Inca din 1966, de cand a inceput procesul de cercetare si dezvoltare a masinilor electrice, Mitsubishi Motors Corporation a considerat ca vehiculele electrice ar trebui sa devina produse de baza ale mobilitatii, care sa contribuie la diminuarea fenomenului incalzirii globale.
Plecand de la modelul de serie 100% electric i-MiEV, lansat in 2009 si de la obiectivele propuse, ca pana in anul 2020, 20% din masinile vandute sa fie electrice, Mitsubishi a facut pasi importanti in aceasta directie asa cum o demonstreaza noul Otlander Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) si arhitectura sa inovativa „Dual Design”.
Intr-o continua asccensiune, in care Mitsubishi Motors Corporation exploreaza ingineria mobilitatii complet electrice – 100% Electric (EV), Hybrid Electric (HEV), Plug-in Hybrid Electric (PHEV) – compania prezinta primele detalii a doua concepte care vor fi expuse in premiera la Salonul Auto de la Geneva, alaturi de noul Outlander PHEV.
Conceptul GR-HEV - Sport Utility Hybrid Truck (Pick up Hibrid)
Atunci cand vehiculele electrice vor avea un impact semnificativ asupra mediului, acestea ar trebuie sa atraga o paleta larga de clienti, printr-o varietate de vehicule electrice: de la masini mici de oras pana la SUV-urile de talie mare, fiecare avand o tehnologie dedicata (EV, HEV sau PHEV).
In acest sens, noul Outlander PHEV a demonstrat deja ca sistemul de propulsie electrica si segmentul crossoverelor din segmentul D sunt perfect compatibile.
Urmatorul pas pe care MMC ti-l propune in vederea extinderii categoriei, este adaptarea sistemului electric la cererile unui vehicul mai mare, mai puternic, mai sportiv, ce poate fi utilizat atat in mediul profesional, cat si in timpul liber. Un asemenea vehicul a fost avut in vedere cand a fost proiectat conceptul GR-HEV, ce beneficiaza de tehnologia HEV aplicata pentru prima oara unui pick-up cu greutatea de o tona.
Mitsubishi Motors introduce un sistem cu totul nou, hibrid (HEV), format dintr-un motor Clean Diesel si motoare electrice, care se dovedeste a fi mai simplu si mult mai accesibil decat sistemele electrice (EV) si Plug in Hybrid (PHEV), potrivit pentru cerintele zilnice ale utilizatorilor de pick-up.
Cu un aspect dur, in acelasi timp, atractiv, conceptul GR-HEV beneficiaza de o tractiune integrala 4WD, cu Super All Wheel Control (S-AWC), oferind o mai mare stabilitate si un control in toate conditiile de drum. In plus, acest concept a fost dezvoltat avand ca obiectiv ambitios reducerea emisiilor CO2, respectiv 149g/km, cu mult sub media segmentului.
Conceptul CA-MiEV – un vehicul electric suburban
Datorita procesului de perfectionare continua a tehnologiei bateriilor si a propulsiei electrice, dar si datorita feedback-ului oferit de clientii modelului electric i-MiEV, aflat pe piata de 3 ani, MMC isi propune sa duca tehnologia vehiculelelor electrice (EV) dincolo de mediul urban cu noua generatie de masini electrice compacte.
MMC intentioneaza sa introduca, pe termen mediu si lung, dincolo de gama sa de vehicule la nivel mondial, acest elegant Concept CA-MiEV. Acesta va pregati noua generatie a sistemelor cu propulsie electrica, baterii de inalta densitate, greutate redusa, cat si o aerodinamica imbunatatita care sa ofere o autonomie de 300 km, potrivita perfect pentru un stil de viata suburban.
Printre alte inovatii, Mitsubishi prezinta la Geneva si tehnologia de reincarcare fara fir, cu rezonanta magnetica si functii activate de smartphone.