motorul este folosit pentru a incarca bateria.

Tehnologie de siguranta activa

Acest concept include un nivel inalt al sigurantei, sistemele electronice active, dezvoltate de catre MMC, avand rolul de a ajuta soferul sa evite accidentele si coliziunile si de a oferi in permanenta informatii despre starea vehiculului.

Aceste sisteme actioneaza impreuna pentru a anticipa situatiile periculoase, alertand soferul, si pentru a activa rapid si eficient functiile de siguranta. Principalele functii ale acestora sunt:

· Pedestrian Collision Mitigating Auto-braking
· Rearward Blind Spot Vehicle Warning System*
· Driving Safety Support System**
· Auto Hi-beam
· Unintentional Vehicle Move Off Control***
· Forward Collision Mitigation Braking (FCM)
· Lane Departure Warning (LDW)
· Adaptive Cruise Control (ACC)


Specificatii principale

Lungime x Latime x Inaltime:

4370 x 1870 x1570 (mm)

Pasageri:

4

Consum mediu de combustibil

3,6 (l/100 km)

Autonomie Plug-in

> 85 (km)

Motor termic

Tip:

MIVEC 1.1 litri, 3 cilindri , supraalimentat, injectie directa

Putere max (net) [kW (PS)]:

100 kW

Combustibil:

Benzina

Motor electric

Putere max (kW):

120 kW

Acumulator:

Capacitate (kWh):

14.0

Transmisie:

Tractiune fata

 

Compara Inchide

Date de contact

Daca solicitati detalii despre o anumita oferta postata pe website, puteti afla aici cum va prelucram datele




Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici




Sunteti de acord sa va contactam ocazional pentru sondaje despre produsele si serviciile Tiriac Auto, in conditiile explicate aici


Sunt de acord sa fiu contactat, in scopurile specificate mai sus, dupa cum urmeaza:

Telefon

Sms

E-mail

trimitere date

Date de contact

Inainte de trimiterea cererii va rugam sa completati formularul de mai jos:

Esti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de tine pentru a te contacta in scopuri de marketing? Prin completarea prezentului formular, declar ca imi exprim consimtamantul, in mod expres si neechivoc, pentru ca orice date cu caracter personal, precum si orice alte informatii furnizate de mine, sa intre in baza de date a Tiriac Auto, a imputernicitilor si a operatorilor asociati ai acestuia, pentru a fi prelucrate si utilizate de acestia in orice activitati si scopuri statistice si / sau legate de marketing (inclusiv primirea de apeluri, e-mailuri in actiuni de marketing direct de promovare a ofertelor comerciale, invitatii la test-drive-uri si evenimente, asistenta pentru autovehiculul detinut: mentenanta, asistenta rutiera, garantii, asigurari, ITP), in conformitate cu legislatia in vigoare si in conformitate cu Politica de Confidentialitate Tiriac Auto.